Horoscopul zilei

Fecioara
(23 August - 21 Septembrie)


Sanatate
Bani
Dragoste

› vrei zodia ta

Cultura generala

Numarul de bacterii din corpul uman este mult mai mare decat numarul de celule.

› vrei mai mult

Bancul zilei

Un politician vorbea la o intrunire electorala:
- Adversarul meu v-a furat pe rupte timp de 4 ani. Dati-mi si mie o sansa!

› vrei mai mult

Brio® lanseaza Testele de Istorie destinate elevilor de gimnaziu si liceu

26 Octombrie 2021

Brio®, platforma ed-tech de masurare a performantei educationale avizata de Ministerul Educatiei, lanseaza Testele de Istorie pentru elevii din clasele V-XII. Testele respecta programa scolara si au fost dezvoltate folosind aceeasi metoda de evaluare existenta in platforma – Item Response Theory – asemenea testelor SAT si GMAT. Acoperind toata materia de studiu, testele de istorie pot fi un antrenament excelent pentru examenul de Bacalaureat si un real indicator pentru nivelul de pregatire al elevului.


Testele de Istorie BRIO sunt o noua categorie de teste scolare standardizate, digitalizate, pe care le punem la dispozitia elevilor si profesorilor romani pentru evaluarea cunostintelor si imbunatatirea performantelor scolare. Pe langa testele de Romana, Matematica, Literatie si Literatie digitala deja existente in platforma, elevii, profesorii si, in definitiv, oricine este interesat de istorie, gasesc de acum pe platforma Brio o modalitate atractiva de evaluare si cunoastere a acestei discipline. Totodata, pentru ca avem in fata un instrument extrem de serios, vom lansa in cel mai scurt timp si prima competitie nationala online de Istorie”, spune Gabi Bartic, CEOBrio®
Gabi Bartic, CEO Brio


Testele BRIO de Istorie sunt disponibile exclusiv online, prin accesarea paginii brio.ro/teste-scolare. Subiectele sunt concepute pe baza programei scolare obligatorii aprobate de Ministerul Educatiei, iar metodologia de evaluare se bazeaza pe principiul IRT (Item Response Theory) care ajuta la minimizarea efectelor trisarii prin oferirea de seturi unice de intrebari pentru fiecare elev in parte. Fata de testarea clasica, unde elevii evaluati ar putea avea posibilitatea de a-si impartasi intrebarile, testele care utilizeaza principiul IRT elimina posibilitatile de a obtine avantaje neloiale. Mai mult, IRT permite testarea adaptativa, astfel un test devine mai mult sau mai putin dificil in functie de performanta candidatului. Un scor mic la un anumit capitol va ghida elevul si profesorul in aprofundarea acelor cunostinte sau reluarea anumitor informatii. 


Testele sunt impartite in capitole si vor sublinia punctele forte sau slabe ale fiecarui elev, nu doar constatarea nivelului la un anumit moment. in urma evaluarii, elevul va primi un raport in care sunt prezentate rezultatele sale: scorul total obtinut in urma testarii, descrieri ale nivelului de competenta si cunostintele specifice grupei de scor in care este plasat. Raportul arata nivelul elevului testat in raport cu ceilalti copii din Romania care parcurg aceeasi clasa ca el. 


Modul in care sunt concepute intrebarile permite testarea capacitatii elevilor de a intelege un continut, de a stabili relatii intre cunostintele dobandite si de a face conexiuni. Prin testarea standardizata se doreste interventia complementara la ceea ce se studiaza la clasa, cele doua modalitati de invatare nu se exclud reciproc. Este o metoda prin care elevii se vor apropia de disciplina Istorie, nu vor mai simti presiunea generata de testarea clasica, ce, de cele mai multe ori, se rezuma la verificarea capacitatii de memorare.

Inapoi la lista de stiri