Horoscopul zilei

Leu
(23 Iulie - 22 August)


Sanatate
Bani
Dragoste

› vrei zodia ta

Cultura generala

Attila sau Etzel (453 d.Hr.), regele hunilor, a fost supranumit "Biciul lui Dumnezeu".

› vrei mai mult

Bancul zilei

Vin la ziua lui Arnold(Terminator) Silvester Stalone, Jackie Chan si Van-Damme. Cand, deodata se stinge lumina. Arnold pleaca sa repare lumina iar Silvestr a iesit sa traga un fum, paseste pe prag si BA-H-H-H zboara inapoi cu o vanataie sub ochi. Jackie vazandu-l iese afara boxand cu toata puterea si BA-H-H-H-H intra si el zburand cu vinataie sub ochi. Van-Damme vazindu-l sare si el cu pumnii si cu picioarele dar si pe el BA-H-H-H-H-H la fel ca si amicii intra cu ochiul unflat. Ei au plecat sa-l cheme pe Arnold spunandu-i ca are un hot pe prag iar el cu zambetul pe fata le spuse:
-Scuzati baieti am uitat grebla pe prag.

› vrei mai mult

20 la suta din elevii testati se afla in zona de risc educational

30 Iulie 2022

Scoala


Rezultatele Programului Pilot National de Testare Standardizata a elevilor: 

Doar 1-2% dintre elevi se afla în zona de excelenta


Marea masa a elevilor testati sunt în zona de performanta limitata (aprox. 50%)


Fetele au obtinut rezultate mai bune decat baietii la Limba Romana, rezultatele fiind exact opuse la Istorie


La Limba Romana si Matematica decalajul dintre urban si rural este de aproximativ 5% în defavoarea celui din urma, în timp ce la Istorie acesta este de aprox. 10%


Programul National de Testare Standardizata este primul proiect pilot de testare standardizata din Romania, derulat de Ministerul Educažiei, prin inspectoratele scolare judetene si în parteneriat cu Brio®, platforma ed-tech de masurare a performantei educationale. Acesta s-a desfasurat în perioada 30 mai – 8 iunie 2022 si a avut drept scop sa identifice atat modalitatea prin care acest tip de testare poate fi generalizat, cat si permisivitatea mediului educational romanesc la tranzitia catre instrumente standardizate si digitale în evaluare.


În program au participat 526 de scoli din întreaga tara, din toate ciclurile de învatamant: primar, gimnazial si liceal, iar în total, au fost administrate 280.237 de teste.


Analiza itemilor au fundamentat o serie de limite de scoruri si categorii aferente. Scorurile sub 40 descriu o zona de risc masiv pentru elevii respectivi: risc de abandon scolar, risc de nepromovare, risc de a nu putea promova examenele (Evaluare Nationala sau Bacalaureat) sau în risc de a nu putea întelege componente ale materiei. Scorurile între 40 si 75 descriu o zona de functionalitate limitata: elevii reusesc sa opereze cu notiunile cuprinse în materie si reusesc sa rezolve probleme fundamentale, fara însa a avea fluenta si familiaritatea necesare, pentru a putea fi siguri ca performanta aceasta este constanta. Scorurile între 75 si 95 descriu o zona defunctionalitate buna: elevii sunt familiari si fluenti cu materia si rezolva cu relativa lejeritate probleme, chiar de complexitate mai ridicata. Scorurile peste 95 descriu o zona de excelenta: elevii sunt nu doar în elementul lor în respectiva materie, ci manifesta si elemente de creativitate individuala, abordand inclusiv probleme nefamiliare si complexe, cu potential mare de performanta superioara.


Am finalizat un proiect extrem de important pentru Brio®. Programul pilot de Testare Standardizata a fost, atat pentru noi, cat si pentru sistemul romanesc de educatie, un moment de cotitura: beneficiile unui demers de testare standardizata la nivel de sistem sunt multiple, de la posibilitatea de a interveni la nivel individual asupra lacunelor la elaborarea, la nivel de sistem, de politici noi. Dar mai cu seama cred ca am trecut, noi ca natie, un test de acceptare a unui asemenea instrument: participarea mult peste orice asteptare la acest program, precum si rezultatele sondajului de la finalul testului ne întaresc convingerea ca întregul sistem îsi doreste o reforma profunda a instrumentelor de evaluare. si aceasta e cea mai mare victorie, cred eu, a acestui program”, spune Gabi Bartic, CEO Brio®.


