Pentru Scoala
Horoscopul zilei
Cultura generala
Eusthenopteron a fost unul dintre primii pesti care a respirat cu ajutorul plamanilor si care s-a folosit de aripioare pentru a se deplasa incoace si incolo.
› vrei mai multBancul zilei
care e culmea maratonului?: sa alergi de unul singur shi sa iesi pe locu' doi
› vrei mai multShop Clopotel.ro

Evaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate |
home : Invatamant : Teste_Nationale
Subiecte Simulare Teste Nationale
TESTE NATIONALE 2006
Afla ce subiecte s-au dat la simularea Testelor Nationale pe anul 2006.Limba si literatura romana - barem
Varianta de download:
Tip fisier: pdf Marime: 154351 bytes |
Proba scrisa de limba si literatura romana
Simulare - martie 2006
Barem de corectare si de notare
Nota! Se acorda acelasi punctaj pentru raspunsurile redactate in spiritul
solutiilor din barem.
Partea I (48 de puncte)
A. Limba romana
1. Despartirea cuvintelor in silabe: "al-bas-tru"",ves-ti-tor"",mes-te-ceni",
"(se) li-nis-tea".
(1 p. + 1 p. + 1 p. + 1 p.) 4 puncte
2. Exemple de raspuns: "(se) imprastia", "rasfrangea", "nesfarsit". (2 p.
+ 2 p.) 4 puncte
3. Exemple de raspuns: "(se) strangea" - se aduna, se grupa...; "domol" –agale,
alene etc.
(2 p. + 2 p.) 4 puncte
4. Exemple de raspuns: "al vanturilor", "paraului", "ale mestecenilor". (2
p. + 2 p.) 4 puncte
5. Valoarea morfologica a cuvintelor subliniate: "se" – pronume reflexiv; "intr-"
– prepozitie (simpla); "o" – articol nehotarat (proclitic); "care" –pronume
relativ. (Punctajul nu se acord a pentru identificarea la nivel primar a valorii
morfologice, de tipul: "se" – pronume; "o" – articol; "care" – pronume.)
(1 p. + 1 p. + 1 p. + 1 p.) 4 puncte
6. Exemplu de raspuns: Floarea aceasta este albastra (nume predicativ) cum n-am
mai vazut.
(Corectitudinea enuntului: 2 p.; folosirea corecta a altei functii sintactice
decat cea de atribut adjectival: 2 p.; punctajul nu se acorda pentru corectitudinea
enuntului daca functia sintactica nu este selectata in mod corespunzator.) 4
puncte
7. Functia sintactica a cuvintelor subliniate: "pietros" – atribut adjectival;
"(de) mesteceni" – atribut substantival (prepozitional); "apa" – subiect;
"paraului" – atribut substantival genitival. (Punctajul nu se acorda pentru
identificarea la nivel primar a functiei sintactice, de tipul: "pietros" –
atribut; "(de) mesteceni" – atribut; "paraului" – atribut) (1 p. + 1 p. +
1 p. + 1 p.) 4 puncte
8. Transcrierea propozitiei subordonate si precizarea felului acesteia: "care
rasfrangea cerul si pletele luminoase ale mestecenilor". (Transcrierea corecta/
completa a propozitiei subordonate: 2 p.; precizarea felului acesteia – subordonata
atributiva: 2 p.) 4 puncte
9. Exemple de raspuns: Cine nu a fost atent/1a cazut pe gheata./2 (Corectitudinea
enuntului: 2 p.; exemplificarea corecta a relatiei verb regent-subordonata subiectiva:
2 p.; punctajul nu se acorda pentru corectitudinea enuntului daca exemplificarea
relatiei verb regent-subordonata subiectiva nu este facuta in mod corespunzator.)
4 puncte
B. Întelegerea textului
10. Exemplu de raspuns: "apa paraului", imaginea unei ape curgatoare de munte
etc. 2 puncte
11. Exemplu de raspuns: "un murmur nesfarsit". 2 puncte
12. Exemple de raspuns: inversiunea, epitetul etc. 2 puncte
13. Exemple de raspuns: frecventa figurilor de stil si a imaginilor artistice
prin care se contureaza un peisaj; plasarea descrierii intr-un context spatio-temporal;
perspectiva subiectiva a privitorului etc. (1 p. + 1 p.) 2 puncte
14. Se acorda punctajul pentru raspunsul care se refera la personificarea/ imaginea
apei linistite, in care se oglindesc cerul si coroanele arborilor etc. (Raspunsul
nuantat, corect alcatuit logic si gramatical: 4 p.; raspunsul partial sau cu
imperfectiuni/ cu greseli de sens, de sintaxa, de ortografie: 2 p.) 4 puncte
Partea a II-a (10 puncte)
1. Respectarea conventiilor specifice scrisorii. (Formula de adresare si formula
de incheiere: 1 p.; data, locul, semnatura: 1 p.; se acorda punctajul stabilit
numai daca apar toate elementele precizate.)
