Horoscopul zilei

Balanta
(22 Septembrie - 22 Octombrie)


Sanatate
Bani
Dragoste

› vrei zodia ta

Cultura generala

Isaac Newton - Pot calcula miscarea corpurilor ceresti, dar nu si nebunia oamenilor.

› vrei mai mult

Bancul zilei

Cica un popa zbura cu avionul. Cheama stuardeza si-i zice: un wiski, te rog !
Dupa un moment de gindire o intreaba :
- La ce inaltime zburam acum ?
- La 16.000m alt.
- Hm, prea aproape sunt de sefu'. Adu-mi un ceai.

› vrei mai mult

Programul-Pilot National de Testare Standardizata a elevilor: peste 280.000 de teste au fost sustinute la Limba romana, Matematica si Istorie

13 Iunie 2022

Pilotarea evaluarii standardizate

Pilotarea evaluarii standardizate la finalul anului scolar 2021-2022
, derulata de Ministerul Educažiei, prin inspectoratele scolare judetene si în parteneriat cu Brio®, platforma ed-tech de masurare a performantei educationale, s-a încheiat cu succes.


Prima etapa a acestui Program-Pilot National de Testare Standardizata s-a desfasurat în intervalul 30 mai - 10 iunie (elevii claselor I-VII), respectiv 30 mai - 8 iunie (elevii claselor IX-XI), în câte 7 unitati de învatamânt, inclusiv unitati de învatamânt cu profil pedagogic, din fiecare judet/sector al municipiului Bucuresti. Obiectivul urmarit a fost testarea unei modalitati digitale de evaluare pentru determinarea nivelului de competente atins de elevi la finalul unui an scolar, la disciplinele Limba româna, Matematica si Istorie.


Aproape 150.000 de elevi din 329 de unitati de învatamânt cu personalitate juridica si structuri arondate (526 de scoli, în total) au luat parte la acest program-pilot.


În total, au fost sustinute 280.237 de teste (85% din totalul testelor programate pentru elevii claselor I-VII si IX-XI), la câte doua materii scolare - Limba româna, respectiv Matematica sau Istorie.


80% dintre elevii participanti au apreciat aceasta metoda de evaluare, iar 71% au exprimat o preferinta clara pentru testarea în mediu digital. În privinta nivelului de dificultate, 75% au considerat ca subiectele de la Limba româna au fost simple si medii, 59% sustinând acelasi lucru pentru testele de Matematica si Istorie.


În medie, elevii din clasele I-IV au petrecut câte 24 de minute la efectuarea testelor de Matematica si 19 minute la cele de Limba româna, timpul dedicat fiind de câte 30 minute pentru fiecare dintre ele. Elevii de gimnaziu si cei de liceu au avut nevoie, în medie, de 34 de minute pentru a finaliza testele de Matematica sau Istorie si de 24 de minute pentru cele de Limba româna, timpul prevazut fiind de 60 de minute pentru fiecare disciplina.


Testele administrate în cadrul programului au fost „prietenoase”, fiind însa capabile sa masoare precis, obiectiv si în profunzime competentele elevilor. Testarea ofera atât un scor personalizat (de tip centila), cât si un raport descriptiv - evaluare ce arata nivelul la care se afla elevul. Rezultatele acestor teste vor putea fi utilizate depotriva pentru definirea unor parcursuri de învatare personalizate si pentru evaluarea nivelului educational la nivel colectiv, ca instrument de fundamentare a deciziilor.


Rapoartele vor fi disponibile etapizat, în perioada urmatoare, astfel: elevii vor putea accesa rapoartele individuale începând cu data de 15 iunie pe platforma Brio, folosind acelasi cod unic de conectare ca în cazul testarii. Unitatile de învatamânt vor primi rapoartele agregate pâna la data de 30 iunie. Raportul agregat la nivel national va fi disponibil în data de 15 iulie.


Rapoartele descriptive de evaluare nu se transforma în calificative/note acordate elevilor si nu vor fi utilizate în eventuale ierarhizari ale elevilor, profesorilor sau scolilor.


Testele standardizate sunt folosite pe scara larga în tarile cu o traditie solida în educatie, atât pentru evaluare, cât si pentru detectarea aptitudinilor. Testele standardizate dezvoltate de Brio® si utilizate în cadrul Programului-Pilot National de Testare Standardizata, în parteneriat cu Ministerul Educatiei din România, furnizeaza o evaluare a performantei scolare a elevilor bazata pe date si tehnologie statistica actuala - Item Response Theory. Acest tip de evaluare ofera profesorilor posibilitatea de a folosi un instrument suplimentar, obiectiv, de evaluare, alaturi de alte instrumente traditionale de evaluare formativa si sumativa, astfel încât sa cunoasca exact nevoile personale de învatare si dezvoltare ale fiecarui elev.


Testarea standardizata nu e nici vreo ambitie a vreunuia dintre noi si nici o moda: este ceea ce trebuie sistemului de educatie din România pentru a produce date. Date care sa ofere feedback real copiilor si parintilor, date care sa poata sa fie comparabile, fiind obtinute în aceleasi conditii si cu ajutorul aceluiasi instrument, date care sa poata sa modeleze politici macro si micro în sistemul de educatie românesc. Suntem acum în faza în care, analizând testele parcurse de copiii participanti în acest program-pilot (care însumeaza 7.317.991 de minute de testare, adica aproape de 14 ani de testare), vom putea produce o cantitate de date actionabile care nu au, deocamdata, precedent în România. si pe acest «deocamdata» voi accentua. Avem, în mod clar, nevoie constanta de date, si acest tip de testare trebuie permanentizat”, spune Gabi Bartic, CEO Brio®.


Ministerul Educatiei a selectat Brio® ca partener pentru acest program-pilot, deoarece, dupa stiinta partilor, în acest moment nu exista în România un alt posibil partener public sau privat, specializat si cu experienta în ed-tech si psihometrie avansata (masurarea performantei elevilor) care sa fi dezvoltat un instrument de testare standardizata la Matematica, Limba româna si Istorie. Ministerului Educatiei apreciaza parteneriatul cu Brio® - care nu a primit fonduri pentru acest program-pilot si nu a colectat datele personale ale elevilor ce au luat parte la testarea standardizata. Brio® a decis sa ofere pro bono acest proiect pentru ca misiunea companiei consta în îmbunatatirea performantei scolare a elevilor si a institutiilor implicate în actul educational.


Ministerul Educatiei va analiza rezultatele procesului de pilotare si le va folosi pentru a realiza, în termen de doi ani, propria platforma de evaluare standardizata, ca parte a PNRR. Evaluarea standardizata va avea la baza standarde curriculare si standarde de evaluare care vor fi dezvoltate pâna în anul 2024, în cadrul unui proiect cu finantare europeana.

Inapoi la lista de stiri