Horoscopul zilei

Balanta
(22 Septembrie - 22 Octombrie)


Sanatate
Bani
Dragoste

› vrei zodia ta

Cultura generala

Imediat dupa nastere, puii de rechin pleaca de langa mama lor si sunt pe cont propriu din acel moment. Ba mai mult, mama lor ii poate considera prada de atunci incolo.

› vrei mai mult

Bancul zilei

Se plimba doi gindaci. Unul se misca tremurator. Celalalt spune:
- Asta ce e? Breakdance?
- Nu, diclofos.

› vrei mai mult
Evaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate

home : Invatamant : Subiecte_date_la_examen : Bacalaureat : Subiecte Bac 2005


Romana



Limba si literatura romana - barem - sesiune speciala proba A

Varianta de download:
Tip fisier: pdf
Marime: 155700 bytes

BAREM DE CORECTARE SI DE NOTARE
Sesiunea speciala - iunie 2005

Nota! Se acorda acelasi punctaj pentru raspunsurile redactate in spiritul solutiilor din barem.
Subiectul I (40 de puncte)
1. O pereche de antonime (de exemplu: ati trecut - ati ramas, lumina - intuneric etc.). (2 p. + 2 p.) 4 puncte
2. Alcatuirea corecta a celor doua enunturi. (2 p.+ 2 p.) 4 puncte
3. Corectarea enuntului: in opinia mea/ personala, citind o astfel de poezie cum este aceea/ cea data, nu poti fi/ sa fii altfel decat interesat de lirica argheziana. (1 p. + 1 p. + 1 p. + 1 p.) 4 puncte
4. De exemplu: perspectiva reflexiva a eului liric, marca a autoadresarii, autocontemplatia/ dedublarea, obiectivarea discursului liric etc. 4 puncte
5. De exemplu: "ceasul", "noaptea", "duminici", "de-a pururi", "trecut" etc. (2 p. + 2 p.) 4 puncte
6. De exemplu: perceperea trecerii timpului, amintirea, sufletul-clopot, paradisul pierdut, viata, moartea etc. (2 p. + 2 p.) 4 puncte
7. De exemplu: cele doua strofe constituie prima secventa a poeziei, in care se dezvolta ideea poetica exprimata concentrat in versul initial, premisa a discursului liric, prin alegoria sufletului-clopot etc. 4 puncte
8. De exemplu: aliteratia "Cand sufletele toate de tot vor fi tacut", epitetul "mana moarta" , interogatia retorica "Cine-o veni atuncea din vechiul tau trecut/ Sa sune-n intuneric si-n timp cu mana moarta?“ etc.
(2 p. + 2 p.) 4 puncte
9. Comentarea strofei, prin evidentierea relatiei dintre ideea poetica si mijloacele artistice (de exemplu: autoadresarea/ dedublarea; recuperarea in amintire a paradisului pierdut al altei varste, reconstituit din imagini cu valoare simbolica; limbajul metaforic; enumeratia, epitetul; versificatia etc.): 4 puncte
- comentarea argumentata a versurilor, prin sublinierea relatiei dintre fondul de idei si mijloacele artistice; respectarea normelor de exprimare corecta, de ortografie si de punctuatie; incadrarea in limita de spatiu precizata - 4 p.;
- comentarea versurilor doar prin prezentarea mijloacelor artistice sau a fondului de idei, fara sublinierea relatiei dintre ele; ezitari in redactare; abateri minore de la normele de exprimare corecta, de ortografie si/ sau de punctuatie - 2 p.;
- incercarea de comentare, fara valorificarea convingatoare a textului poetic; unele abateri de la normele de exprimare corecta, de ortografie si/ sau de punctuatie - 1 p.
10. Prezentarea semnificatiei titlului (de exemplu: titlul este o metafora care sugereaza tema poeziei; asocierea "voci" - suflete - etape ale vietii; sugestia muzicala etc.): 4 puncte
- prezentarea argumentata, nuantata, a semnificatiei titlului, in relatie cu textul poeziei; respectarea normelor de exprimare corecta, de ortografie si de punctuatie - 4 p.;
- prezentarea logica a semnificatiei titlului, cu trimiteri insuficiente la textul poeziei; abateri minore de la normele de exprimare corecta, de ortografie si/ sau de punctuatie - 2 p.;
- incercarea de explicare a semnificatiei titlului; unele abateri de la normele de exprimare corecta, de ortografie si/ sau de punctuatie - 1 p.
Subiectul al II - lea (10 puncte)
Se vor puncta urmatoarele elemente:
a) Respectarea conventiilor specifice stilului epistolar: 2 puncte
- data si locul redactarii scrisorii, semnatura (numai daca toate cele trei elemente apar in compunere - 1 p.);
- formula adecvata de adresare, formula adecvata de incheiere (numai daca amandoua elementele apar in compunere - 1 p.).
b) Continutul si structura textului: 5 puncte
- continutul adecvat cerintei, prin plasarea intamplarilor relatate intr-un context spatio-temporal adecvat (dezvoltarea temei prin idei personalizate, in succesiune logica - 2 p.; schematism in dezvoltarea temei, aspecte banale sau de circumstanta - 1 p.; nerespectarea temei - 0 p.);
- integrarea adecvata a cuvintelor date (integrarea a 5-6 cuvinte - 2 p.; integrarea a 3-4 cuvinte - 1 p.; neintegrarea cuvintelor sau integrarea a 1-2 cuvinte - 0 p.);
- ordonarea continutului scrisorii, conform celor trei parti ale oricarei compuneri - 1 p.
c) Corectitudinea limbii utilizate (Punctele se acorda numai daca raspunsul se incadreaza in limita minima de spatiu precizata.): 3 puncte
- registrul stilistic adecvat cerintei, claritatea - 1 p.;
- corectitudinea exprimarii - 1 p. (0 p. pentru doua sau mai multe greseli de lexic sau de sintaxa);
- ortografia si punctuatia - 1 p. (0 p. pentru doua sau mai multe greseli).
Nota! inlocuirea sau adaugarea altor date si/ sau nume decat cele precizate atrage dupa sine neacordarea punctajului pentru subiectul al II-lea.

