Invatarea traditionala vs Inteligenta Artificiala: importanta interactiunii sociale

7 iunie 2024, 15:46

Invatarea traditionala vs Inteligenta Artificiala

Inteligenta Artificiala (IA) evolueaza constant in diverse domenii, inclusiv in cele care necesita generare de texte, dar si in educatie. Prin utilizarea IA, pot fi dezvoltate continuturi si metode de invatare personalizate, adaptate nevoilor individuale si care urmaresc progresul studentilor. IA permite, de asemenea, evaluarea eficienta a abilitatilor lingvistice si crearea automatizata a exercitiilor si a feedback-ului.

Desi prezinta atat de multe avantaje, adevaratul potential este departe de a fi atins. Pentru a afla motivele, am efectuat un studiu cantitativ pe 2.503 studenti online din SUA (500), Germania (401), Spania (400), Italia (402), Polonia (400) si Brazilia (400). Mai mult, am intervievat 1.035 de profesori care predau engleza ca limba straina in 40 de tari din intreaga lume. Toate rezultatele sunt prezentate in continuare.

Utilizand inteligenta artificiala pentru invatarea limbilor, procesul devine mai simplu si mai accesibil ca niciodata. Preply doreste ca posibilitatea de a trai aceste noi experiente captivante sa fie accesibila tuturor, pentru a putea descoperi lumea intr-un mod mai interactiv si mai dinamic.

Preply imbina interactiunea umana cu IA

Inteligenta artificiala este utilizata in multe aspecte ale vietii de zi cu zi. Sa luam ca exemplu serviciile online ale bancilor. Desi sunt rentabile pentru banca si functioneaza bine in unele cazuri, aceste servicii automate nu pot intotdeauna aborda problemele specifice, creand mai degraba frustrare. In astfel de situatii, necesitatea unei persoane reale care poate rezolva rapid problemele devine evidenta.

Scopul nostru este de a crea o experienta de invatare exceptionala prin combinarea efortului profesorilor umani cu IA. Astfel, studentii nostri ar trebui sa obtina cele mai bune rezultate posibile, atat in privinta calitatii, cat si al costului.

Limba engleza, de exemplu, a devenit o necesitate in lumea moderna, iar meditatiile de engleza pentru incepatori ofera un bun punct de plecare pentru cei care doresc sa isi imbunatateasca competentele lingvistice, atat personal cat si profesional.

73% dintre studenti au retineri legate de utilizarea IA

Chiar daca inteligenta artificiala pare sa aiba un viitor promitator in educatie, exista inca multa reticenta legata de utilizarea sa. Conform sondajului nostru, 73% dintre cei chestionati si-au exprimat retinerea cu privire la utilizarea IA cand vine vorba de invatare. Per total, nu au fost semnalate diferente semnificative intre generatii. Spania are cel mai mare procentaj de reticenta, cu 80%, in comparatie cu majoritatea tarilor unde cifra este mai apropiata de 63%, precum in Brazilia sau Turcia. In mod interesant, exista diferente intre sexe cand vine vorba de aceste preocupari: 76% dintre femei si-au exprimat ingrijorarea, cu putin mai mult decat barbatii (70%).

Lipsa interactiunii umane este o preocupare majora

De remarcat, 31% dintre studenti au afirmat ca lipsa conexiunii umane si a motivatiei din partea unui profesor este cea mai mare preocupare atunci cand invata folosind inteligenta artificiala.

In timp ce femeile pun accentul pe importanta interactiunii umane, barbatii sunt mai preocupati de aspectul motivational care apare in mod obisnuit din interactiunea profesor-student.

Aceasta preocupare accentueaza faptul ca studentii apreciaza in mod deosebit timpul petrecut cu profesorul lor real.

In ciuda progreselor realizate de IA in educatie, interactiunea interpersonala ramane un factor important. Studiul nostru arata ca sapte din zece studenti pun accentul pe importanta interactiunii si a indrumarii umane in invatare. Acesta a fost raspunsul preponderent in Brazilia, 83%, in timp ce Germania are cel mai mic procentaj, de 51% (dintre cei chestionati). Poate parea un numar mic, dar totusi mai mult de jumatate dintre germani apreciaza rolul unei conexiuni umane.

