Horoscopul zilei

Scorpion
(23 Octombrie - 21 Noiembrie)


Chiar daca totul pare perfect pentru tine, fii mai atent/a la alimentatie. De cand n-ai mai alergat?

› vrei zodia ta

Cultura generala

Reptilele nu isi pot genera propria caldura corporala. Ele sunt animale care se bazeaza pe caldura mediului inconjurator pentru a-si mentine temperatura corpului la parametri constanti. Multe specii isi petrec intervale lungi de timp facand bai de soare, adesea aplatizandu-si corpul, pentru a putea creste suprafata care este incalzita de soare.

› vrei mai mult

Bancul zilei

O femeie intra in bucatarie si gaseste sotul urmarind
mustele cu paleta:
-Ce faci iubitule?
-Vanez muste!
-Si ai vanat ceva?
-Da! Trei masculi si doua femele!
-Dar de unde stii care e masculul si care e femela?
-Pai... trei erau pe cana cu bere si doua erau pe card.

› vrei mai mult
Evaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate

home : Invatamant : Subiecte_date_la_examen : Bacalaureat : Subiecte Bac 2005


Pedagogie



Pedagogie generala - subiect - sesiunea II proba E varianta 3

Varianta de download:
Tip fisier: pdf
Marime: 88329 bytes

Proba scrisa la PEDAGOGIE GENERALA
Proba e

Specializarea invatatoare-educatoare
Sesiunea august-septembrie 2005 Varianta 3
-Toate subiectele sunt obligatorii. Se acorda 10 puncte din oficiu.
-Timpul efectiv de lucru este de 3 ore.
SUBIECTUL I. 20 puncte
Dintre metodele bazate pe actiune, exercitiul si metoda algoritmizarii constituie repere importante pentru desfasurarea activitatii didactice.
1. Definiti cele doua metode mentionate in enunt.
2. Descrieti specificul fiecareia dintre aceste metode.
3. Precizati deosebirea specifica dintre metoda algoritmizarii si exercitiu, din punctul de vedere al ordinii operatiilor efectuate.
4. Ilustrati, printr-un exemplu, o situatie de utilizare a exercitiului in activitatea didactica, precizand si functia indeplinita de metoda in acel caz.
SUBIECTUL II. 20 puncte
Educatia fizica, latura a educatiei care urmareste realizarea unei armonii intre elementele biologice si cele psihice ale personalitatii umane, vizeaza deopotriva doua categorii de sarcini/obiective: dezvoltarea si fortificarea fizica, pe de o parte, si dezvoltarea psihica si formarea personalitatii copilului, pe de alta parte.
1. Mentionati trei obiective ale educatiei fizice care vizeaza dezvoltarea si fortificarea fizica a prescolarului si a scolarului mic.
2. Descrieti specificul unuia dintre obiectivele mentionate la punctul 1.
3. Mentionati trei obiective ale educatiei fizice care vizeaza dezvoltarea proceselor psihice si a personalitatii copilului.
4. Descrieti specificul unuia dintre obiectivele mentionate la punctul 3.
5. Ilustrati, printr-un exemplu de la nivelul invatamantului prescolar sau scolar, modul de reflectare/aplicare a uneia dintre categoriile de obiective mentionate in enunt intr-o situatie concreta din practica scolara curenta.
SUBIECTUL III. 25 puncte
Aprecierea rezultatelor scolare ale elevilor se poate realiza prin diferite tipuri si metode de evaluare. Pornind de la aceasta idee, realizati o prezentare a probelor de evaluare scrisa si a celor de evaluare practica, urmarind:
- descrierea specificului celor doua tipuri de probe de evaluare;
- prezentarea avantajelor utilizarii probelor scrise si respectiv, a probelor practice;
- evidentierea aspectelor complementare ale celor doua tipuri de probe de evaluare din punctul de vedere al utilizarii lor in practica scolara curenta;
- ilustrarea, prin cate un exemplu, a situatiilor in care este adecvata utilizarea celor doua tipuri de probe in activitatea didactica.
SUBIECTUL IV. 25 puncte
John Locke sustinea faptul ca „educatia este aceea care determina diferenta dintre oameni”. Pornind de la aceasta afirmatie, prezentati in aproximativ doua pagini rolul educatiei in dezvoltarea personalitatii, evidentiind totodata si doua conceptii/teorii formulate de-a lungul timpului cu privire la aceasta problematica.
Nota: În acordarea punctajului se iau in considerare si calitatea stiintifica a prezentarii, organizarea acesteia si incadrarea in limita de spatiu precizata.