Horoscopul zilei

Sagetator
(22 Noiembrie - 20 Decembrie)


Sanatate
Bani
Dragoste

› vrei zodia ta

Cultura generala

Limba balenei albastre este de marimea unui elefant, balena in sine cantarind cat 30 de elefanti.

› vrei mai mult

Bancul zilei

Inainte, o amenii mergeau sa se confeseze la un preot.
Mai apoi, la un psiholog.
Acum, toti isi pun statusuri pe Facebook!

› vrei mai mult

Sondaj: Extenuare, furie, tristete - Ce simt elevii, dupa 2 ani de criza sanitara si restrictii

05 Aprilie 2022

Salavati copiii - elev la scoala

Cei mai multi elevi romani fac meditatii, au nevoie de ajutor suplimentar la scoala si se simt extenuati. Doar 1 din 3 elevi din clasa a VIII-a se considera pregatit pentru Evaluarea Nationala



Doar o treime dintre elevii de clasa a VIII-a spun ca se simt pregatiti pentru examenele nationale care urmeaza, 31% dintre copiii din învatamantul secundar inferior si superior afirma ca au ramas în urma cu materia scolara, în vreme ce aproape 60% dintre elevi fac meditatii la cel putin o materie. Cei mai multi elevi se simt extenuati si coplesiti si considera ca în acest an scolar au avut nevoie de mai mult ajutor din partea profesorilor de la clasa. Copiii din mediul urban afirma în masuri semnificativ mai ridicate ca sunt tristi, obositi sau ca se simt singuri, iar în cazul celor care au de dat un examen, aceste sentimente sunt mai acutizate. Asa arata scoala romaneasca, la capatul a doi ani de restrictii, educatie online si criza sanitara, potrivit unui sondaj realizat de Organizatia Salvati Copiii Romania.

Salavati copiii - eleva la scoala


Suntem foarte obositi si cantitatea mare de teme ne streseaza si mai mult. Cu online-ul nu întelegeam mai nimic, iar testele sunt grele si notele din ce în ce mai mici. Am ramas în urma cu materia si nimic nu mai e ca alta data. Înainte stiam tot si luam numai zece, dar din a VII-a am început sa ma pierd pe drum. Simt ca nu mai înteleg nimic si nici macar nu mai pot învata cum trebuie. Îmi pierd concentrarea extrem de repede, iar la ore pic de oboseala. Avem programul supraîncarcat, intram de la 8 si avem 7 ore pe zi. Ne întoarcem de la scoala, iar majoritatea dintre noi au meditatii aproximativ 2 ore.” (elev)


Principalele informatii care au rezultat din ancheta Salvati Copiii Romania:




  • Aproape unul din doi copii (47%) afirma ca temele sunt mai grele comparativ cu anii precedenti. Astfel, pentru 35% dintre respondenti temele sunt mai grele, iar pentru 12% temele sunt mult mai grele. În cazul elevilor din clasa a VIII-a, procentul celor care sesizeaza o dificultate mai mare a temelor în comparatie cu anii scolari anteriori este semnificativ mai mare (53%). Nu acelasi fenomen este sesizat de liceeni, în conditiile în care aproape 40% dintre ei afirma ca nivelul de dificultate a temelor nu s-a schimbat comparativ cu anii trecuti, iar 16% considera ca nivelul de dificultate a scazut sau nu primesc deloc teme.






  • Raportat la auto-perceptia evolutiei educationale, aproximativ 50% dintre elevi afirma ca au parcurs materia scolara fara probleme, iar 31% ca au ramas în urma. Baietii afirma într-o masura semnificativ mai ridicata comparativ cu fetele ca au parcurs materia fara probleme (55% vs. 50%), iar elevii de gimnaziu sunt mai încrezatori decat liceeni sub acest aspect (55% vs. 50%).






  • 51% dintre copii considera ca în acest an scolar au avut nevoie de mai mult ajutor din partea profesorilor de la clasa, 13% de ajutor prin intermediul meditatiilor, iar 9% din partea familiei (parinti si frati). Elevii din clasa a VIII-a afirma într-o masura semnificativ mai ridicata ca au simtit nevoia sa faca meditatii, comparativ cu colegii lor din alte clase, iar fetele ca ar fi avut nevoie de mai mult ajutor din partea profesorilor de la clasa.




