Horoscopul zilei

Balanta
(22 Septembrie - 22 Octombrie)


Daca nu ai mai multa grija de sanatatea ta, s-ar putea ca problemele sa apara curand. Acorda mai multa atentie alimentatiei si nu uita sa faci sport! Nu mai lasa pe maine ce poti face azi!

› vrei zodia ta

Cultura generala

Statuia reprezentata de o personalitate calare pe un cal poate avea mai multe semnificatii: cand calul are doua picioare in aer semnifica faptul ca acel calaret a murit in lupta, cand calul are doar un picior in aer inseamna ca moartea calaretului s-a produs ca urmare a unei rani survenite pe campul de lupta, iar cand calul are toate picioarele pe pamant inseamna ca acel calaret a murit din cauze naturale.

› vrei mai mult

Bancul zilei

Un marinar batran il intreaba pe chelner:
-Cum se numeste apa asta chioara?
-Supa,domnule!
-Ia te uita,minune,am navigat 30 de ani prin supa fara sa stiu cum Ii zice.

› vrei mai mult
Evaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate

home : Invatamant : Subiecte_date_la_examen : Bacalaureat : Subiecte Bac 2005


Pedagogie



Pedagogie generala - subiect - sesiunea I proba E varianta 1

Varianta de download:
Tip fisier: pdf
Marime: 125890 bytes

Proba scrisa la PEDAGOGIE GENERALA
Proba e

Specializarea: invatatoare-educatoare
Sesiunea iunie- iulie 2005 Varianta 1
- Toate subiectele sunt obligatorii. Se acorda 10 puncte din oficiu.
- Timpul efectiv de lucru este de 3 ore.
SUBIECTUL I. 20 puncte
Mijloacele de invatamant joaca un rol important in procesul instructiv-educativ sprijinind si amplificand atat eforturile de predare ale cadrului didactic, cat si pe cele de invatare ale elevilor.
1. Definiti notiunea de mijloace de invatamant.
2. Descrieti specificul utilizarii in activitatea didactica a substitutelor bidimensionale si a celor tridimensionale ale realitatii.
3. Enumerati cinci mijloace tehnice audio - vizuale.
4. Ilustrati, prin doua exemple adecvate, utilizarea in activitatea didactica a mijloacelor de formare si exersare a deprinderilor.
SUBIECTUL II. 20 puncte
Exercitiul este o metoda frecvent utilizata in predarea diferitelor discipline.
1. Definiti metoda exercitiului.
2. Precizati doua tipuri de exercitii utilizate la clasa, diferentiate dupa functiile pe care acestea le pot indeplini in activitatea didactica.
3. Mentionati cinci conditii care trebuie respectate pentru ca invatarea pe baza exercitiului sa devina eficienta.
4. Ilustrati, printr-un exemplu, o situatie de utilizare a acestei metode in activitatea didactica.
SUBIECTUL III. 25 puncte
Planul de invatamant, programa scolara si manualul reprezinta documente curriculare oficiale care structureaza continutul procesului educational. Pornind de la aceasta idee, realizati o prezentare a acestor documente curriculare, urmarind:
- definirea notiunii de curriculum (in sens larg si in sens restrans);
- mentionarea a doua criterii de selectie a continutului invatamantului;
- descrierea fiecaruia dintre documentele curriculare mentionate in enunt;
- explicarea relatiei dintre modurile de elaborare a acestora din perspectiva teoriei
curriculumului.
SUBIECTUL IV. 25 puncte
Educatia are un caracter finalist. Avand in vedere acest aspect, realizati o prezentare de aproximativ doua pagini a principalelor trei categorii de finalitati educationale, punand in evidenta si interdependenta dintre acestea.
Nota: In acordarea punctajului se iau in considerare si calitatea stiintifica a prezentarii, organizarea acesteia si incadrarea in limita de spatiu precizata.