BAREM DE CORECTARE SI DE NOTARE

Sesiunea speciala - iunie 2005
Nota! Se acorda acelasi punctaj pentru raspunsurile redactate in spiritul solutiilor din barem.
Subiectul I (40 de puncte)
1. O pereche de antonime (de exemplu: ati trecut - ati ramas, lumina - intuneric etc.). (2 p. + 2 p.) 4 puncte
2. Alcatuirea corecta a celor doua enunturi. (2 p.+ 2 p.) 4 puncte
3. Corectarea enuntului: in opinia mea/ personala, citind o astfel de poezie cum este aceea/ cea data, nu poti fi/ sa fii altfel decat interesat de lirica argheziana. (1 p. + 1 p. + 1 p. + 1 p.) 4 puncte
4. De exemplu: perspectiva reflexiva a eului liric, marca a autoadresarii, autocontemplatia/ dedublarea, obiectivarea discursului liric etc. 4 puncte
5. De exemplu: "ceasul", "noaptea", "duminici", "de-a pururi", "trecut" etc. (2 p. + 2 p.) 4 puncte
6. De exemplu: perceperea trecerii timpului, amintirea, sufletul-clopot, paradisul pierdut, viata, moartea etc. (2 p. + 2 p.) 4 puncte
7. De exemplu: cele doua strofe constituie prima secventa a poeziei, in care se dezvolta ideea poetica exprimata concentrat in versul initial, premisa a discursului liric, prin alegoria sufletului-clopot etc. 4 puncte
8. De exemplu: aliteratia "Cand sufletele toate de tot vor fi tacut", epitetul "mana moarta" , interogatia retorica "Cine-o veni atuncea din vechiul tau trecut/ Sa sune-n intuneric si-n timp cu mana moarta?“ etc.
(2 p. + 2 p.) 4 puncte
9. Comentarea strofei, prin evidentierea relatiei dintre ideea poetica si mijloacele artistice (de exemplu: autoadresarea/ dedublarea; recuperarea in amintire a paradisului pierdut al altei varste, reconstituit din imagini cu valoare simbolica; limbajul metaforic; enumeratia, epitetul; versificatia etc.): 4 puncte
- comentarea argumentata a versurilor, prin sublinierea relatiei dintre fondul de idei si mijloacele artistice; respectarea normelor de exprimare corecta, de ortografie si de punctuatie; incadrarea in limita de spatiu precizata - 4 p.;
- comentarea versurilor doar prin prezentarea mijloacelor artistice sau a fondului de idei, fara sublinierea relatiei dintre ele; ezitari in redactare; abateri minore de la normele de exprimare corecta, de ortografie si/ sau de punctuatie - 2 p.;
- incercarea de comentare, fara valorificarea convingatoare a textului poetic; unele abateri de la normele de exprimare corecta, de ortografie si/ sau de punctuatie - 1 p.
10. Prezentarea semnificatiei titlului (de exemplu: titlul este o metafora care sugereaza tema poeziei; asocierea "voci" - suflete - etape ale vietii; sugestia muzicala etc.): 4 puncte
- prezentarea argumentata, nuantata, a semnificatiei titlului, in relatie cu textul poeziei; respectarea normelor de exprimare corecta, de ortografie si de punctuatie - 4 p.;
