Pentru Scoala
Horoscopul zilei
Cultura generala
Vorba ca "Soarele si Luna nu se intalnesc niciodata" este falsa. Sunt zile cand Soarele si Luna rasar in acelasi timp. De exemplu, in zilele cu Luna Noua, Soarele si Luna rasar in acelasi timp si apun aproximativ concomitent - la cateva minute diferenta -iar in zilele cu Luna Plina, Luna apune exact la rasaritul Soarelui.
› vrei mai multBancul zilei
M-a sunat ieri o tipa: "Vino acum, nu-i nimeni acasa!".
M-am dus. Nu era nimeni!
Shop Clopotel.ro

Evaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate |
home : Invatamant : Bacalaureat : Modele_de_subiecte_Bacalaureat : Probe_scrise
Biologie
BACALAUREAT 2013
Biologie_Model_B
Varianta de download:
Tip fisier: pdf Marime: 54858 bytes |

Ministerul EducaNiei, Cercetarii, Tineretului i Sportului
Centrul NaNional de Evaluare i Examinare
Examenul de bacalaureat naNional 2013
Proba E. d)
Biologie vegetala i animala
BAREM DE EVALUARE I DE NOTARE
Model
-Filiera teoretica – profilul real;
-Filiera tehnologica – profilurile: tehnic, resurse naturale i protecNia mediului;
-Filiera vocaNionala – profilul militar.
•Se puncteaza oricare alte modalitaNi de rezolvare corecta a cerinNelor.
•Nu se acorda punctaje intermediare, altele decât cele precizate explicit prin barem. Nu se acorda fracNiuni de punct.
•Se acorda 10 puncte din oficiu. Nota finala se calculeaza prin împarNirea punctajului total acordat pentru lucrare la 10.
SUBIECTUL I |
(30 de puncte) |
|
A |
4 puncte |
|
Se acorda câte 2p. pentru fiecare noNiune corecta. |
2 x 2p. = 4 puncte |
|
B |
6 puncte |
|
- doua exemple de grupe de molu te; |
2 x 1p. = 2 puncte |
|
- câte o caracteristica generala pentru fiecare grupa. |
2 x 2p. = 4 puncte |
|
C |
10 puncte |
|
Se acorda câte 2p. pentru fiecare raspuns corect: 1a; 2d; 3a; 4d; 5c. |
5 x 2p. = 10 puncte |
|
D |
10 puncte |
|
Se acorda câte 2p. pentru fiecare raspuns corect: 1F; 2F; 3A. |
3 x 2p.= 6 puncte |
|
Se acorda 2p. pentru modificarea corecta a afirmaNiei false. |
2 x 2p.= 4 puncte |
|
SUBIECTUL al II |
(30 de puncte) |
|
A |
18 puncte |
|
a) prezentarea comparativa a leucocitelor i trombocitelor: |
|
|
- doua caracteristici ale leucocitelor; |
2 x 1p. = 2 puncte |
|
- doua caracteristici ale trombocitelor; |
2 x 1p. = 2 puncte |
|
- rolul îndeplinit de leucocite; |
1 punct |
|
- rolul îndeplinit de trombocite; |
1 punct |
|
b) explicaNia corecta; |
2 puncte |
|
c) - calcularea volumului sangvin al copilului; |
2 puncte |
|
46 x 7 : 100 = 3,22 l; |
|
|
- calcularea valorii plasmei sangvine; |
2 puncte |
|
3,22 x 55 : 100 =1,771 l; |
|
|
- calcularea conNinutului în apa al plasmei sangvine; |
2 puncte |
|
1,771 x 90 : 100 =1,5939 l. |
|
|
d) - formularea cerinNei; |
2 puncte |
|
- rezolvarea cerinNei. |
2 puncte |
Nota
Se puncteaza oricare alta modalitate de rezolvare a problemei.
Pentru raNionamentul corect, neînsoNit de calcule, se acorda jumatate din punctajul repartizat rezolvarii problemei.
B
Proba scrisa la biologie vegetala i animala |
Model |
Barem de evaluare i de notare |
|
1

Ministerul EducaNiei, Cercetarii, Tineretului i Sportului
Centrul NaNional de Evaluare i Examinare
a) genotipurile parinNilor: MMRR; mmrr; |
2 x 1p. = 2 puncte |
||
b) doua exemple de tipuri de gameNi produ i de indivizii din F1; |
2 x 1p. = 2 puncte |
||
c) numarul combinaNiilor din F2, heterozigote pentru dimensiunea fructelor: 8 (8/16); |
2 puncte |
||
- genotipul indivizilor din F2 cu fructe mici i de culoare ro ie: mmRR; mmRr; |
2 x 1p. = 2 puncte |
||
d) - formularea cerinNei; |
|
2 puncte |
|
- rezolvarea cerinNei. |
|
2 puncte |
|
SUBIECTUL al |
(30 de puncte) |
|
|
1. |
14 puncte |
||
a) precizarea unei caracteristici pentru profaza mitozei; |
|
2 puncte |
|
- precizarea unei caracteristici pentru telofaza mitozei; |
|
2 puncte |
|
b) precizarea unei deosebiri între metafaza mitozei i anafaza mitozei; |
|
2 puncte |
c) construirea a patru enunNuri afirmative, utilizând limbajul tiinNific adecvat, folosind informaNii
referitoare la conNinuturile indicate. |
4 x 2p. = 8 puncte |
2. |
16 puncte |
a) enumerarea celor doua tipuri de respiraNie din lumea vie; |
2 x 1p. = 2 puncte |
- precizarea, pentru fiecare tip de respiraNie, a câte unui exemplu de organisme la care sunt
întâlnite aceste tipuri de respiraNie; |
2 x 1p. = 2 puncte |
b) stabilirea unei asemanari între respiraNia plantelor i respiraNia animalelor; |
2 puncte |
c) alcatuirea minieseului,
- pentru fiecare noNiune enumerata, specifica temei, se acorda câte 1p. 6 x 1p.= 6 puncte - pentru coerenNa textului, de maximum
Proba scrisa la biologie vegetala i animala |
Model |
Barem de evaluare i de notare |
|
2