Pentru Scoala
Horoscopul zilei
Cultura generala
Situata in mijlocul desertului Iudeea, Marea Moarta este cea mai sarata din lume, avand intre 288 g si 325 g de sare/litru de apa( in comparatie cu apa de mare care contine in medie 35 g). Marea Moarta este atat de sarata, incat niciun peste nu poate trai in ea.
› vrei mai multBancul zilei
Cum tzi o blonda ocupata toata ziua?
O pui sa stea la coltz intr-o camera rotunda!!!!!!!;)
Shop Clopotel.ro
Evaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate |
home : Invatamant : Admitere_liceu
Admiterea In Ciclul Inferior Al Liceului
ORDIN
Varianta de download:
Tip fisier: pdf Marime: 174022 bytes |
Anexa IV la OMEC nr. 5020 din 23.09.2005, privind Metodologia de organizare
si desfasurare a admiterii in invatamantul liceal si profesional de stat pentru
anul scolar 2006-2007
________________________________________________
PROBA DE VERIFICARE A CUNOSTINTELOR
DE LIMBA MODERNA
pentru admiterea in clasa a IX-a cu program bilingv de predare a
unei limbi moderne de circulatie internationala
1. a) Unitatile de invatamant care au in structura lor clase cu program bilingv
vor organiza, pentru admiterea in clasa a IX-a la aceste clase, o proba de verificare
a cunostintelor de limba moderna.
b) Proba se organizeaza in centre stabilite de comisia de admitere judeteana/a
municipiului Bucuresti, in perioada prevazuta de Metodologia de organizare si
desfasurare a admiterii in invatamantul liceal si profesional de stat.
2. Subiectele pentru proba de verificare a cunostintelor de limba moderna se
alcatuiesc in conformitate cu programa scolara de clasa a VIII-a, pentru limba
moderna intai de studiu (L1).
3. a) Subiectele pentru proba de verificare a cunostintelor de limba moderna
sunt unice la nivelul judetului. Acestea se elaboreaza de catre o comisie judeteana
de elaborare a subiectelor, formata din profesori de specialitate (care nu au
rude in concurs) si sunt aprobate de inspectorul de specialitate sau de un metodist,
desemnat de inspectorul de specialitate (in cazul in care inspectorul nu este
specialist in limba pentru care se elaboreaza subiectele).
b) Comisia mentionata la alin. a) este numita prin decizie a inspectorului scolar
general, la propunerea inspectorului scolar de specialitate sau a unui metodist,
desemnat de inspectorul de specialitate (in cazul in care inspectorul nu este
specialist in limba pentru care se elaboreaza subiectele).
c) Comisiile de examinare si evaluare pentru proba de verificare a cunostintelor
de limba moderna functioneaza in centrele de examen, la care sunt arondate liceele
cu clase bilingve. Comisiile de examinare si evaluare se numesc prin decizie
a inspectorului scolar general, la propunerea inspectorului scolar de specialitate.
d) In fiecare centru de examen in care se organizeaza proba de verificare a
cunostintelor de limba moderna, se numeste, prin decizie a inspectorului scolar
general si o comisie de contestatii, formata din cadre didactice de specialitate,
altele decat cele care sunt numite in comisiile de examinare si evaluare. Comisiile
de contestatii se numesc la propunerea inspectorului scolar de specialitate.
4. Examenul de verificare a cunostintelor de limba moderna consta din doua probe:
a) Proba scrisa, pentru care se acorda un punctaj maxim de 70 de puncte, din
care 10 din oficiu;
b) Proba orala, pentru care se acorda un punctaj maxim de 30 de puncte.
5. a) Subiectul pentru proba scrisa va cuprinde itemi obiectivi pentru verificarea
cunostintelor de gramatica si vocabular (tip text lacunar, alegere multipla,
exercitii de corectare etc.), conform programei clasei a VIII-a, pentru limba
moderna intai de studiu.
b) Timpul afectat probei scrise este de 60 minute.
c) Pentru proba scrisa se pot depune contestatii, la centrul la care s-a desfasurat
proba, in perioada prevazuta de Metodologia de organizare si desfasurare a admiterii
in invatamantul liceal si profesional de stat.
