Horoscopul zilei

Varsator
(20 Ianuarie - 18 Februarie)


Spre deosebire de zilele trecute, acum chiar poti spune ca totul este in regula. Indiferent ca e vorba de rude, prieteni sau colegii de scoala, te vei simti cu adevarat respectat/a si de aceea, trebuie sa continui sa adopti aceeasi atitudine!

› vrei zodia ta

Cultura generala

Modelul Nokia 1011, lansat in 1992, a fost primul telefonul mobil dotat cu un port pentru conectarea castilor ce permitea utilizatorilor sa vorbeasca la telefon fara a-l tine la ureche ( casti hands-free).

› vrei mai mult

Bancul zilei

Doctorii sint de trei feluri:
- internisti: stiu multe, dar te ajuta prea putin;
- chirurgi: stiu putin, dar fac foarte mult;
- igienisti: nu stiu nimic, dar nu-i lasa nici pe altii sa lucreze

› vrei mai mult
Evaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate

home : Invatamant : Subiecte_date_la_examen : Bacalaureat : Subiecte Bac 2005


Pedagogie



Pedagogie - subiect - sesiunea II proba E varianta 3

Varianta de download:
Tip fisier: pdf
Marime: 87434 bytes

Proba scrisa la PEDAGOGIE
Proba e
Specializarile: bibliotecar-documentarist, pedagog scolar, instructor-animator, instructor de educatie extrascolara

Sesiunea august-septembrie 2005 Varianta 3
- Toate subiectele sunt obligatorii. Se acorda 10 puncte din oficiu.
- Timpul efectiv de lucru este de 3 ore.
SUBIECTUL I. 20 puncte
Implicata in dezvoltarea personalitatii copilului, educatia estetica indeplineste, la varsta prescolara si scolara mica, doua sarcini/obiective importante: pe de o parte, formarea atitudinii estetice fata de valorile estetice ale naturii, societatii si artei, iar pe de alta parte, dezvoltarea aptitudinilor creatoare in diferite domenii ale artei.
1. Explicati succint conceptul de atitudine estetica.
2. Enumerati cinci componente ale atitudinii estetice.
3. Descrieti, la alegere, doua din componentele atitudinii estetice.
SUBIECTUL II. 20 puncte
Studiul comparativ al structurii sistemelor de invatamant din tari diferite demonstreaza faptul ca durata si modul de constituire din diferite cicluri educationale a invatamantului obligatoriu reprezinta o particularitate a fiecarui sistem de invatamant.
1. Definiti notiunea de sistem de invatamant.
2. Mentionati durata invatamantului obligatoriu in sistemul de invatamant din Romania.
3. Explicati de ce invatamantul obligatoriu este considerat a fi veriga de baza in structura unui sistem educational.
4. Precizati trei tendinte generale in organizarea si perfectionarea sistemelor de invatamant.
5. Descrieti una din tendintele generale in organizarea si perfectionarea sistemelor de invatamant, precizate la punctul 4.
SUBIECTUL III. 25 puncte
Familia reprezinta un important factor educational, cu o influenta majora in dezvoltarea personalitatii copilului.
Pornind de la aceasta idee, realizati o prezentare a actiunii educative a familiei, avand in vedere urmatoarele repere:
- precizarea a patru functii indeplinite de familie;
- explicarea distinctiei dintre influentele educative ale mediului familial si actiunea educativa a familiei;
- evidentierea specificului autoritatii parintilor in educatia copilului;
- exemplificarea rolului autoritatii parintilor in educatia copilului.
SUBIECTUL IV. 25 puncte
Proiectarea activitatilor educative este corelata cu doua moduri de abordare a procesului instructiv-educativ, care genereaza, la randul lor, doua tipuri de atitudini diferite fata de activitatea de proiectare. Pornind de la aceasta idee, realizati o prezentare, de aproximativ doua pagini, a celor doua tipuri de atitudini diferite fata de proiectarea pedagogica si a trei conditii/cerinte ale activitatii de proiectare.
Nota: in acordarea punctajului se iau in considerare si calitatea stiintifica a prezentarii, organizarea acesteia si incadrarea in limita de spatiu precizata.