Horoscopul zilei

Leu
(23 Iulie - 22 August)


Azi e o zi ciudata pentru tine. De dimineata iti doresti sa nu te deranjeze nimeni, iar pe seara iti vei dori sa scapi de plictiseala.

› vrei zodia ta

Bancul zilei

CICA ERAU NISTE NEBUNI LA UN SPITAL DE PSIHIATRIE.INTR-O ZI DIRECTORUL SA GANDESTE CA CEL MAI BINE AR FI SA LE FACA O VIZITA SA VADA CE II MAI FAC PACIENTZI.
INTRA IN SALON SI II VEDE PE TOTI DE PERETI LIPITI.II INTREABA:
-CE FACETI ASA LIPITI DE PERETI?
-NE JUCAM DE-A MACAROANELE!RASPUND NEBUNI IN COR.
-SI CE A-TI PATIT?
-NE-AM LIPIT DE OALA.

› vrei mai mult

Cultura generala

Templul zeitei Artemis din Efes a fost distrus de un incediu in anul 356 i.Hr.

› vrei mai mult
Evaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate

home : Invatamant : Teze_Cu_Subiect_Unic : Exemple_Subiect_Examen


Teze Cu Subiect Unic Clasa 8
TEZE CU SUBIECT UNIC 2008



Teza unica Limba si Literatura Romana Matrice

Varianta de download:
Tip fisier: pdf
Marime: 42123 bytes

Teza cu subiect unic pe semestrul I
Limba si literatura romana
Clasa a VIII-a
Detalieri ale matricei de specificatii

Testul prezentat ca model evalueaza urmatoarele abilitati, deprinderi si elemente de competenta care se refera la capacitatile de receptare a mesajului scris si de exprimare scrisa, prevazute in programa scolara si in programa pentru teza cu subiect unic pentru clasa a VIII-a prin obiective de referinta si prin activitati de invatare, dupa cum urmeaza:

Subiectul I
A. 1. Obiectiv de referinta 3.1.; recunoasterea sensului figurat al cuvintelor intr-un context dat.
2. Obiectiv de referinta 3.2; recunoasterea unor cuvinte formate prin derivare, prin compunere si prin schimbarea valorii gramaticale/ prin conversiune.
3. Obiectiv de referinta 3.2; recunoasterea unor categorii semantice studiate: sinonimele.
4. Obiectiv de referinta 4.1; identificarea unor valori stilistice ale nivelului lexical intr-un text dat.
5. Obiectiv de referinta 3.2; sesizarea rolului semnelor ortografice si de punctuatie din textul dat.
B. 6. Obiectiv de referinta 3.1; identificarea elementelor de versificatie.
7. Obiectiv de referinta 3.3: identificarea unor elemente de structurare a textului liric.
8. Obiectiv de referinta 4.1; exprimarea argumentata a unui punct de vedere privind textul dat.
C. 9. Obiectiv de referinta 4.1; comentarea sumara a unui text la prima vedere, prin exprimarea motivata a unei opinii privind structura textului, procedeele de expresivitate si semnificatiile textului si/ sau ale mesajului acestuia.

Nota! in evaluarea realizarii acestei sarcini de lucru, se are in vedere un complex de obiective de referinta si de activitati de invatare, de exemplu:
• 3.1 - diferentierea dintre sensul propriu si sensul figurat al cuvintelor; identificarea ideilor principale; identificarea structurii textului liric; identificarea elementelor de versificatie si a semnificatiei unor procedee de expresivitate artistica; identificarea unor trasaturi ale genului liric;
• 3.2 - sesizarea rolului semnelor ortografice si de punctuatie din textul dat; identificarea unor valori stilistice ale nivelurilor fonetic, lexical si morfosintactic; identificarea rolului partilor de propozitie si a propozitiilor in textul dat;
• 3.3 - identificarea unor elemente morale in textul dat si exprimarea motivata a propriei opinii fata de aceste;
• 4.2 - utilizarea corecta si adecvata a elementelor de lexic: utilizarea corecta a elementelor de morfosintaxa in redactarea unui text; utilizarea adecvata a semnelor ortografice si de punctuatie.

Subiectul al II-lea
Obiectiv de referinta 4.1; redactarea unor texte reflexive sau imaginative: evidentierea unor trasaturi ale unui obiect- peisaj, opera de arta, persoana - intr-o descriere.
Nota! In evaluarea realizarii acestei sarcini de lucru, se are in vedere si obiectivul de referinta 4.2, care presupune un complex de activitati de invatare, de exemplu: utilizarea corecta si adecvata a elementelor de lexic; utilizarea corecta a elementelor de morfosintaxa in redactarea unui text; utilizarea adecvata a semnelor ortografice si de punctuatie; realizarea expresivitatii cu ajutorul semnelor de punctuatie.