6. a) Proba orala va consta din:
- descrierea unei imagini/citirea unui text (aflate pe un bilet semnat de membrii
comisiei de examinare si evaluare si vizat de inspectorul de specialitate/profesor
metodist, conform pct.3);
- raspuns la 4 intrebari (scrise pe bilet) referitoare la imagine/text: 2 intrebari
de intelegere
globala, 2 intrebari de intelegere in detaliu a textului.
b) Pentru evaluarea performantei la proba orala se vor aplica urmatoarele criterii:
-> Vocabular si elemente de constructie a comunicarii:
10 p - elevul foloseste bine un numar mare de unitati lexicale/gramaticale,
care ii permit sa-si exprime bine ideile; face putine greseli;
8 p - elevul foloseste un numar suficient de mare de unitati lexicale/structuri
gramaticale, se exprima clar, fara a-si cauta cuvintele; greselile facute nu
disturba comunicarea;
6 p - elevul are cunostinte lexicale/gramaticale satisfacatoare, exprima idei
cu o oarecare ezitare/greseli, dar realizeaza comunicarea;
4 p - elevul foloseste putine structuri lexicale/gramaticale, face multe greseli,
comunicarea este dificila;
2 p - elevul are un bagaj lexical/gramatical insuficient, face foarte multe
greseli, nu poate realiza comunicarea;
-> Intelegerea contextului si fluenta exprimarii:
10 p - elevul se exprima fluent si spontan; raspunsul dovedeste intelegerea
in detaliu a temei;
8 p - elevul se exprima fluent, cu pauze aproape insesizabile pentru a-si cauta
structura lexicala/gramaticala potrivita; raspunsul dovedeste o buna intelegere
a temei;
6 p - elevul se exprima inteligibil, cu mici pauze pentru a-si cauta structura
lexicala/gramaticala potrivita; raspunsul dovedeste o intelegere globala satisfacatoare
a temei;
4 p - elevul foloseste enunturi incomplete, cu pauze lungi si dese ezitari;
raspunsul dovedeste o defectuoasa intelegere a temei;
2 p - elevul nu poate produce decat enunturi scurte, fara legatura cu contextul,
cu pauze mari intre ele; raspunsul dovedeste ca nu a inteles tema.
-> Pronuntia si intonatia
10 p - elevul are o pronuntie apropiata de pronuntia standard;
8 p - elevul are o pronuntie buna, cu putine abateri de la norma;
6 p - elevul are o pronuntie acceptabila, care permite realizarea comunicarii
cu usurinta;
4 p - elevul are o pronuntie defectuoasa, care disturba comunicarea;
2 p - pronuntia elevului nu permite comunicarea.
c) Nu se admit contestatii la proba orala.
7. a) Profesorii examinatori acorda puncte candidatului la fiecare din cele
doua probe. Media aritmetica a punctajelor acordate de cei doi evaluatori la
fiecare proba, reprezinta punctajul final al candidatului la proba respectiva.
Punctajele finale obtinute la cele doua probe (scrisa si orala) se aduna, iar
rezultatul se imparte la 10, obtinandu-se astfel nota finala a candidatului.
b) Se considera admis la proba de verificare a cunostintelor de limba moderna
elevul care a obtinut minimum nota 6.
c) Rezultatele finale ale probelor de verificare a cunostintelor de limba moderna
se afiseaza, in perioada prevazuta de calendar, la avizierul scolii in care
s-a desfasurat proba.
8. a) Candidatii care au sustinut si au promovat proba de verificare a cunostintelor
de limba moderna vor putea opta, in liceul la care au fost repartizati, pentru
clasele cu predare intensiva a unei limbi moderne, fara a mai sustine alta proba
de verificare a cunostintelor de limba.
b) Daca, dupa repartizarea la clasele cu predare in regim intensiv a unei limbi
moderne a candidatilor care au sustinut proba de verificare a cunostintelor
de limba moderna, mentionata la alin. (1), mai raman locuri libere, unitatile
de invatamant organizeaza o proba de verificare a cunostintelor de limba.
c) Proba mentionata la punctul b) se va desfasura intr-o perioada care va fi
anuntata de conducerea unitatii de invatamant si care va fi afisata la avizierul
scolii, odata cu listele candidatilor admisi in clasa a IX-a.
d) Comisia de elaborare a subiectelor in vederea evaluarii si testarii candidatilor
care doresc sa fie inscrisi la clase cu predare intensiva a unei limbi moderne,
se constituie la nivelul unitatii scolare, cu aprobarea inspectorului de specialitate.
e) Pentru testarea candidatilor pentru clasele cu predare intensiva a unei limbi
moderne, se aplica acelasi tip de proba, cu aceeasi structura ca la clasele
bilingve. Subiectele vor fi elaborate in conformitate cu programa scolara de
clasa a VIII-a pentru limba moderna intai de studiu si vor fi avizate de inspectorul
de specialitate sau de un metodist, desemnat de inspectorul de specialitate
(in cazul in care inspectorul nu este specialist in limba pentru care se elaboreaza
subiectele).
f) Se considera admis la proba de verificare a cunostintelor de limba moderna
elevul care a obtinut minimum nota 6.
g) Elevii vor primi note la proba mentionata la punctul b), dar inscrierea la
clasa intensiva se va face in ordinea descrescatoare a mediei de admitere. In
cazul in care, pe ultimul loc, sunt mai multi candidati cu medii de admitere
egale, ei vor fi admisi la clasa cu predare intensiva a limbii moderne in ordinea
descrescatoare a notelor de la proba de limba moderna.