Horoscopul zilei

Scorpion
(23 Octombrie - 21 Noiembrie)


Sanatate
Bani
Dragoste

› vrei zodia ta

Bancul zilei

Fata in casa ii zice stapinei:
- Inainte de a pleca, vreau sa va spun ca domnul a zis ca sint mai draguta decit dv.
- Nesimtito!
- Si fac si dragoste mai bine decit dv.
- Asta tot domnul ti-a spus-o?
- Nu, soferul.

› vrei mai mult

Cultura generala

Cele mai multe victime in urma unui cutremur s-au inregistrat in anul 1557 in China, numarul de victime depasind 800.000. In 1976, tot in China, s-au inregistrat peste 260.000 in urma altui puternic cutremur.

› vrei mai mult

Unu din trei elevi romani a ramas in urma cu materia scolara, in ultimii doi ani, in vreme ce rata de participare la educatie timpurie a scazut

12 Iulie 2022

Salvati copiii foto


Salvati Copiii Romania extinde programul de educatie remediala si deschide, pentru cel de-al 25-lea an, Gradinitele estivale 


31% dintre copiii din învatamantul secundar inferior si superior afirma ca au ramas în urma cu materia scolara în cei doi ani de restrictii pandemice, potrivit unui sondaj realizat de Organizatia Salvati Copiii Romania în luna februarie. Decalajele sunt mai mari, în cazul copiilor vulnerabili. 


La începutul anului anterior, peste 15% dintre copiii care împlinisera 5 ani nu erau înscrisi la gradinita, desi cei mai multi dintre ei urmau sa-si faca debutul scolar în toamna aceluiasi an. La fel ca cele mai multe fenomene negative din domeniul educatiei, neparticiparea la învatamantul prescolar afecteaza în mod disproportionat copiii din mediul rural, rata de înscriere în învatamantul prescolar la varsta de 5 ani situandu-se la 87,8% în cazul copiilor de la orase, fata de doar 80,9% în cazul celor de la sate. 


Romania înregistreaza un procent de 15,6% al tinerilor între 18-24 de ani care au absolvit cel mult gimnaziul, desi tinta fixata de Romania, în 2010, a fost de reducere a fenomenului la 11,3%, pana la sfarsitul anului 2020. 


Salvati Copiii Romania extinde programul de educatie remediala post-pandemie si deschide Gradinitele estivale, pentru a 25-a editie. 


Scoala online a agravat disparitatile sociale, lucru care se poate masura prin: 


-neparticiparea scolara - 286.150 de copii între 7 si 17 ani erau în afara scolii la 1 ianuarie 2021; 


-abandonul scolar - 35.259 de elevi, dintre care 20.878 din ciclul primar si gimnazial si 14.381 din învatamantul liceal, au abandonat scoala în 2019/2020; 


-inegalitatile dintre copiii din urbanul mare si rural, în ceea ce priveste rezultatele la examenele nationale - elevii din mediul rural au luat de trei ori mai multe medii sub 5 fata de cei de la scolile din urban. 


Organizatia Salvati Copiii Romania anunta extinderea programului de educatie remediala estivala pentru copiii vulnerabili si deschiderea gradinitelor estivale, ajunse la cea de-a 25-a editie. 


EDUCATIE REMEDIALA 


La insistentele bunicii, Violeta a fost înscrisa la scoala. Abia astepta clasa I, avea emotii si spera sa-si faca prieteni buni. Doua saptamani în care nici nu a reusit bine sa înteleaga ce are de facut, atat a durat visul. Apoi s-a trezit încremenita în fata unei tablete. Uneori se mai strica si atunci venea cineva sa o repare, pentru ca bunica nu stia sa foloseasca tableta. Violeta s-a straduit sa înteleaga tot ce se preda la scoala online. La finalul anului, cand s-au redeschis scolile, s-a întors la scoala pentru scurt timp, dar sunt atat de multe litere si cifre, un caiet întreg plin de socoteli si randuri de citit. Echipa de la Salvati Copiii a stat de vorba cu bunica si a inclus-o pe Violeta în programul de pregatire remediala din aceasta vara. 


Rezultatele evaluarii activitatilor de educatie remediala din vara 2021 ne arata ca 57% dintre copii au ajuns la o autonomie deplina de învatare: 


Matematica: procentul copiilor care aveau un nivel insuficient sau satisfacator al cunostintelor a scazut de la 90% la intrarea în program la 56% la finalul programului, iar al celor care aveau un nivel bun si foarte bun al cunostintelor a crescut de la 10% la 44%. 


