Horoscopul zilei

Pesti
(19 Februarie - 20 Martie)


Sanatate
Bani
Dragoste

› vrei zodia ta

Cultura generala

Cea mai umeda regiune din lume se afla in Africa ecuatoriala si se numeste Deburgia Isobi. Ploile din aceasta regiune dau pana la 9.500 l pe m2 anual.

› vrei mai mult

Bancul zilei

Merge Ion la Gheorghe si ii zice:

-Ma Gheorghe,mi-am luat masina..
-Serios? Si ce culoare este?
-sti cerul cum ii seara, inainte de apus?
-Da stiu!
-Na tot asa numa ca-i verde

› vrei mai mult

Shop Clopotel.ro

Scolile selectate in proiectul Scoala ASAP+ au indeplinit toate criteriile sa devina scoli model in colectarea separata a deseurilor

28 Februarie 2024

Scoala ASAP +

Aproape 80% din deseurile din fractia uscata colectate în cele 3 luni sunt reciclabile
 


Scoala ASAP+, proiectul programului ASAP Romania prin care 6 licee si colegii din tara au desfasurat actiuni de educare si de constientizare cu privire la colectarea deseurilor reciclabile si protectia mediului, cu scopul de a deveni scoli model, a ajuns la final.


Astfel, toate institutiile de învatamant partenere, 4 din Bucuresti, Liceul Teoretic „Jean Monnet”, Colegiul National „Iulia Hasdeu”, Colegiul German Goethe si Colegiul National „Grigore Moisil”, dar si Colegiul National „Àprily Lajos” din Brasov si Colegiul National „Mircea cel Batran” din Constanta, au îndeplinit criteriile pentru a fi de acum înainte exemple de bune practici în colectarea separata a deseurilor. Aproape 80% din cantitatea de deseuri din fractia uscata colectata în timpul proiectului poate fi valorificata prin reciclare, conform analizei de determinare realizata de Greenpoint, partenerul tehnic al ASAP pentru aceasta actiune. Majoritatea elevilor din scolile partenere în proiect cunosc regulile de colectare separata si le aplica, dar sunt foarte importante atat prezenta unei infrastructuri corect dimensionate, cat si masurile sau actiunile educationale aplicate cu consecventa de fiecare institutie de învatamant, care implica personalul administrativ, profesorii si elevii.


Cei mai importanti pasi, îndepliniti în unanimitate, au constat în dotarea scolilor cu infrastructura de colectare separata a deseurilor reciclabile, calibrata corect la dimensiunea cladirii, si instruirea personalului administrativ, a profesorilor si a elevilor cu privire la subiect. În cadrul proiectului, unde era necesar, scolile au fost dotate cu 234 de cosuri de gunoi în salile de clasa si au primit materiale informative, asa încat colectarea separata sa fie înteleasa mai usor si realizata cu responsabilitate.


Partea interactiva a proiectului, prin care elevii au putut lua parte la activitati de upcycling desfasurate de Alexe Popescu si la sesiunile de joaca „Adevar sau Reciclare” cu Alex Zamfir, a fost cea mai îndragita. 6 astfel de ateliere s-au desfasurat cu fiecare dintre cei doi invitati ai ASAP, peste 350 de adolescenti reusind sa intre astfel în universul ASAP, unde reutilizarea plasticului e posibila si componenta ludica, garantata. 60 de cadre didactice, cate 10 de la fiecare scoala, au urmat, în aceasta perioada, un curs de educatie pentru mediu, primit cu mare interes.


În plus, tot ca parte din proiect, 4 dintre cele 6 institutii de învatamant au marcat ideea de scoala model printr-o pictura murala exterioara, realizata de Radu Cretu, cunoscut în mediul online drept Cracklez.


„Proiectul Scoala ASAP+ ar trebui derulat în cat mai multe scoli din tara, atat din mediul urban, cat si din mediul rural. Educatia pentru mediu si formarea unor atitudini favorabile sustenabilitatii mediului sunt premise importante în educatia viitoarelor generatii de adulti. Elevii au participat cu entuziasm la activitati” - prof. Loredana Elena Tanase, C.N. „Mircea cel Batran”, Constanta. 


Atelierele au fost interesante si placute. Am aflat informatii noi, de actualitate despre poluare, deseuri, reciclare si impactul actiunii omului asupra mediului, totul într-un mod interactiv si distractiv” - Ingrid Georgescu, clasa a X-a D, C.N. „Grigore Moisil”, Bucuresti.


Implicarea scolilor parte din Scoala ASAP+ nu se încheie odata cu proiectul. Promisiunea reprezentantilor lor este de a actiona responsabil si de a desfasura cat mai multe actiuni verzi în continuare: „De la plantare de pomi, de flori si îngrijirea plantelor, concursuri de design de gradini scolare‍ si organizare de  ateliere de reciclat din hartie, si pana la proiectii de filme despre mediu, actiuni de curatenie de primavara si celebrarea Zilei Pamantului, toate sunt în planurile noastre de viitor”, a mentionat Mihaela Stanescu, administrator de patrimoniu la Liceul Teoretic „Jean Monnet” din Bucuresti.


Provocarea acestui proiect a fost sa organizam într-un interval de timp clar delimitat mai multe tipuri de activitati în unitatile de învatamant partenere si sa urmarim impactul acestora în randul elevilor, al profesorilor si al personalului auxiliar. Proiectul ASAP+ a fost o surpriza la nivel de implicare a comunitatilor acestor scoli. S-au creat discutii interesante, pornind de la teme de responsabilitate sociala, care au dus la dialoguri mai profunde, pe teme conexe preocuparilor adolescentilor”, a precizat Mihaela Tutunaru, coordonator program ASAP.


Proiectul Scoala ASAP+ ajuta institutiile de învatamant sa se pregateasca pentru a obtine statutul de „Scoala Verde” conform cu metodologia prevazuta în Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR), unde sunt obligatorii: eco educatia, în scoli (re)configurate ca spatii prietenoase cu mediul, si implicarea elevilor în rezolvarea problemelor de mediu.


Totodata, proiectul vine sa consolideze misiunea ASAP, de a contribui activ la promovarea educatiei pentru mediu în randul adolescentilor si de a crea cea mai mare infrastructura unitara pentru colectarea separata a deseurilor în vederea reciclarii în toate scolile din Romania. Cu aceasta directie strategica setata, programul ASAP este unic în Romania.

Inapoi la lista de stiri