Horoscopul zilei

Rac
(22 Iunie - 22 Iulie)


Esti liderul/lidera grupului de prieteni/prietene. Cu toate acestea, cineva din acest anturaj si-ar dori sa te inlocuiasca, asa ca va trebuie sa fii atent/a la cine iti este prieten/a si cine nu.

› vrei zodia ta

Bancul zilei

bula il intreaba pe strula :
-strula,iti pace masina mea rosie?
-nu,imi place culoarea !

› vrei mai mult

Cultura generala

In America de Nord, la sfarsitul sec. al 19-lea, paduchele australian a invadat copacii de citrice, astfel ca s-a populat artificial continentul cu buburuze din ASIA pentru a scapa de acest daunator care ameninta cu distrugerea intregii culturi de citrice.

› vrei mai mult
Evaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate

home : Scoala : Stiri

Evaluarile Nationale la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a vor avea loc in intervalul 23 mai - 10 iunie 2016

27 Ianuarie 2016


Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii stiintifice a publicat miercuri, 20 ianuarie, metodologia de organizare si desfasurare a Evaluarilor Nationale la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a, respectiv calendarul acestor evaluari.




Conform calendarului, evaluarile vor avea loc in perioada 23 mai - 10 iunie, dupa cum urmeaza:





    clasa a VI-a (23 mai: Limba si comunicare, 24 mai: Matematica si stiinte);



    clasa a IV-a (30 mai: Limba romana, 31 mai: Matematica, 2 iunie: Limba materna);



    clasa a II-a (Limba romana: 6 iunie - scris si 7 iunie - citit; Limba romana pentru minoritatile nationale - scris/citit: 7 iunie; Matematica: 8 iunie; Limba materna: 9 iunie - scris si 10 iunie - citit).



Subiectele vor fi elaborate de Centrul National de Evaluare si Examinare si vor fi formulate clar, precis si in stricta concordanta cu programele scolare in vigoare pentru fiecare disciplina de studiu.



Pentru clasa a IV-a, testele vor avea un format asemanator cu cel al evaluarilor internationale administrate elevilor in varsta de 10-12 ani. La clasa a II-a, responsabilitatea administrarii testelor apartine administratorului de test - invatatorul/institutorul/profesorul pentru invatamantul primar de la clasa. La clasele a IV-a si a VI-a, administratorul de test va fi un cadru didactic diferit de cel care preda in mod obisnuit la clasa. Pe toata durata administrarii testelor, administratorul de test este asistat de un al doilea cadru didactic, care nu preda la clasa respectiva si care are rolul de a sustine procesul de administrare a instrumentelor de evaluare.



Salile in care se sustin evaluarile nationale la clasele a II-a, a IV-a si a VI-a sunt, de regula, salile in care elevii isi desfasoara activitatea in mod curent. Acestea vor fi adaptate in prealabil, dupa caz, in functie de testul planificat, prin eliminarea oricaror materiale didactice care i-ar putea influenta pe elevi. Durata alocata rezolvarii subiectelor este de 30 de minute pentru fiecare test administrat la EN II, de 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN IV si de 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN VI.





Testele vor fi evaluate in cadrul unitatilor de invatamant de cadrele didactice care predau in respectivele scoli. In cazul in care numarul de cadre didactice dintr-o unitate de invatamant este insuficient, presedintele Comisiei de organizare si de administrare a evaluarilor din respectiva unitate de invatamant solicita comisiei judetene/a municipiului Bucuresti nominalizarea unor cadre didactice din alte scoli. Inainte de inceperea procesului de evaluare, presedintele din centrul de evaluare are obligatia de a asigura o sesiune de instruire pentru evaluatori.



Fiecare test este evaluat de catre doua cadre didactice, pentru fiecare disciplina in parte, pe baza Caietului cadrului didactic. Baremele de evaluare, precum si alte informatii referitoare la evaluare, sunt cuprinse in Caietul cadrului didactic. Evaluarea fiecarui test se face cu respectarea stricta a baremului si a precizarilor din Caietul cadrului didactic.



Rezultatele obtinute la aceste evaluari nu se inregistreaza in catalogul clasei si sunt valorificate la nivelul unitatii de invatamant prin elaborarea planurilor individualizate de invatare, consemnarea  in portofoliul educational al elevului, respectiv informarea parintilor/reprezentantilor legali ai elevului asupra stadiului formarii si dezvoltarii competentelor evaluate.




Sursa: Biroul de presa edu.ro



Cauta in stiri



Propune o stire

home : Scoala : Stiri