Educatie
Horoscopul zilei
Cultura generala
Cea mai rapida dezasamblare a unei masini a fost facuta de o echipa de la scoala tehnica Espoon Ammattioppilaitos (Finlanda). Ea a dezasamblat un sedan cu cinci usi in 35 min. Au fost scoase toate piesele, cu exceptia caroseriei, sasiului si a axelor.
› vrei mai multBancul zilei
Un mos in armata
Un mos de 78 de ani se duce in armata.
Colonelul de 38 ii zice:
-Tataie ai venit sa te indreptam?
-Nu taica am venit la cimitir!
Shop Clopotel.ro

Lansare platforma Back to School - resurse educationale deschise
10 Septembrie 2024
Noua platforma „Back to School” imbina tehnologii AI cu metode de invatare europene precum Gamification si Flipped Learning
Inceputul anului scolar le aduce cadrelor didactice din mai multe tari europene o noua platforma online cu resurse educative deschise pe care le pot folosi in procesul instructiv- educativ: https://afostodata.ro/backtoschool/ Proiectul Back to School Open Resources este coordonat de echipa A fost Odata din Romania, alaturi de institutii scolare din Grecia si Spania.
In urma cu doar cativa ani, pandemia de Covid 19 a schimbat, printre altele, si modul in care elevii si cadrele didactice din intreaga lume se raporteaza la procesul de invatare. Nevoiti sa gaseasca mijloace alternative de predare, profesorii au cautat resurse online de calitate prin care sa transmita informatia, iar elevii au fost nevoiti sa se adapteze la cerintele de invatare digitale.
In acest context, proiectul Back to School Open Resources raspunde nevoii de resurse educationale deschise online, cu activitati creative impartite in functie de modul in care profesorii le pot folosi la scoala: pregatire acasa, activitati in clasa, teme: https://afostodata.ro/backtoschool/
Activitatile pornesc de la doua metode noi si inovative de predare: flipped learning (invatare inversa) si gamification (mecanica de joc ce incurajeaza colaborarea dintre elevi) si au ca sursa 20 de povesti internationale. Fiecare poveste este declinata in cate 10 tipuri de activitati (teatru, dezbatere, activitati cu tematica ecologica, quiz, jocuri didactice online, literatie, gandire critica, harta povestii, print) si ilustrata cu ajutorul Inteligentei Artificiale astfel incat sa fie cat mai atractiva pentru generatie de copii digital natives.
In plus, toate povestile sunt traduse si in limba semnelor romane si limba internationala a semnelor de un interpret autorizat, pentru a fi folosite de copiii cu deficienta de auz din intreaga lume.
Platforma, realizata in cadrul programului Erasmus, reprezinta un exemplu bun de cum tehnologia poate transforma educatia. Prin integrarea AI, gamification si flipped learning, aceasta platforma nu doar ca modernizeaza procesul educational, dar si pregateste elevii pentru o lume in continua schimbare. Elevii nu invata doar fapte si concepte, ci isi dezvolta abilitati esentiale pentru viitor, precum autonomia in invatare, colaborarea si gandirea critica.
„Pe masura ce tehnologiile continua sa evolueze, putem anticipa ca platforme precum aceasta vor deveni din ce in ce mai sofisticate si mai eficiente. Cu suportul continuu al programului Erasmus si al comunitatii educationale internationale, astfel de initiative au potentialul de a schimba fundamental modul in care educatia este perceputa si livrata in intreaga lume” spune Mariuca Mihailescu, coordonatoarea proiectului.
Toate povestile si activitatile sunt realizate in limbile romana, engleza, greaca si spaniola.