2 puncte 2. Redactarea scrisorii. (Coerenta textului si unitatea compozitiei:
1 p.; continutul adecvat cerintei - in totalitate: 4 p./ partial: 2 p.; folosirea
unui registru stilistic adecvat relatiei cu destinatarul: 1 p.) 6 puncte
3. Corectitudinea limbii utilizate:
-> corectitudinea exprimarii (0 greseli: 1 p.; pentru una sau mai multe greseli
de lexic sau de sintaxa: 0 p.);
-> ortografia si punctuatia (0-1 greseli:1 p.; pentru doua sau mai multe
greseli: 0 p.). 2 puncte
Partea a III-a (32 de puncte)
A. Continut
1. Precizarea a doua caracteristici ale fabulei, de exemplu: specia literara
a genului epic, in versuri sau in proza, in care sunt satirizate moravuri sau
defecte omenesti; personaje alegorice, intruchipand comportamente umane; actiune
concentrata si conflict puternic, chiar violent; prezenta sau subintelegerea
moralei; mesajul axat pe promovarea valorilor etice si morale etc. (2 p. + 2
p.) 4 puncte
2. Exemplificarea acestor caracteristici pe baza operei alese. (Alegerea adecvata
a exemplelor pentru cele doua caracteristici, cu explicatii logice, nuantate:
4 p; alegerea adecvata a exemplelor pentru cele doua caracteristici, cu explicatii
sumare sau alegerea adecvata a exemplelor si explicatii logice, nuantate pentru
o caracteristica: 2 p.; alegerea exemplelor/ a exemplului pentru o caracteristica,
indiferent de nivelul explicarii: 1 p.) 4 puncte
3. Prezentarea subiectului. (Prezentarea subiectului, prin punerea nuantata
in evidenta a situatiei in care se afla personajele: 4 p.; prezentarea sumara
a subiectului, insotita de o incercare de punere in evidenta a situatiei in
care se afla personajele: 2 p.; prezentare ezitanta, fara punerea in evidenta
a situatiei in care se afla personajele, cu insistenta pe amanuntul nesemnificativ,
cu improvizatii etc.: 1 p.) 4 puncte
4. Prezentarea personajelor si a semnificatiei comportamentului acestora. (Prezentarea
nuantata a personajelor fabulei si a semnificatiei comportamentului acestora,
prin raportare la mesajul transmis de morala fabulei: 4 p.; prezentarea sumara
a personajelor fabulei si incercarea de relevare a semnificatiei comportamentului
acestora: 2 p.; prezentarea sumara a personajelor/ a unui personaj, fara relevarea
semnificatiei comportamentului acestora/ acestuia, cu tendinta evidenta de relatare/
de povestire a faptelor: 1 p.) 4 puncte
B. Redactare (Pentru acordarea punctajului, compunerea trebuie
sa aiba cel putin o pagina sau echivalentul a 25-30 de randuri scrise; nu vor
fi depunctate lucrarile care sunt scrise pe mai mult de doua pagini.) 1 punct
5. Unitatea compozitiei (introducere – cuprins - incheiere). (1 p. + 1 p. +
1 p.) 3 puncte
6. Coerenta textului. (Claritatea enuntului: 1 p.; varietatea lexicului: 1 p.;
sintaxa adecvata: 1 p.) 3 puncte
7. Registrul de comunicare, stilul si vocabularul adecvate continutului compunerii.
8. Ortografia. ( 0 greseli: 4 p.; 1 greseala: 3 p.; 2 greseli: 2 p.; 3 greseli:
1 p.; 4 sau mai multe greseli: 0 p.) 4 puncte
9. Punctuatia. (0-1 greseli: 3 p.; 2 greseli: 2 p.; 3 greseli: 1 p.; 4 sau mai
multe greseli: 0 p.) 3 puncte
10. Asezarea corecta a textului in pagina, lizibilitatea. (1 p. + 1 p.) 2 puncte
NOTA! Se acorda 10 puncte din oficiu. Nota finala se obtine prin impartirea
la 10 a punctajului obtinut de candidat.