Cultura generala

Cel mai adanc loc de pe Pamant (aproape 11 Km) se gaseste in apropiere de Insulele Mariane, in Oceanul Pacific.

› vrei mai mult

Romania va participa la Programul pentru Evaluarea Internationala a Elevilor - PISA 2018, dezvoltat de OECD

31 Martie 2017


România va participa la Programul pentru Evaluarea Internaționalã a Elevilor - PISA 2018, dezvoltat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltarte Economicã (OECD), potrivit unei hotãrâri adoptate astãzi de Guvern.



Programul PISA este o evaluare internaționalã comparativã care mãsoarã dezvoltarea competențelor de bazã ale elevilor de 15 ani, aflați la finalul învãțãmântului obligatoriu, în trei domenii principale: citire/lecturã, matematicã, științe.



Administrarea testelor PISA este realizatã de un consorțiu internațional, la fiecare trei 3 ani, iar pregãtirea și adaptarea instrumentelor de evaluare la nivelul fiecãrei țãri participante se realizeazã în cicluri de câte 4 ani consecutivi.



Comparativ cu ciclurile anterioare, PISA 2018 va include și evaluarea „competențelor globale”, care se referã la capacitatea de a analiza din diferite perspective teme globale sau interculturale, de a înțelege cum diferențele afecteazã percepțiile, raționamentele și ideile proprii sau ale celorlalți, de a dezvolta interacțiuni și relații adecvate, deschise și eficace cu persoane din diferite culturi, pe baza respectului reciproc pentru demnitatea umanã.



În perioada 2017-2019, România va beneficia de întegul suport oferit de OECD pentru derularea evaluãrii, în baza unei taxe de participare, conform standardelor stabilite la nivel internațional. Taxa de participare pentru anul 2017, reprezentând echivalentul în lei al sumei de 61.000 EUR, va fi plãtitã dupã semnarea acordului de participare, iar pentru fiecare dintre anii 2018 și 2019, taxa, reprezentând echivalentul în lei al sumei de 45.000 EUR, va fi plãtitã pânã la data de 1 martie a fiecãrui an.



Cheltuielile de administrare internã a programului PISA 2018, în valoare totalã de aproximativ 409.500 lei, vor fi asigurate de Ministerul Educației Naționale, prin Institutul de Științe ale Educației, desemnat Centru Național PISA, care va coordona administrarea programului în țara noastrã.



Modalitãțile de implementare pe durata proiectului, inclusiv asigurarea resurselor umane, bunurilor și serviciilor necesare, sunt specificate în standardele tehnice, anexã la contractul care va fi semnat de Centrul Național PISA (Institutul de Științe ale Educației) cu secretariatul OECD. Pentru ciclul de testare 2017-2019, România va administra teste în format tipãrit, testarea computerizatã fiind o opțiune posibilã pentru urmãtoarele ediții.



PISA constituie o sursã majorã de expertizã metodologicã pentru sistemul educațional românesc, lucru reflectat în deciziile de politicã educaționalã din țara noastrã în ceea ce privește atât actualizarea curriculumului național, cât și a evaluãrilor și examenelor naționale, sistemul educațional preuniversitar, ca întreg, beneficiind de concluziile participãrii la programul OECD.



România participã la Programul Internațional OECD-PISA încã din anul 2002 (ca țarã PISA+), ciclurile de participare pânã acum fiind PISA 2006, PISA 2009, PISA 2012 și PISA 2015.



La nivel internațional, programul dezvoltat de OECD (care, în 2015, includea 72 de țãri participante) este planificat pânã în anul 2024.



Informații suplimentare



Programul OECD-PISA furnizeazã datele și informațiile esențiale pentru realizarea de studii și analize ulterioare, care sã fundamenteze deciziile de politici publice în domeniul educației și formãrii profesionale. Pe lângã datele privind dezvoltarea competențelor elevilor în domeniile citire/lecturã, matematicã și șriințe, Programul PISA 2018 urmãrește sã ofere rãspunsuri la întrebãri esențiale de politicã educaționalã, printre care:



    ​Cât de bine sunt pregãtiți elevii pentru viațã și pentru inserție pe piața muncii în societãți culturale diverse și într-o lume globalizatã?

    Cât de mult sunt expuși elevii la știri din întreaga lume și în ce mãsurã înțeleg și analizeazã critic teme interculturale și globale? Care sunt diferențele majore la nivelul populației, din aceastã perspectivã?

    Ce abordãri sunt folosite la școalã astfel ca elevii sã fie educați pentru diversitate culturalã și cum valorificã școlile diversitatea pentru a forma elevilor „competențe globale”?

    Cât de bine sunt pregãtite școlile sã facã fațã prejudecãților și stereotipurilor?



Rapoartele internaționale la Programul OECD-PISA pot fi consultate pe www.pisa.oecd.org, iar cele naționale, iar cele care conțin rezultatele României pentru perioada 2000-2015 sunt disponibile pe pagina Centrului Național pentru Evaluare și Examinare, www.rocnee.eu.



Rezultatele Programului OECD-PISA sunt de interes public național și internațional, deoarece PISA este o parte importantã a unui program continuu al OCDE de monitorizare a rezultatelor învãțãrii și de raportare, pe baza indicatorilor educaționali, a tendințelor înregistrate în timp, la nivel sistemic, rezultate din analiza competențelor dobândite de tinerii de 15 ani din întreaga lume.



 



Sursa: edu.ro




Inapoi la lista de stiri

PROPUNE O STIRE


Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici OK