Horoscopul zilei

Fecioara
(23 August - 21 Septembrie)


Sanatate
Bani
Dragoste

› vrei zodia ta

Cultura generala

HEMISTIH este singurul cuvant care incepe si se termina cu litera H. (HEMISTIH - Una din cele doua jumatati ale unui vers, separate prin cezura. Ex. Ale turnurilor umbre – peste unde stau culcate...)

› vrei mai mult

Bancul zilei

Um om merge la frizerie. Frizerul il intreaba:
-Domnule, cum vreti sa va tund ca sa va canvina?
-Gratis!

› vrei mai mult
Evaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate

home : Invatamant : Teste_Nationale : Subiecte_Examen_Teste_Nationale


Limba Si Literatura Romana
TESTE NATIONALE 2007



varianta_071

Subiecte examen Teste Nationale 2007 - Limba si literatura romana

TESTAREA NATIONALA - 2007
Proba scrisa de limba si literatura romana

Subiect examen varianta 71

♦     Toate subiectele sunt obligatorii. Se acorda 10 puncte din oficiu.

♦     Timpul efectiv de lucru este de 2 ore.

Partea I (48 de puncte)

Citeste cu atentie textul dat. Scrie, pe foaia de examen, raspunsul la fiecare dintre cerintele de mai
jos.

SCENA VI

Domnisoara Cucu, Eleva, Profesorul
PROFESORUL (deschide usa, da sa intre, dar se opreste in prag): Pardon. (Vrea sa plece.)
DOMNISOARA CUCU: Stai, stai, domnu Miroiu. Stai sa vezi cu ochii dumitale.
PROFESORUL (intrand): S-a intamplat ceva? Ce s-a intamplat?
DOMNISOARA CUCU: Ce s-a intamplat? Ma mai intrebi ce s-a intamplat? (Cu un calm zdrobitor):

Adineaori a trecut" automotorul si am prins-o pe dumneaei (gest acuzator) pe peron.
PROFESORUL (bland): Chiar pe peron?
DOMNISOARA CUCU (zdrobitor): Chiar pe peron.
PROFESORUL: Poate... poate ca n-a stiut...
ELEVA (o licarire de speranta): Sa vedeti, domnule profesor...

DOMNISOARA CUCU: Taci! (Catre Profesor): N-a stiut? Cum n-a stiut? (Catre Eleva): Cum n-ai stiut
Zamfirescu? N-am pus afis la scoala, negru pe alb? Nu l-ai copiat pe caiet de saptezeci si cinci de ori?
Nu l-ati invatat pe dinafara in ora de educatie? (Schimbare de ton. Brusc. Poruncitor); Ce scrie in afis,
Zamfirescu?

ELEVA (ca o lectie): «E interzis elevelor din cursul inferior si mai ales din cursul superior...»
DOMNISOARA CUCU: Mai ales!

ELEVA:«...sa se plimbe la gara ziua sau seara , dar mai ales...»
DOMNISOARA CUCU: Mai ales?
ELEVA: «...in orele cand trece automotorul.»
DOMNISOARA CUCU (crunta); Ei?
PROFESORUL (mai slab, mai neconvins): Ei?
DOMNISOARA CUCU: Ce cauti la gara, Zamfirescu?
ELEVA: Sa vedeti, domsoara.
DOMNISOARA CUCU: Taci!
PROFESORUL: Dac-o intrebi, las-o sa raspunda.

DOMNISOARA CUCU: Cesa raspunda?Ce sa raspunda? (Catre Eleva): Poftim, raspunde.
ELEVA (naucita): Ce sa raspund?
DOMNISOARA CUCU: Ce cauti aici? De ce ai venit?
ELEVA: Sa vedeti, domsoara... Mama ... vreau sa spun tata... Adica o matusa a mea... O scrisoare... Un

colet... da, un colet...
PROFESORUL (ca sa tuna cap zbuciumului): Nu te mai osteni. Sa-ti spun eu de ce ai venit. Pentru ca-ti

placesa viilagara. itiplacesa te uiti cand trec trenurile. (Omeneste, simplu): Nu-iasa?"

