Pentru Scoala
Horoscopul zilei
Cultura generala
Pestii dorm cu ochii deschisi, deoarece nu au pleoape, acesta caracteristica o mai prezinta si insectele.
› vrei mai multBancul zilei
Stiti ce face un tata scotian care isi iubeste copii?
R: Ii duce la cofetarie ca sa vada cum mananca ceilalti clienti prajituri.
Shop Clopotel.ro
Evaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate |
home : Invatamant : Subiecte_date_la_examen : Bacalaureat : Subiecte Bac 2005
Pedagogie
Pedagogie generala - subiect - sesiunea I proba E varianta 1
Varianta de download:
Tip fisier: pdf Marime: 125890 bytes |
Proba scrisa la PEDAGOGIE GENERALA
Proba e
Specializarea: invatatoare-educatoare
Sesiunea iunie- iulie 2005 Varianta 1
- Toate subiectele sunt obligatorii. Se acorda 10 puncte din oficiu.
- Timpul efectiv de lucru este de 3 ore.
SUBIECTUL I. 20 puncte
Mijloacele de invatamant joaca un rol important in procesul instructiv-educativ
sprijinind si amplificand atat eforturile de predare ale cadrului didactic,
cat si pe cele de invatare ale elevilor.
1. Definiti notiunea de mijloace de invatamant.
2. Descrieti specificul utilizarii in activitatea didactica a substitutelor
bidimensionale si a celor tridimensionale ale realitatii.
3. Enumerati cinci mijloace tehnice audio - vizuale.
4. Ilustrati, prin doua exemple adecvate, utilizarea in activitatea didactica
a mijloacelor de formare si exersare a deprinderilor.
SUBIECTUL II. 20 puncte
Exercitiul este o metoda frecvent utilizata in predarea diferitelor discipline.
1. Definiti metoda exercitiului.
2. Precizati doua tipuri de exercitii utilizate la clasa, diferentiate dupa
functiile pe care acestea le pot indeplini in activitatea didactica.
3. Mentionati cinci conditii care trebuie respectate pentru ca invatarea pe
baza exercitiului sa devina eficienta.
4. Ilustrati, printr-un exemplu, o situatie de utilizare a acestei metode in
activitatea didactica.
SUBIECTUL III. 25 puncte
Planul de invatamant, programa scolara si manualul reprezinta documente curriculare
oficiale care structureaza continutul procesului educational. Pornind de la
aceasta idee, realizati o prezentare a acestor documente curriculare, urmarind:
- definirea notiunii de curriculum (in sens larg si in sens restrans);
- mentionarea a doua criterii de selectie a continutului invatamantului;
- descrierea fiecaruia dintre documentele curriculare mentionate in enunt;
- explicarea relatiei dintre modurile de elaborare a acestora din perspectiva
teoriei
curriculumului.
SUBIECTUL IV. 25 puncte
Educatia are un caracter finalist. Avand in vedere acest aspect, realizati o
prezentare de aproximativ doua pagini a principalelor trei categorii de finalitati
educationale, punand in evidenta si interdependenta dintre acestea.
Nota: In acordarea punctajului se iau in considerare si calitatea stiintifica
a prezentarii, organizarea acesteia si incadrarea in limita de spatiu precizata.