Horoscopul zilei

Taur
(21 Aprilie - 21 Mai)


› vrei zodia ta

Cultura generala

Johannes Gutenberg a inventat tiparul in anul 1454.

› vrei mai mult

Bancul zilei

Un student merge la un examen oral si trage un biletel. Nu ii covine si il pune la loc.
Apoi incepe sa scarme prin gramada.
Profesorul il priveste o vreme, cum tot trage cate un bilet, apoi il lasa deoparte si cauta altul, dupa care ii spune:
- Gata. E de ajuns. Ai nota 5. Poti sa pleci.
Ceilalti studenti sar nemultumiti:
- Dar de ce i-ati dat 5 daca a tras atatea biletele?
- Pentru ca la cum a cautat prin ele sigur stie el ceva...

› vrei mai mult

A fost lansata campania de strangere de carti si rechizite noi

08 Septembrie 2021

Mega Mall lanseaza alaturi de World Vision campania Empty Classroom:


Un inceput de an scolar cu carti si rechizite noi pentru copiii din comunitatile vulnerabile



Empty Classroom

Pregatirile pentru un nou an scolar sunt in toi, insa statisticile trag un semnal de alarma. 
Pentru copiii din mediile defavorizate din Romania, accesul la rechizite este precar: 4 din 10 parinti din aceste comunitati nu isi permit sa achizitioneze total sau partial carti, manuale sau rechizite pentru copii lor, iar pandemia le-a adancit si mai tare dificultatile de zi cu zi.


Cum arata inceputul de an scolar in mediile defavorizate?


Conform celor mai recente statistici World Vision, 25% dintre copii nu au acces intotdeauna la rechizitele de care au nevoie la scoala. in 2020, 4 din 10 parinti nu au mai cumparat rechizitele si cartile necesare pentru copii, pentru a face economii. Rata a crescut aproape dublu fata de 2018, cand 21% dintre parinti spuneau ca au cumparat mai putine carti copiilor lorDe asemenea, daca in 2018, 84% dintre respondenti afirmau ca au intotdeauna suficiente carti si rechizite pentru scoala, in 2020 procentul a scazut la 74%.


 


Cum se umple o sala de clasa goala?


Pentru a veni in intampinarea acestei situatii, Mega Mall alaturi de World Vision Romania lanseaza Empty Classroom, o campanie de strangere de carti si rechizite noi. Toti cei ce doresc sa doneze carti (noi sau second-hand) sau rechizite (noi) sunt asteptati in fiecare zi a saptamanii in Mega Mall, unde pot sa interactioneze cu voluntarii World Vision intr-un spatiu special amenajat la nivelul -1, langa Sportissimo. Spatiul reitereaza conceptul campaniei si prezinta o sala de clasa cu banci si rafturi goale.


 


,,Pentru copiii din aceste medii vulnerabile, lipsa de carti se traduce dincolo de prezentul imediat si inseamna, de cele mai multe ori, o sansa pierduta la un viitor mai bun, mai performant si mai stabil financiar. Ne dorim sa venim in intampinarea acestei situatii si, alaturi de World Vision Romania si cu ajutorul clientilor nostri sa aducem o alternativa pentru noile generatii de copii din mediile defavorizate declarMarius Barbu, Asset Director NEPI Rockcastle.


"Am intalnit odata un baietel, intr-o familie foarte saraca, cu 7 copii, la care mergeam cu mesajul ca este esential sa citeasca, sa invete, sa mearga la scoala. La inceput i-am dus carti, dar ulterior am primit mesajul de la colega mea din comunitate: <<Doamna a venit, mi-a dat o carte, mi-a placut, dar eu am terminat cartea aceea. Si ce fac mai departe?>>. Pentru acesti copii, cartile, educatia reprezinta cu adevarat singura sansa. Ne bucuram enorm ca alaturi de parteneri responsabili precum NEPI Rockcastle reusim sa aducem speranta in vietile acestor copii. Impreuna putem cu adevarat schimba generatii”a declarat Mihaela Nabar, director executiv World Vision Romania.


Proiectul face parte dintr-un parteneriat mai amplu al NEPI Rockcastle si al asociatiei, care are drept obiectiv sprijinirea a peste 5000 de copii din comunitatile vulnerabile din Bucuresti, Ilfov, Constanta, Ialomita, Satu-Mare, Piatra- Neamt, Mures, Sibiu, Braila, Galati , Timis, Dolj, Gorj, Valcea, Cluj.


 


Campania se va derula in perioada 8 – 28 septembrie si va avea loc in 10 din mall-urile NEPI Rockcastle din tara: Mega Mall Bucuresti, Promenada Sibiu, Shopping City Timisoara, City Park Mall Constanta, Braila Mall, Shopping City Galati, Shopping City Targu-Jiu, Shopping City Piatra Neamt, Shopping City Satu Mare, Shopping City Targu Mures.


 


Campaniei Empty Classroom s-au alaturat si personalitati publice precum: Laura Cosoi, Oana Cuzino sau Connect-R. Acestia si-au aratat suportul donand carti si rechizite si impartasind povesti despre cartile preferate din copilarie.


 


#ResponsiblyTogether


Toate proiectele de responsabilitate sociala ale grupului NEPI Rockcastle din cele 9 tari, inclusiv Romania, sunt comunicate sub umbrela #ResponsiblyTogether (Responsabili, impreuna), platforma de responsabilitate sociala a grupului. „Responsabili, impreuna” reprezinta angajamentul NEPI Rockcastle prin intermediul centrelor comerciale din portofoliu pentru dezvoltarea si sustinerea comunitatilor si va reuneste toate initiativele acestora, dedicate pilonilor de sustenabilitate precum educatia, comunitatea si protectia mediului.

Inapoi la lista de stiri