Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citeste mai mult... X

Cultura generala

In micile paduri din bambus care au mai ramas in Vitnam, exista mai putin de 200 de maimute Tokin cu nasul turtit.

› vrei mai mult
Evaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate

home : Invatamant : Teste_Nationale


Subiecte Simulare Teste Nationale
TESTE NATIONALE 2006

Afla ce subiecte s-au dat la simularea Testelor Nationale pe anul 2006.



Limba si literatura romana - barem

Varianta de download:
Tip fisier: pdf
Marime: 154351 bytes

Proba scrisa de limba si literatura romana

Simulare - martie 2006

Barem de corectare si de notare

Nota! Se acorda acelasi punctaj pentru raspunsurile redactate in spiritul solutiilor din barem.

Partea I (48 de puncte)
A. Limba romana
1. Despartirea cuvintelor in silabe: "al-bas-tru"",ves-ti-tor"",mes-te-ceni", "(se) li-nis-tea".
(1 p. + 1 p. + 1 p. + 1 p.) 4 puncte
2. Exemple de raspuns: "(se) imprastia", "rasfrangea", "nesfarsit". (2 p. + 2 p.) 4 puncte
3. Exemple de raspuns: "(se) strangea" - se aduna, se grupa...; "domol" –agale, alene etc.
(2 p. + 2 p.) 4 puncte
4. Exemple de raspuns: "al vanturilor", "paraului", "ale mestecenilor". (2 p. + 2 p.) 4 puncte
5. Valoarea morfologica a cuvintelor subliniate: "se" – pronume reflexiv; "intr-" – prepozitie (simpla); "o" – articol nehotarat (proclitic); "care" –pronume relativ. (Punctajul nu se acord a pentru identificarea la nivel primar a valorii morfologice, de tipul: "se" – pronume; "o" – articol; "care" – pronume.) (1 p. + 1 p. + 1 p. + 1 p.) 4 puncte
6. Exemplu de raspuns: Floarea aceasta este albastra (nume predicativ) cum n-am mai vazut.
(Corectitudinea enuntului: 2 p.; folosirea corecta a altei functii sintactice decat cea de atribut adjectival: 2 p.; punctajul nu se acorda pentru corectitudinea enuntului daca functia sintactica nu este selectata in mod corespunzator.) 4 puncte
7. Functia sintactica a cuvintelor subliniate: "pietros" – atribut adjectival; "(de) mesteceni" – atribut substantival (prepozitional); "apa" – subiect; "paraului" – atribut substantival genitival. (Punctajul nu se acorda pentru identificarea la nivel primar a functiei sintactice, de tipul: "pietros" – atribut; "(de) mesteceni" – atribut; "paraului" – atribut) (1 p. + 1 p. + 1 p. + 1 p.) 4 puncte
8. Transcrierea propozitiei subordonate si precizarea felului acesteia: "care rasfrangea cerul si pletele luminoase ale mestecenilor". (Transcrierea corecta/ completa a propozitiei subordonate: 2 p.; precizarea felului acesteia – subordonata atributiva: 2 p.) 4 puncte
9. Exemple de raspuns: Cine nu a fost atent/1a cazut pe gheata./2 (Corectitudinea enuntului: 2 p.; exemplificarea corecta a relatiei verb regent-subordonata subiectiva: 2 p.; punctajul nu se acorda pentru corectitudinea enuntului daca exemplificarea relatiei verb regent-subordonata subiectiva nu este facuta in mod corespunzator.) 4 puncte

B. Întelegerea textului
10. Exemplu de raspuns: "apa paraului", imaginea unei ape curgatoare de munte etc. 2 puncte
11. Exemplu de raspuns: "un murmur nesfarsit". 2 puncte
12. Exemple de raspuns: inversiunea, epitetul etc. 2 puncte
13. Exemple de raspuns: frecventa figurilor de stil si a imaginilor artistice prin care se contureaza un peisaj; plasarea descrierii intr-un context spatio-temporal; perspectiva subiectiva a privitorului etc. (1 p. + 1 p.) 2 puncte
14. Se acorda punctajul pentru raspunsul care se refera la personificarea/ imaginea apei linistite, in care se oglindesc cerul si coroanele arborilor etc. (Raspunsul nuantat, corect alcatuit logic si gramatical: 4 p.; raspunsul partial sau cu imperfectiuni/ cu greseli de sens, de sintaxa, de ortografie: 2 p.) 4 puncte