În urma administrarii testelor, s-a constatat ca un volum mare din populatia testata se afla în zona de risc educational (aproximativ 20%). Totodata, jumatate din masa elevilor testati sunt în zona de performanta limitata. Chiar si în conditiile unui esantion selectat peste media nationala, rezultatele arata un volum extrem de mic de elevi în zona de excelenta (aprox. 1-2%).


În ceea ce priveste diferentele de gen, fetele sunt mai bune decat baietii la Limba Romana, iar diferentierea se accentueaza pe masura ce elevii avanseaza în clase superioare. De asemenea, fetele înregistreaza procente mai mari în categoria „Excelenta” la nivelul tuturor claselor, spre deosebire de baieti. Aceasta caracteristica este neclara, însa, la Matematica, unde cand fetele, cand baietii au scor mai mare. În ceea ce priveste Istoria, baietii sunt mai buni decat fetele, prezenta lor în categoria „Excelenta” este mai înalta decat cea a fetelor.


Raportul mai arata ca suntem în fata unui decalaj consistent în defavoarea mediului rural: acest decalaj este pervaziv, la toate clasele si la toate materiile. La Limba Romana si Matematica diferenta este de aproximativ 5% (în medie), în timp ce la Istorie acesta este de circa 10%. Procente semnificativ mai mari din mediul rural se afla în zona de risc educational si de performanta limitata.


Cele mai mari procente la nivelul tuturor ciclurilor scolare si la toate materiile testate sunt înregistrate în categoria „Performanta limitata”, aceasta fiind urmata de categoria „Performanta buna”. La Limba Romana, în ceea ce priveste situatia de risc, cel mai mic procent care se încadreaza aici este cel al elevilor din clasa a-XI-a (9,32%), lucru care se repeta si în cazul categoriei de excelenta, unde din nou cel mai mic procent se înregistreaza la elevii de aceeasi clasa (0,97%). În ceea ce priveste situatia de risc la disciplina Matematica, cel mai mic procent care se încadreaza aici este cel al elevilor din clasa a-XI-a (19,92%), în timp ce în cazul categoriei de excelenta, cel mai mic procent se înregistreaza la clasa a-IV-a (2,02%). În urma efectuarii sesiunilor de testare la Istorie, cel mai mic procent în situatie de risc este cel al elevilor din clasa a-XI-a (10,16%), similar cu ce se întampla în cazul categoriei de excelenta, unde cel mai mic procent se înregistreaza la aceeasi clasa (1,21%).


Distributia scorurilor medii obtinute la Limba Romana la nivelul tarii, în functie de judetul de provenienta, arata ca cele mai mari rezultate medii obtinute se înregistreaza în judetele Galati, Prahova, Buzau etc., cele mai mici scoruri medii fiind obtinute în judetele Arad, Mures si Harghita. La Matematica cele mai mari rezultate medii se înregistreaza în judetele Valcea, Dolj, Galati, cele mai mici scoruri medii fiind în judetele Arad, Sibiu si Mehedinti, în timp ce la Istorie cele mai bune rezultate medii sunt obtinute în judetele Satu-Mare, Galati, Buzau, iar cele mai mici scoruri medii sunt în judetele Harghita, Maramures si Giurgiu.


În ce priveste reactiile elevilor la acest pilot, acestea au fost în general pozitive si puternic corelate cu performanta avuta. Subiectele au parut mai grele la Matematica si la Istorie decat la Limba Romana. La Istorie, reactia a fost ceva mai rezervata, cel mai probabil din cauza ca elevii nu sunt testati în mod curent în acest fel la clasa, ci prin subiecte expozitive. Lla Matematica, reactia a fost de asemenea mai rezervata, în mod special la liceu si în mod special la cei cu doar 2 ore pe saptamana. Elevii au fost favorabili cu privire la testarea digitalizata.

Inapoi la lista de stiri