(Mihail Sebastian, Steaua fara nume)

"automotor -vehicul de cale ferata prevazut cu motor propriu si folosit pentru transportul rapid de calatori
A. Limba romana

1.    Desparte in silabe cuvintele: "educatie", "superior", "intamplat", "interzis".                                  4 puncte

2.    Precizeaza mijloacele interne de imbogatire a vocabularului, prin care s-au format cuvintele:
"zdrobitor", "automotorul".                                                                                                           4 puncte

3.    Mentioneaza cate un sinonim pentru sensul din text al cuvintelor subliniate:

"da sa intre", "poate ca n-a stiut".                                                                                                4 puncte

4.   Transcrie, din ultima replica a textului, un pronume relativ si un verb la modul imperativ.               4 puncte

5.    Stabileste valoarea morfologica din text a cuvintelor subliniate:

ttUÎplace sa te uiti cand trec trenurile".                                                                                        4 puncte

6.    Precizeaza functia sintactica a cuvintelor subliniate:

"Stai sa vezi cu ochii dumitale". "S-a intamplat ceva?"                                                                4 puncte

7.    Scrie un enunt in care substantivul "scoala" $a aiba functia sintactica de atribut substantival. 4 puncte

8.    Precizeaza felul propozitiei subordonate din fraza "Poate ca n-a stiut".                                         4 puncte

9.   Alcatuieste o fraza in care sa existe si o propozitie subordonata circumstantiala conditionala,

avand ca regent verbul a intra.                                                                                                     4 puncte

B. intelegerea textului

10.  Numeste modul de expunere folosit in textul dat.                                                                          2 puncte

11.  Mentioneaza spatiul in care se desfasoara actiunea si numele elevei implicate in actiune.            2 puncte

12. Transcrie, din text, un fragment format din cel mult doua enunturi, care sugereaza teama elevei. 2 puncte

13.  Mentioneaza doua modalitati folosite la scoala de Domnisoara Cucu, pentru a le determina

pe eleve sa afle ca nu au voie sa mearga la gara.                                                                        2 puncte

14.  Transforma in vorbire indirecta primele trei replici din fragmentul citat.                                          4 puncte

Partea a ll-a (18 puncte)

Te numesti Andrei/ Andreea Stefanescu, ai absolvit clasa a VIll-a, iti petreci vacanta de vara la mare, in
localitatea Mangalia si ai participat la un concurs de cultura generala "Cine stie castiga".

Redacteaza, pe o pagina distincta a foii de examen, o scrisoare de 20 - 25 randuri, adresata fostei tale

colege, Mariana, careia sa ii comunici ceea ce te-a impresionat la acest concurs. in scrisoare, trebuie:

♦     sa utilizezi conventiile specifice acestui tip de compunere;                                                            6 puncte

♦     sa ai un stil si un continut adecvate relatiei tale cu destinatarul si situatiei imaginate, respectand conventiile
descrierii ca mod de expunere;                                                                                                    8 puncte

♦     sa respecti normele de exprimare, de ortografie si de punctuatie.                                                 4 puncte
Atentie! Nu folosi alte nume decat cele indicate in cerinta! Data redactarii scrisorii este 18.06.2007.

Partea a lll-a (24 de puncte)

Scrie o compunere in care sa motivezi faptul ca fragmentul dat ca suport la Partea I (Mihail Sebastian,
Steaua fara nume) apartine unei opere dramatice/ genului dramatic.

in redactarea compunerii, vei avea in vedere:

♦     precizarea a trei caracteristici ale genului dramatic identificate in fragmentul reprodus la Partea I;

♦     exemplificarea acestor caracteristici, pe baza operei citate;

♦     prezentarea, pe scurt, a intamplarii/ a situatiilor existente in fragmentul dat;

♦     exprimarea unei opinii despre felul in care, pe baza dialogului (dramatic), se poate caracteriza un personaj
prezent in scena (formularea clara/ logica a opiniei, prezenta unui argument/ a motivarii care sa justifice
opinia exprimata).

Nota! Respectarea, in lucrare, a ordinii cerintelor nu este obligatorie. Vei primi 12 puncte pentru continut
(cate 3 puncte pentru fiecare cerinta rezolvata) si 12 puncte pentru redactare (coerenta textului- 2 p.; registrul

de comunicare, stilul si vocabularul adecvate continutului - 2 p.; ortografia - 3 p.; punctuatia - 3 p.; asezarea
corecta a textului in pagina, lizibilitatea - 2 p.).

in vederea acordarii punctajului pentru redactare, compunerea trebuie sa alba minimum 20 de
randuri scrise.