Cum e sa fii copil-influencer (kidfluencer)? Nu inseamna numai o viata plina de distractie
11 aprilie 2022, 12:42
Internetul s-a umplut de influenceri si multi dintre ei sunt chiar copii. La varste la care o parte dintre copii au ca prioritate notele de la scoala, jocurile cu prietenii si in general lucrurile simple din viata, altii fac milioane de dolari si de euro pe internet. Ei sunt kidfluenceri si, daca ti-a trecut prin cap ca ai putea si tu sa faci asta si ca ar fi simplu, hai sa vedem cum e sa fii copil-influencer.
Platformele video si sociale, terenul de joaca al copiilor-influenceri
Ca mai toti influencerii, si copiii care au devenit celebri in acest domeniu se desfasoara mai mult pe YouTube, dar si pe Instagram, Facebook sau TikTok. Ce fac, mai exact, acesti copii? Reclame la tot felul de produse, de la jucarii la mancare, de la junk food la tot felul de jocuri si produse destinate celor de varsta lor.
Acest kidfluenceri pare ca isi pun viata pe tava si strang milioane si milioane de vizualizari si fac bani grei din reclame. Au milioane de urmaritori carora le spun prieteni, dar oare chiar sunt toti prietenii lor?
De ce viata de kidfluencer doar pare roz
Popularitatea poate fi o hrana pentru suflet, in timp ce banii intra cu nemiluita in conturi. Cand te uiti la unii kidfluenceri iti imaginezi ca au o viata cool si ca nu le lipseste nimic si ai da, poate, orice sa fii in pielea lor. Ei bine, lucrurile nu sunt, in general, chiar asa de roz cum par.
Specialistii in online au atras atentia ca statutul de kidfluencer este doar o forma pompoasa de a denumi cea mai noua metoda de exploatare a copiilor in era digitala. Acesti copii pe care ii vedem in filmulete cu milioane de vizualizari poate par ca se simt foarte bine (si chiar o fac la un anumit nivel). De fapt viata lor nu inseamna numai distractie si ceea ce pare o joaca este de fapt o munca asidua, in conditii nu tocmai usoare. Ei sunt supusi unei presiuni constante pentru a crea continut, ceea ce ii face mai vulnerabili si le rapeste uneori din copilarie. Un kidfluencer cu un milion de followers, de exemplu, castiga peste 10.000 de dolari pentru o postare sponsorizata, mult mai mult decat copiii din reclamele clasice. Dar si continutul produs de ei este mult mai complex.
Reversul medaliei este pierderea intimitatii, prin faptul ca sunt mereu expusi, dar si faptul ca uneori muncesc foarte multe ore pentru realizarea continutului pe care il promoveaza si pierd timp pretios pe care copiii „normali” il aloca invatatului, jocului, socializarii si chiar odihnei.
In plus, faptul ca devin foarte cunoscuti le rapeste multe mici bucurii fara de care copilaria nu se poate numi copilarie pentru simplul fapt ca pot fi recunoscuti oriunde si oricand. Expunerea si popularitatea de care se bucura un kidfluencer poate declansa si atacuri vecine cu bullying-ul la adresa sa, chiar daca putini recunosc.
Daca vrei sa afli mai multe despre activitatea kidfluencerilor, in Romania ii poti urmari pe Ana Beregoi, Iuliana Beregoi, Madalina Cazacu (skivomady pe YouTube, unde s-a lansat in 2010, cand avea doar 12 ani) sau Selly, care este fara indoiala cel mai cunoscut vlogger roman, dupa ce si-a inceput cariera la 12 ani.
Redactia clopotel.ro
Horoscopul zilei
Cultura generala
Italianul Niccolo Paganini (1782-1840) a fost supranumit violonistul diavolului.
› vrei mai multBancul zilei
Doua rosii se plimbau pe o sina de tren. Una dintre ele ii spune celeilalte:
- Draga, uite, vine trenul!
- Ete... fleosc!