  • Jumatate dintre elevii de clasa a VIII-a aleg un nivel de mijloc al scalei în ceea ce priveste nivelul de pregatire pentru Evaluarea Nationala, neputand lua o decizie între bine si slab pregatit, în timp ce 1 din 3 se considera pregatit, iar aproape 2 din 10 se simt nepregatiti.






  • Majoritatea copiilor (aprox.70%) aloca pregatirii temelor (în afara orelor de curs) între una si trei ore zilnic, cu o valoare medie la nivel de esantion de 2,8 ore. Elevii de clasa a VIII-a si fetele tind sa aloce semnificativ mai mult timp zilnic pentru aceasta activitate (cu valori medii specifice de 3 ore/zi).






  • Aproape 60% dintre elevi afirma ca fac meditatii la cel putin o materie. În randul celor care recurg la meditatii, timpul mediu alocat saptamanal este de 2,6 ore. Timp semnificativ mai mult alocat meditatiilor (medie ore pe saptamana) apare în cazul elevilor de gimnaziu (2,8 ore/saptamana), în special cei din clasa a VIII-a (cu o valoare medie specifica de 3,5 ore pe saptamana).






  • În ceea ce priveste comunicarea emotionala cu profesorii, aproape jumatate dintre elevi (47%) spun ca nu au vorbit cu profesorii despre modul în care se simt si alti 14% ca ar fi vrut ca acest lucru sa se întample. 1 din 4 copii a vorbit despre dificultatile emotionale cu profesorii si afirma ca este multumit de rezultat. Din perspectiva genului, fetele spun într-o masura semnificativ mai ridicata (16% vs. 11% baietii) ca si-ar fi dorit sa vorbeasca cu profesorii despre cum se simt, dar acest lucru nu s-a întamplat. Elevii de gimnaziu (28% vs. 23% liceeni) si cei din mediul rural (35% vs. 24% urban) afirma în masuri semnificativ mai ridicate ca au discutat cu profesorii despre cum se simt si au fost multumiti de rezultat.




EXTENUARE, FURIE, TRISTETE – CE SIMT ELEVII, DUPA DOI ANI DE CRIZA SANITARA SI RESTRICTII


Pentru a evalua modul în care elevii se simt din punct de vedere emotional în acest an scolar, au fost folosite o serie de atribute, pozitive (vesel, în siguranta, linistit si încrezator) sau negative (stresat, furios, speriat, trist, obosit, singur, plictisit), iar respondentii au fost îndemnati sa evalueze, pe o scala de la 1 la 10, masura în care fiecare dintre aceste atribute li se aplica.


Cele mai mari scoruri (ca valoare medie, la nivelul întregului esantion) se remarca în cazul oboselii (nivel mediu de 7,7), al sentimentului de siguranta (7,2) si al stresului (6,6). Respondentii de gen masculin obtin scoruri semnificativ mai ridicate la majoritatea atributelor pozitive, în timp ce cei de gen feminin la majoritatea celor negative. Altfel spus, fetele spun în masura mai ridicata ca sunt stresate, furioase, speriate, în timp ce baietii ca sunt veseli, linistiti sau încrezatori. Copiii din mediul urban afirma în masuri semnificativ mai ridicate ca sunt tristi, obositi sau ca se simt singuri.


Buna ziua, domnilor profesori! Anul asta ar putea fi cel mai greu an de pana acum pentru noi. Dam doua examene foarte importante, de care ne este foarte teama. Consider ca elevii se simt speriati, pierduti, singuri. Noi avem nevoie doar de sustinere si încurajari ca sa ne simtim siguri pe noi. Va multumim pentru munca grea depusa!” (eleva)


De asemenea, liceenii, afirma în masuri semnificativ mai ridicate ca sunt stresati, furiosi, tristi sau obositi. Elevii de clasa a VIII-a ofera scoruri mai ridicate la atributele negative, comparativ cu toti ceilalti respondenti la chestionar. Principalele trairi negative care sunt semnificativ mai ridicate în randul copiilor de clasa a VIII-a sunt ‘stresat’, ‘speriat’ si ‘obosit’. 


Fisa tehnica: Sondajul a fost realizat online, cu esantion neprobabilistic, bazat pe raspunsurile a 1.821 de elevi din învatamantul secundar inferior si superior. Perioada de completare a chestionarului a fost luna februarie 2022.

Inapoi la lista de stiri