Horoscopul zilei

Varsator
(20 Ianuarie - 18 Februarie)


Esti foarte concentrat/a pe activitatile tale si uiti sa mai interactionezi cu familia. Un pic de comunicare nu strica cu fratele, sora, tata sau mama.

› vrei zodia ta

Cultura generala

Numele Wendy a fost inventat pentru Peter Pan. Nu s-a gasit nicio inregistrare a acestui nume inainte de Peter Pan.

› vrei mai mult

Bancul zilei

Doi politisti se sfatuiesc la gara:Mergem cu autobuzul sau pe jos? Cu cel care vine mai repede.

› vrei mai mult
Evaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate

home : Invatamant : Bacalaureat : Modele_de_subiecte_Bacalaureat : Certificare_competente


Competente Lingvistice Limba Romana
BACALAUREAT 2013



Limba_romana_barem

Varianta de download:
Tip fisier: pdf
Marime: 53401 bytes

Created by BCL easyConverter SDK 3 (HTML Version)

BAREM DE EVALUARE I DE NOTARE

GRILA DESCRIPTORILOR COMPETEN EI DE COMUNICARE ORALA ÎN LIMBA ROMÂNA

 

 

COMPETEN E DE EVALUAT/ DESCRIPTORI CALITATIVI

 

Nivel de

ÎnNelegerea

Exprimarea i

Organizarea discursului

Adaptarea la situaNia de

Utilizarea limbii

competenNa

textului

argumentarea unui

 

comunicare

literare

 

 

punct de vedere

 

 

 

Utilizator

– Cite te corect i

– Exprima un punct

– Construie te un discurs

– Î i adapteaza parNial discursul

– Utilizeaza corect

mediu

cursiv

de vedere personal

clar, respectând parNial

la interlocutori i la scopul

limba literara, în

 

– Identifica idei în

 

structura specifica tipului de

comunicarii

situaNiile de

 

text

 

text vizat prin cerinNa

– Î i adapteaza parNial

comunicare date

 

 

 

(descriptiv/ informativ/

comportamentul la contextul de

 

 

 

 

narativ/ argumentativ)

examen, cu folosirea ezitanta a

 

 

 

 

 

mijloacelor comunicarii orale

 

 

 

 

 

(verbale, nonverbale i

 

 

 

 

 

paraverbale)

 

Utilizator

– Cite te corect,

– Exprima i susNine

– Construie te un discurs clar

– Î i adapteaza discursul la

– Utilizeaza corect

avansat

cursiv i con tient

un punct de vedere

i coerent, respectând

interlocutori i la scopul

i adecvat limba

 

– Formuleaza clar

personal

structura specifica tipului de

comunicarii

literara, în

 

i coerent ideile

 

text vizat prin cerinNa

– Î i adapteaza comportamentul

situaNiile de

 

textului

 

(descriptiv/ informativ/

la contextul de examen, cu

comunicare date

 

 

 

narativ/ argumentativ)

folosirea adecvata a mijloacelor

 

 

 

 

 

comunicarii orale (verbale,

 

 

 

 

 

nonverbale i paraverbale)

 

Utilizator

– Cite te corect,

– Exprima, susNine

– Construie te un discurs

– Î i adapteaza în mod creativ

– Utilizeaza

experimentat

cursiv, con tient

cu argumente un

clar, coerent i personalizat,

discursul la interlocutori i la

corect, adecvat i

 

i expresiv

punct de vedere

respectând structura

scopul comunicarii

nuanNat limba

 

– Sintetizeaza

personal,

specifica tipului de text vizat

– Î i adapteaza comportamentul

literara, în

 

mesajul global al

demonstrând

prin cerinNa (descriptiv/

la contextul de examen, cu

situaNiile de

 

textului i explica

capacitate de

informativ/ narativ/

folosirea adecvata a mijloacelor

comunicare date

 

aspectele

persuasiune a

argumentativ)

comunicarii orale (verbale,

 

 

implicite ale

interlocutorilor

 

nonverbale i paraverbale),

 

 

acestuia

 

 

dovedind autocontrol