Pentru Scoala
Horoscopul zilei
Cultura generala
Nu te arunca pe trecerea de pietoni! Priveste stanga-dreapta! Nu te baza pe franele masinilor din trafic si pe reflexele soferilor.
› vrei mai multBancul zilei
un muncitor se duce la spital cu spatele rupt dureri groaznice:doctore doctore fa-mi ceva k nu mai pot.doctorul il intreaba da ce ai patit omult te-a lovit trenul?nu doctore pai sa vezi sapam un sant undeva langa un stalp de electricitate s mi-a intrat o piatra in bocanc s k sa o scot m-am sprijint de stalp s am inceput sa scutur piciorul k sa iasa s un coleg de-al meu cand a vazut k ma scutur asa mi-a dat una cu lopata k sa ma deconecteze de la curent.
› vrei mai multShop Clopotel.ro

Evaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate |
home : Invatamant : Teze_Nationale : Programa_Examen_Teze_Nationale
Programa Examen Clasa A 8-a
TEZE NATIONALE 2009
Geografie
Varianta de download:
Tip fisier: doc Marime: 52224 bytes |
CLASA A VIII-A
2008-2009
I. STATUTUL DISCIPLINEI
Teza la disciplina Geografie (Geografia Romaniei) in anul scolar 2008-2009 are un statut optional, la alegere cu Istoria romanilor.
Teza la Geografie este o proba scrisa cu durata de 2 ore.
II. OBIECTIVELE DE EVALUARE
Prin sustinerea tezei la Geografie elevii trebuie sa:
1. utilizeze adecvat limbajul geografic;
2. localizeze corect, in spatiu si in timp, elementele de baza ale spatiului
geografic al Romaniei (atat cele de geografie fizica, cat si cele de geografie
umana);
3. clasifice, folosind criterii de ordonare (cantitative, calitative, cronologice
si teritoriale);
4. explice relatii intre grupuri de componente (de exemplu: intre relief si
clima, intre relief si asezari omenesti etc.);
5. identifice principalele elemente naturale si socio-economice reprezentate
pe un suport cartografic;
6. caracterizeze, dupa un algoritm dat, elementele semnificative ale unitatilor
teritoriale majore;
7. compare doua unitati de relief dupa caracteristicile geografice solicitate,
stabilind asemanari si deosebiri;
8. coreleze intre ele elementele de baza ale spatiului geografic romanesc.
III. CONTINUTURI
In conformitate cu programa scolara revizuita pentru disciplina Geografie (clasa
a VIII-a), aprobata prin O.M.Ed.N. cu nr.4740 / 25.08.2003, temele programei
pentru teza la disciplina Geografie sunt:
SEMESTRUL I
• Romania - pozitia geografica
• Relieful
- armonia si proportionalitatea reliefului
- formarea si evolutia reliefului
- unitatile majore de relief ale Romaniei: Carpatii si Depresiunea Colinara
a Transilvaniei, Dealurile si Podisurile, Campiile, Delta Dunarii si Platforma
continentala
SEMESTRUL II
• Hidrografia
- factorii care determina si influenteaza hidrografia
- Dunarea si raurile interioare; lacurile
- Marea Neagra
• Vegetatia, fauna si solurile
- vegetatia naturala
- fauna
- solurile
• Populatia
- numarul populatiei si evolutia numerica
- repartitia geografica si densitatea populatiei
• Asezarile omenesti
- vechimea si evolutia asezarilor umane
- asezarile rurale si tipologia lor
- asezarile urbane
- clasificarea oraselor
- caracterizarea geografica a orasului Bucuresti si a altor orase principale
(Iasi, Constanta, Cluj-Napoca, Timisoara, Brasov)
• Organizarea administrativ-teritoriala
• Agricultura
- premisele naturale ale dezvoltarii agriculturii
- cultura plantelor si industrializarea produselor vegetale
- cresterea animalelor si prelucrarea industriala a produselor animaliere
• Industria
- industria extractiva
- industria energetica si industria energiei electrice: industria extractiva
a resurselor energetice, prelucrarea resurselor energetice, repartitia teritoriala
a energiei electrice (centre de productie)
- industria metalurgica
- industria chimica, industria lemnului, industria materialelor de constructie
- repartitia geografica a industriei
NOTA: Nu este obligatoriu continutul hartilor de la capitolele AGRICULTURA si INDUSTRIA.
NOTA:
Elaborarea subiectelor se va realiza in conformitate cu prevederile prezentei
programe pentru TEZA 2008-2009. Subiectele nu vizeaza continutul unui manual
anume. Manualul scolar reprezinta doar unul dintre suporturile didactice utilizate
de profesori si de elevi care ajuta la parcurgerea curriculum-ului, la atingerea
obiectivelor de referinta si a obiectivelor cadru.