La nivel global, 52% dintre profesori utilizeaza IA sau instrumente automate in lectiile si cursurile lor de engleza, Australia avand cea mai mare rata de utilizare, de 63%. In Europa, utilizarea IA este mai scazuta, de 41%. Profesorii se adapteaza rapid invatarii cu IA si o folosesc pentru a-si imbunatati predarea. Instrumentele bazate pe IA sunt utilizate in mod frecvent pentru a ajuta profesorii sa creeze exercitii de gramatica si vocabular pentru elevii lor.

Cele mai frecvente utilizari ale instrumentelor IA

Invatarea oricarei limbi este mai simpla si mai placuta ca oricand. Incearca niste meditatii la franceza si vei putea descoperi farmecul inconfundabil al Parisului intr-o maniera autentica.

Gen Z se simt cel mai putin confortabil in a-si impartasi datele private cu IA

31% dintre cei din Generatia Z (1997-2012) sunt reticenti in a-si impartasi datele personale cu sistemele IA, in comparatie cu 23% dintre Mileniali, sau cei din generatia Y (1981-1996). Astfel, Gen Z este cea mai putin dornica de a-si impartasi datele private cu sistemele IA.

Din punct de vedere demografic, 31% dintre femei au sustinut aceasta parere. Pentru barbati, cifra este de 23%.

Aceste statistici subliniaza importanta protectiei datelor si necesitatea de a promova increderea in sistemele IA, astfel incat sa poata fi integrate responsabil si eficient in contexte educationale.

47% dintre cei chestionati spun ca sunt in favoarea invatarii asistate de IA

Este clar faptul ca invatarea asistata de IA are multe beneficii si ca a schimbat intru totul felul in care se desfasoara educatia. In consecinta, sistemul educational trebuie sa se adapteze.

Conform studiului nostru, unul dintre cele mai importante avantaje este potentialul de a reduce costurile: 47% dintre studenti spun ca invatarea cu IA este mai convenabila. Asta poate face educatia mult mai accesibila.

Mai mult, studentii apreciaza faptul ca dobandirea cunostintelor prin invatarea cu IA nu este limitata la lectii traditionale, putand accesa materialele de invatare oricand si oriunde.

Nu in ultimul rand, studentii vad un avantaj in faptul ca IA personalizeaza procesul de invatare, raspunzand obiectivelor si preferintelor individuale.

Surprinzator, momentele de invatare bazate pe jocuri au primit multa atentie in educatie. Si totusi, conform studiului nostru, ele sunt cel mai rar mentionat beneficiu al invatarii cu IA. Probabil deoarece metodele care incorporeaza jocuri sunt vazute mai mult ca fiind secvente pentru amuzament decat o cale eficienta de invatare.

Pe Preply, ai acces la meditatii la germana adaptate nivelului tau de cunostinte si nevoilor tale specifice, oferindu-ti oportunitatea de a progresa rapid intr-un mod interactiv.

Imaginea demografica:

Un procent usor mai ridicat din Generatia X (1965-1980) recunoaste adaptabilitatea invatarii cu IA la obiectivele lor de invatare in comparatie cu alte grupuri de varsta. Milenialii, pe de alta parte, sunt deosebit de entuziasmati de potentialul invatarii mai rapide cu IA: 41% doresc un proces accelerat. Aceasta cifra depaseste atat generatiile mai tinere, cat si pe cele mai din urma.

In plus, barbatii spera ca rezultatele invatarii vor fi obtinute mai rapid cu IA, evidentiind asteptarile generalizate privind impactul transformator al IA in educatie.

De ce interactiunea umana sporeste motivatia si creste succesul invatarii?

Desi beneficiile invatarii cu IA ca o abordare accesibila si personalizata sunt extrem de promitatoare pentru viitorul educatiei si dezvoltarea abilitatilor, nu exista un substitut pentru invatarea fata in fata intre doua persoane reale. Legatura dintre interactiunea umana si motivatie nu trebuie ignorata. Avantajele studiului cu un profesor nu se limiteaza doar la eficacitatea predarii personalizate unu-la-unu care se concentreaza pe obiectivele specifice ale studentilor. Ele includ legaturi puternice si relatiile care se construiesc intre participanti: impartasirea unor momente amuzante, intelegerea reciproca, sentimentul de prietenie si senzatia de a vorbi cu o persoana reala. Toate aceste elemente imbunatatesc experienta de invatare. 