- prezentarea logica a semnificatiei titlului, cu trimiteri insuficiente la textul poeziei; abateri minore de la normele de exprimare corecta, de ortografie si/ sau de punctuatie - 2 p.;
- incercarea de explicare a semnificatiei titlului; unele abateri de la normele de exprimare corecta, de ortografie si/ sau de punctuatie - 1 p.
Subiectul al II - lea (10 puncte)
Se vor puncta urmatoarele elemente:
a) Respectarea conventiilor specifice stilului epistolar: 2 puncte
- data si locul redactarii scrisorii, semnatura (numai daca toate cele trei elemente apar in compunere - 1 p.);
- formula adecvata de adresare, formula adecvata de incheiere (numai daca amandoua elementele apar in compunere - 1 p.).
b) Continutul si structura textului: 5 puncte
- continutul adecvat cerintei, prin plasarea intamplarilor relatate intr-un context spatio-temporal adecvat (dezvoltarea temei prin idei personalizate, in succesiune logica - 2 p.; schematism in dezvoltarea temei, aspecte banale sau de circumstanta - 1 p.; nerespectarea temei - 0 p.);
- integrarea adecvata a cuvintelor date (integrarea a 5-6 cuvinte - 2 p.; integrarea a 3-4 cuvinte - 1 p.; neintegrarea cuvintelor sau integrarea a 1-2 cuvinte - 0 p.);
- ordonarea continutului scrisorii, conform celor trei parti ale oricarei compuneri - 1 p.
c) Corectitudinea limbii utilizate (Punctele se acorda numai daca raspunsul se incadreaza in limita minima de spatiu precizata.): 3 puncte
- registrul stilistic adecvat cerintei, claritatea - 1 p.;
- corectitudinea exprimarii - 1 p. (0 p. pentru doua sau mai multe greseli de lexic sau de sintaxa);
- ortografia si punctuatia - 1 p. (0 p. pentru doua sau mai multe greseli).
Nota! Inlocuirea sau adaugarea altor date si/ sau nume decat cele precizate atrage dupa sine neacordarea punctajului pentru subiectul al II-lea.
3. Abilitatile de analiza si de argumentare: 4 puncte
- foarte buna relatie idee-argument; ideile urmeaza o succesiune logica; argumentele sunt prezentate intr-un mod persuasiv; abilitatea de a formula judecati de valoare si de interpretare critica si personala - 4 p.;
- incercari de a sustine ideile prin argumente; elemente de interpretare, dar rezultat neconvingator - 2 p.;
- afirmatii rareori sustinute de argumente; idei irelevante; schematism in prezentarea ideilor -1 p.
4. Ortografia (0-1 erori: 3 p.; 2 erori: 2 p.; 3 erori: 1 p.). 3 puncte
5. Punctuatia (0-1 erori: 3 p.; 2-3 erori: 2 p.; 4-5 erori: 1 p.). 3 puncte
6. Asezarea corecta a textului in pagina (1p.), lizibilitatea (1 p.). 2 puncte
NOTA ! Se acorda 10 puncte din oficiu. Nota se calculeaza prin impartirea punctajului obtinut la 10. Nu se acorda fractiuni de punct.