Horoscopul zilei

Berbec
(21 Martie - 20 Aprilie)


Sanatate
Bani
Dragoste

› vrei zodia ta

Cultura generala

Pestii dorm cu ochii deschisi, deoarece nu au pleoape, acesta caracteristica o mai prezinta si insectele.

› vrei mai mult

Bancul zilei

Stiti ce face un tata scotian care isi iubeste copii?
R: Ii duce la cofetarie ca sa vada cum mananca ceilalti clienti prajituri.

› vrei mai mult
Evaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate

home : Invatamant : Subiecte_date_la_examen : Bacalaureat : Subiecte Bac 2005


Pedagogie



Pedagogie generala - subiect - sesiunea I proba E varianta 1

Varianta de download:
Tip fisier: pdf
Marime: 125890 bytes

Proba scrisa la PEDAGOGIE GENERALA
Proba e

Specializarea: invatatoare-educatoare
Sesiunea iunie- iulie 2005 Varianta 1
- Toate subiectele sunt obligatorii. Se acorda 10 puncte din oficiu.
- Timpul efectiv de lucru este de 3 ore.
SUBIECTUL I. 20 puncte
Mijloacele de invatamant joaca un rol important in procesul instructiv-educativ sprijinind si amplificand atat eforturile de predare ale cadrului didactic, cat si pe cele de invatare ale elevilor.
1. Definiti notiunea de mijloace de invatamant.
2. Descrieti specificul utilizarii in activitatea didactica a substitutelor bidimensionale si a celor tridimensionale ale realitatii.
3. Enumerati cinci mijloace tehnice audio - vizuale.
4. Ilustrati, prin doua exemple adecvate, utilizarea in activitatea didactica a mijloacelor de formare si exersare a deprinderilor.
SUBIECTUL II. 20 puncte
Exercitiul este o metoda frecvent utilizata in predarea diferitelor discipline.
1. Definiti metoda exercitiului.
2. Precizati doua tipuri de exercitii utilizate la clasa, diferentiate dupa functiile pe care acestea le pot indeplini in activitatea didactica.
3. Mentionati cinci conditii care trebuie respectate pentru ca invatarea pe baza exercitiului sa devina eficienta.
4. Ilustrati, printr-un exemplu, o situatie de utilizare a acestei metode in activitatea didactica.
SUBIECTUL III. 25 puncte
Planul de invatamant, programa scolara si manualul reprezinta documente curriculare oficiale care structureaza continutul procesului educational. Pornind de la aceasta idee, realizati o prezentare a acestor documente curriculare, urmarind:
- definirea notiunii de curriculum (in sens larg si in sens restrans);
- mentionarea a doua criterii de selectie a continutului invatamantului;
- descrierea fiecaruia dintre documentele curriculare mentionate in enunt;
- explicarea relatiei dintre modurile de elaborare a acestora din perspectiva teoriei
curriculumului.
SUBIECTUL IV. 25 puncte
Educatia are un caracter finalist. Avand in vedere acest aspect, realizati o prezentare de aproximativ doua pagini a principalelor trei categorii de finalitati educationale, punand in evidenta si interdependenta dintre acestea.
Nota: In acordarea punctajului se iau in considerare si calitatea stiintifica a prezentarii, organizarea acesteia si incadrarea in limita de spatiu precizata.