Studiul nostru de monitorizare a brandurilor din domeniul educatiei scoate in evidenta exact acest aspect si arata ca principalul motiv pentru care studentii parasesc platforme precum Duolingo si Babbel este ca isi pierd motivatia de a invata. Pe de alta parte, datele din sondajul nostru cu profesorii si studentii Preply ne arata ca sentimentul de progres este puternic corelat cu motivatia de a continua studiul unei limbi.

Combinati, acesti doi factori ne duc la concluzia ca motivatia este unul dintre cei mai importanti factori in observarea progresului in invatare, si ca doar profesorii umani pot oferi aceasta motivatie de neegalat.

In contextul progreselor IA in educatie, valoarea interactiunii umane este incontestabila. Ea reprezinta fundamentul pentru o motivatie reala si o invatare de succes.

Asa arata viitorul invatarii limbilor straine

54% dintre studenti considera ca viitorul studiilor lingvistice se afla intr-o combinatie aproximativ egala de inteligenta artificiala si interactiune umana. Atunci cand ne imaginam cum va arata invatarea limbilor, colaborarea dintre IA si om este cea care va prima.

Un numar semnificativ, 30% dintre studenti, vad inteligenta artificiala jucand un rol crucial in predarea limbilor si posibil inlocuind profesorii umani. Acest punct de vedere este predominant exprimat de barbati, unul din trei fiind de aceasta parere. Cu toate acestea, 54% dintre studenti considera ca invatarea limbilor va fi o combinatie egala intre tehnologia cu IA si interactiunea umana.

Aceasta opinie este deosebit de puternica in regiuni precum Europa de Sud si America Latina, unde interactiunea umana este mai importanta. In Spania si Italia, 59% si respectiv 57% dintre cei chestionati subliniaza importanta interactiunii umane, in timp ce in Brazilia 64% impartasesc aceasta opinie. Datele sugereaza un viitor dinamic in care IA optimizeaza, in loc sa inlocuiasca, interactiunea umana in invatarea limbilor.

Se preconizeaza un viitor in care sinergia dintre inteligenta artificiala si interactiunea umana ii indreapta pe studenti catre o competenta si o intelegere culturala mai mare, reflectand evolutia sistemului educational in era digitala.

Metodologie

Studiu de piata Preply despre IA in invatare (august 2023)

Scopul acestui studiu a fost de a intelege importanta interactiunii umane in invatare si perceptia IA. Am efectuat un sondaj cantitativ pe 2.503 de participanti online din SUA (500), Germania (401), Spania (400), Italia (402), Polonia (400) si Brazilia (400). Participantii erau profesionisti care activeaza intr-o gama larga de domenii, cum ar fi mediul de afaceri, consultanta sau management, contabilitate, sistem bancar sau financiar, IT sau tehnologie. Participantii au fost impartiti pe sexe (1.280 barbati si 1.219 femei) si generatii (685 din Generatia Z, 952 Mileniali si 866 din Generatia X).

Studiu de piata Preply cu profesori de engleza (august 2023)

Am intervievat 1.035 de profesori care predau engleza ca limba straina din 40 de tari din intreaga lume. Esantionul a inclus atat profesori nativi, cat si non-nativi. Scopul principal al acestui studiu a fost de a intelege obiceiurile si experientele de predare ale profesorilor de engleza la nivel mondial. De asemenea, a examinat diferite subiecte legate de utilizarea IA.

inapoi la stiri Clopotel

Horoscopul zilei

Taur
(21 Aprilie - 21 Mai)


Sanatate
Bani
Dragoste

› vrei zodia ta

Cultura generala

Potrivit Rezervei Federale a Statelor Unite, o bancnota de un dolar iese din circulatie, in medie, la fiecare 5.8 ani. Acest interval de timp este mai mic decat in cazul bancnotelor de 20 de dolari (7.9 ani), 50 de dolari (8.5 ani) si 100 de dolari (15 ani), dar mai mare decat in cazul bancnotelor de 5 dolari (5.5 ani) si 10 dolari (4.5 ani).

› vrei mai mult

Bancul zilei

sa inventat un robot care prinde in Franta 1000 de hoti in 5 minute,in anglia 2000 in 5 minute si in romania este furat in 5 minute

› vrei mai mult