Limba romana: procentul copiilor care aveau un nivel insuficient sau satisfacator al cunostintelor a scazut de la 91% la intrarea în program la 48% la finalul programului, iar al celor care aveau un nivel bun si foarte bun al cunostintelor a crescut de la 10% la 53%. 


Stiinte: procentul copiilor care aveau initial un nivel insuficient sau satisfacator al cunostintelor a scazut de la 63% la 33% la finalul programului, iar al celor care aveau un nivel bun si foarte bun al cunostintelor a crescut de la 37% la 67%. 


Organizatia Salvati Copiii a atras atentia în mod repetat asupra impactului pe care îl are, în Romania, situatia socioeconomica a familiei asupra rezultatelor scolare ale copiilor. Cele mai recente rezultate disponibile ale PISA (PISA 2018) plasau Romania printre tarile care înregistreaza o puternica legatura între statutul socioeconomic al elevilor si performantele înregistrate de acestia. Astfel (eliminand toti ceilalti factori), statutul socioeconomic determina 18% din variatiile de performanta ale elevilor (12% media OCDE). 


Salvati Copiii Romania recomanda Ministerului Educatiei sa colecteze si sa analizeze si date care sa reflecte impactul statutului socioeconomic al familiei asupra rezultatelor la testarile nationale, pentru a putea lua masuri adecvate de sprijin si compensare a dezavantajelor. 


GRADINITELE ESTIVALE AJUNG LA CEA DE-A 25-A EDITIE 


Programul Gradinita estivala se deruleaza din anul 1998, avand la baza Curriculumul pentru educatia timpurie si respectand cele 5 domenii de dezvoltare a copiilor - dezvoltarea fizica, sanatate si igiena personala; dezvoltarea socio-emožionala; dezvoltarea cognitiva si cunoasterea lumii; dezvoltarea limbajului, a comunicarii si a premiselor citirii si scrierii; capacitaži si atitudini în învažare. 


Programul se adreseaza copiilor de varsta prescolara care nu au mers la gradinita si care se pregatesc sa intre la clasa pregatitoare sau sa urmeze cursurile unor gradinite de stat, obiectivul fiind de a sprijini integrarea copiilor în sistemul de învatamant de masa. 


Impactul programului: 


-dezvoltarea cognitiva si cunoasterea lumii: la intrarea în program, 13% dintre copii aveau cunostinte adecvate varstei, iar la finalizarea programului, procentul a crescut la 64% dintre copii; 


-dezvoltarea limbajului, a comunicarii si a premiselor citirii si scrierii: la intrarea în program, 10% dintre copii aveau cunostinte adecvate varstei, iar la finalizarea programului, procentul a crescut la 53% dintre copii; 


-capacitaži si atitudini în învažare: la intrarea în program, 11% dintre copii aveau cunostinte adecvate varstei, iar la finalizarea programului, procentul a crescut la 53% dintre copii; 


93% dintre copii au fost înscrisi în învatamantul de masa, restul de 7% sunt în monitorizare si vor fi înscrisi în anul scolar urmator1. 


În cei 24 de ani de activitati estivale au fost sprijiniti pedagogic, precum si socio-economic, 13.750 de copii - 10.293 de copii la Gradinita estivala si 3.457 de elevi în programul de remediere estivala, organizati în 531 de grupe. 


În anul 2022, în cel de-al 25-lea, vor fi organizate activitati estivale pentru 2.500 de copii, dintre care 385 de prescolari si 2.115 elevi, din Bucuresti si judetele Arges, Brasov, Caras-Severin, Constanta, Cluj, Dambovita, Dolj, Galati, Hunedoara, Iasi, Ilfov, Mures, Neamt, Olt, Suceava, Timis, Tulcea, Vaslui, Valcea si Vrancea. În Bucuresti si judetele Brasov, Constanta, Galati, Iasi, Mures, Suceava, Timis si Tulcea vor participa la activitatile educative si de socializare si copii din Ucraina. 


De asemenea, Salvati Copiii organizeaza în aceasta vara 20 de tabere pentru peste 700 de copii din Romania si din Ucraina. 


1 Rezultatele obtinute în urma evaluarii initiale si finale ale gradinitelor estivale din perioada 2012-2021


Inapoi la lista de stiri