Partea a II-a (10 puncte)
1. Respectarea conventiilor specifice scrisorii. (Formula de adresare si formula de incheiere: 1 p.; data, locul, semnatura: 1 p.; se acorda punctajul stabilit numai daca apar toate elementele precizate.)
2 puncte 2. Redactarea scrisorii. (Coerenta textului si unitatea compozitiei: 1 p.; continutul adecvat cerintei - in totalitate: 4 p./ partial: 2 p.; folosirea unui registru stilistic adecvat relatiei cu destinatarul: 1 p.) 6 puncte
3. Corectitudinea limbii utilizate:
-> corectitudinea exprimarii (0 greseli: 1 p.; pentru una sau mai multe greseli de lexic sau de sintaxa: 0 p.);
-> ortografia si punctuatia (0-1 greseli:1 p.; pentru doua sau mai multe greseli: 0 p.). 2 puncte

Partea a III-a (32 de puncte)
A. Continut
1. Precizarea a doua caracteristici ale fabulei, de exemplu: specia literara a genului epic, in versuri sau in proza, in care sunt satirizate moravuri sau defecte omenesti; personaje alegorice, intruchipand comportamente umane; actiune concentrata si conflict puternic, chiar violent; prezenta sau subintelegerea moralei; mesajul axat pe promovarea valorilor etice si morale etc. (2 p. + 2 p.) 4 puncte
2. Exemplificarea acestor caracteristici pe baza operei alese. (Alegerea adecvata a exemplelor pentru cele doua caracteristici, cu explicatii logice, nuantate: 4 p; alegerea adecvata a exemplelor pentru cele doua caracteristici, cu explicatii sumare sau alegerea adecvata a exemplelor si explicatii logice, nuantate pentru o caracteristica: 2 p.; alegerea exemplelor/ a exemplului pentru o caracteristica, indiferent de nivelul explicarii: 1 p.) 4 puncte
3. Prezentarea subiectului. (Prezentarea subiectului, prin punerea nuantata in evidenta a situatiei in care se afla personajele: 4 p.; prezentarea sumara a subiectului, insotita de o incercare de punere in evidenta a situatiei in care se afla personajele: 2 p.; prezentare ezitanta, fara punerea in evidenta a situatiei in care se afla personajele, cu insistenta pe amanuntul nesemnificativ, cu improvizatii etc.: 1 p.) 4 puncte
4. Prezentarea personajelor si a semnificatiei comportamentului acestora. (Prezentarea nuantata a personajelor fabulei si a semnificatiei comportamentului acestora, prin raportare la mesajul transmis de morala fabulei: 4 p.; prezentarea sumara a personajelor fabulei si incercarea de relevare a semnificatiei comportamentului acestora: 2 p.; prezentarea sumara a personajelor/ a unui personaj, fara relevarea semnificatiei comportamentului acestora/ acestuia, cu tendinta evidenta de relatare/ de povestire a faptelor: 1 p.) 4 puncte

B. Redactare (Pentru acordarea punctajului, compunerea trebuie sa aiba cel putin o pagina sau echivalentul a 25-30 de randuri scrise; nu vor fi depunctate lucrarile care sunt scrise pe mai mult de doua pagini.) 1 punct
5. Unitatea compozitiei (introducere – cuprins - incheiere). (1 p. + 1 p. + 1 p.) 3 puncte
6. Coerenta textului. (Claritatea enuntului: 1 p.; varietatea lexicului: 1 p.; sintaxa adecvata: 1 p.) 3 puncte
7. Registrul de comunicare, stilul si vocabularul adecvate continutului compunerii.
8. Ortografia. ( 0 greseli: 4 p.; 1 greseala: 3 p.; 2 greseli: 2 p.; 3 greseli: 1 p.; 4 sau mai multe greseli: 0 p.) 4 puncte
9. Punctuatia. (0-1 greseli: 3 p.; 2 greseli: 2 p.; 3 greseli: 1 p.; 4 sau mai multe greseli: 0 p.) 3 puncte
10. Asezarea corecta a textului in pagina, lizibilitatea. (1 p. + 1 p.) 2 puncte

NOTA! Se acorda 10 puncte din oficiu. Nota finala se obtine prin impartirea la 10 a punctajului obtinut de candidat.