Horoscopul zilei

Pesti
(19 Februarie - 20 Martie)


› vrei zodia ta

Cultura generala

Un espresso are mai putina cofeina decat o ceasca de cafea.

› vrei mai mult

Bancul zilei

Un cetatean opreste un taxi:
- Du-ma si pe mine un milimetru!
- Hai dom'ne, nu ma lua la misto!.
- Daca te-as fi luat la misto, ti-as fi spus "cu opriri".

› vrei mai mult
Evaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate

home : Scoala : Stiri

Admiterea pe baza de teze unice incurajeaza mediocritatea

21 Mai 2008
Sistemul educațional pune în pericol sănătatea elevilor prin suprasolicitare și stimulează corupția cadrelor didactice

În timp ce în străinătate se iau în calcul mai mult notele de la materiile de specialitate, la noi, școlarii sunt siliți să învețe la toate disciplinele. Altfel riscă să piardă admiterea în liceele bune.

Introducerea admiterii la liceu pe baza notelor obținute în gimnaziu și la tezele cu subiect unic nu a scăpat sistemul de învățământ de corupție.

"Copilul meu este foarte bun la matematică, dar nu are talent nici la desen și nici la muzică. Dacă văd că începe să ia note mici la anumite materii, e semn că profesoara care predă la clasă vrea ceva. Merg atunci și îi dau un cadou și un buchet de flori.

Situația școlară se îndreaptă o vreme, după care mă duc din nou", ne-a mărturisit părintele unui elev de clasa a VII-a, care a dorit să-și păstreze anonimatul pentru a nu periclita situația școlară a copilului său. El a adăugat că asupra elevilor din gimnaziu, presiunea notelor mari la toate materiile este enormă. "Este un stres inimaginabil atât pentru elevi, cât și pentru părinți", ne-a mărturisit acesta.

Sistem pentru tocilari

Ștefan Vlaston, președintele EDUCER, ne-a spus că "sistemul pe baza tezelor unice este necinstit, pentru că nu există siguranța corectitudinii. În multe dintre județe, inspectorii chiar au recunoscut că s-a copiat la tezele unice". Vlaston mai precizează că mulți profesori îi lasă pe elevi să copieze pentru a-i proteja, fiind convinși că și alții procedează la fel.

Președintele EDUCER a explicat că, în școală, elevul este obligat să învețe noțiuni fără aplicabilitate, neținându-se cont că un copil poate să nu aibă aptitudine pentru partea teoretică, ci pentru cea practică. Potrivit acestuia, actualul sistem îl încurajează pe elev să devină un tocilar, prin accentul care se pune pe aspectul teoretic și pe terminologia complicată. "La un moment dat se poate instala «inhibiția de protecție»: elevul, având prea multe de învățat, nu mai poate învăța", a explicat Vlaston.

La rândul său, Florin Diaconescu, președintele Asociației Școala Democrației, consideră că în școala românească este stimulată memorarea, și nu înțelegerea noțiunilor, și nici spiritul critic. "În România nu se face educație, ci informație. Partea educativă este limitată".

Diaconescu ne-a spus că sistemul educațional ar trebui să valorifice potențialul și eventualele talente ale elevilor, așa cum se întâmplă în străinătate. "În afară se merge mai mult pe notele obținute de elev la materiile în care urmează să se specializeze și mai puțin pe examene tranșante", a specificat acesta.

Stresul îi poate îmbolnăvi pe elevi

Pentru că elevii trebuie să parcurgă în clasă multă materie și nu există timp pentru aprofundarea ei, cei mai mulți fac și pregătire suplimentară după orele de curs. Apoi, alte ore din programul școlarilor sunt destinate efectuării temelor.

"Cu un asemenea program există pericolul epuizării fizice", ne-a spus medicul Ioana Marinescu. Aceasta a explicat că surmenajul psihic este destul de periculos la copii, gastrita și ulcerul fiind două dintre afecțiunile care-i pot îmbolnăvi pe elevii stresați.

Elevii păcălesc sistemul „prin chiul"

Specialistul în psihoterapie Crinela Turcu ne-a spus că suprasolicitarea intelectuală la elevi se poate manifesta prin perioade de tristețe, stări depresive, lipsa poftei de mâncare, plâns necontrolat, diminuarea comunicării și insomnie.

Potrivit specialistului, "fetele sunt mai sensibile la tulburările alimentare" și pot face anorexie sau bulimie, pe fondul stresului intelectual.

Psihoterapeutul consideră că, deși programa școlară este una încărcată, mulți elevi reușesc să păcălească sistemul "prin chiul" și astfel nu ajung să se îmbolnăvească.

Sursa: Adevarul

Cauta in stiri



Propune o stire

home : Scoala : Stiri