Horoscopul zilei

Varsator
(20 Ianuarie - 18 Februarie)


E bine sa te porti frumos cu prietenii din grup, chiar daca ei mai gresesc fata de tine. Nu lasa mandria sa iti strice imaginea. Toti stiu ca esti un exemplu de bune maniere cand vine vorba de comportament.

› vrei zodia ta

Cultura generala

Sistemul modern de clasificare a grupelor sangvine a fost pus la punct in anul 1901. Dupa cum se stie, cele patru grupe sunt 0, A, B si AB si pot fi aflate printr-un simplu test de laborator. Sa-ti cunosti grupa sangvina este esential pentru a putea dona si primi sange, la nevoie. Dar mai e ceva: grupa de sange te poate ajuta sa te cunosti mai bine si chiar sa stii cu cine te potrivesti cel mai bine.In cultura japoneza, se considera ca intre grupa sangvina si comportament exista o relatie foarte stransa, aceasta dezvaluind temperamentul persoanelor si chiar compatibilitatile intre ele. De exemplu Grupa A de sange - TRASATURI: Armonia interioara si exterioara a acestor persoane vine din capacitatea lor de a comunica, de a se transpune si de a empatiza cu ceilalti. Sunt foarte sensibili si pot fi raniti usor, chiar si de un detaliu. Cand se intampla asta, prefera sa se retraga intr-un spatiu al lor, unde sa nu-i deranjeze nimeni; DRAGOSTE: Sunt persoanele capabile de cel mai profund atasament, loiale si sentimentale; COMPATIBILITATE: Grupa A este compatibila cu grupele A si 0. Grupa A + grupa B este o combinatie de evitat! PROFESIE: Atenti la detalii si perfectionisti, prefera proiectele individuale. Persoanele cu grupa sangvina A sunt cele mai creative; DIETA: Grupa A, a doua in ordinea evolutiei, reprezinta tipul ''vegetarian''. Se recomanda asadar ca dieta sa fie una bogata in carbohidrati si in fibre, preponderent vegetariana; PUNCTE FORTE: calmi, corecti, creativi, cooperanti si sensibili; PUNCTE SLABE: introvertiti, emotivi, retrasi si nerezistenti la stres.

› vrei mai mult

Bancul zilei

-De cati oameni e nevoie ptr. a construi un trabant?
-De 2: unul taie si celalalt lipeste.

› vrei mai mult

PROFESORII LA TABLA - Nocivitatea jocurilor pe calculator

17 Mai 2005
Pana in 1989, Ministerul Educatiei si Cercetarii avea o intreprindere special profilata pe crearea si producerea unor truse didactice, aparate speciale, modele, mulaje, corpuri geometrice etc. Profesorul nu trebuia decat sa completeze o comanda pentru un anume prototip si, in general, materialul il primea la scoala sau se ducea si si-l selecta din magazia Inspectoratului scolar. Astazi aceste magazii, pline altadata, sunt goale, iar intreprinderea, dupa cate cunosc, este desfiintata. In momentul de fata psihologii, parintii si profesorii analizeaza cu ingrijorare abuzul de jocuri pe calculator la varste mici, butonarea uneori mecanica a tastelor calculatorului. Sunt multi parinti incantati de faptul ca odrasla lor, de 7-8 ani sau mai putin, nu se mai dezlipeste de maus, desi copilul are dificultati la scris-citit, solicita deseori ajutor pentru rezolvarea unor probleme din manual sau efectueaza cu dificultate unele operatii logice elementare. In plus, exista multe jocuri care cultiva agresivitate, egoism, individualism. Personal, evaluand didactic multe jocuri pe calculator, pentru varste mici (4-10 ani), nu am gasit nici unul valoros din punct de vedere al didacticii matematice. Unele nu au nimic comun cu preocuparile acestor fragede varste, cu principiile morale pe care am dori sa le aiba cand va deveni adult, cu ceea ce el ar trebui sa exploreze si sa perceapa acum, la cei cativa ani ai sai. Cele de mai sus impun ideea ca parintii trebuie sa cantareasca bine cat timp sta copilul la calculator, sa "cenzureze" orice joc pe care il cumpara si sa-l dirijeze mai mult spre jocurile matematice reale, unde de multe ori intra in competitie cu un partener de joc real, nu virtual. Multi dintre copiii mici, dependenti de calculator, nu mai au rabdare sa citeasca o lectura care sa-i fascineze, sa-i imbogateasca mult mai mult imaginatia sau alte procese afective. Criza de jocuri reale, cu scop matematic bine determinat, atat din gradinite cat si din scolile cu clasele I-VIII, ii impinge uneori pe parinti spre jocurile pe calculator, multe dintre ele avand un mesaj educativ indoielnic si obosind inutil sistemul nervos al copilului. Japonezii, spre exemplu, cunoscuti ca mari producatori de jocuri pe calculator, au fost printre primii care au scos calculatoarele din gradinite si scolile primare, si asta pentru ca studiile efectuate au demonstrat nocivitatea folosirii calculatorului la varste mici. Asadar, parintii ar trebui sa caute acele jocuri matematice reale, unde piesele componente sunt manevrate cu mana, nu cu mausul sau tastatura calculatorului, jocuri care sa-i ajute pe copii sa-si aprofundeze, in primul rand, cunostintele din programele scolare.
Profesor Olimpia Popescu, Ploiesti
Inapoi la lista de stiri