Pentru Scoala
Horoscopul zilei

Varsator
(20 Ianuarie - 18 Februarie)
Ca e vacanta sau nu, se pare ca tu nu te saturi de ea. Totusi, ar trebui sa te gandesti si la scoala, la colegi sau la felul cum se vor desfasura activitatile de la clasa.
› vrei zodia taBancul zilei
Culmea economiei : Sa te uiti peste ochelari, sa nu-i uzezi
› vrei mai multCultura generala
Cea mai rapida dezasamblare a unei masini a fost facuta de o echipa de la scoala tehnica Espoon Ammattioppilaitos (Finlanda). Ea a dezasamblat un sedan cu cinci usi in 35 min. Au fost scoase toate piesele, cu exceptia caroseriei, sasiului si a axelor.
› vrei mai multEvaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate |
home : Invatamant : Teze_Nationale : Exemple_Subiect_Examen
Teze Nationale Clasa 8
TEZE NATIONALE 2008
Teza unica Limba si Literatura Romana Matrice
Varianta de download:
Tip fisier: pdf Marime: 42123 bytes |
Teza cu subiect unic pe semestrul I
Limba si literatura romana
Clasa a VIII-a
Detalieri ale matricei de specificatii
Testul prezentat ca model evalueaza urmatoarele abilitati, deprinderi si elemente de competenta care se refera la capacitatile de receptare a mesajului scris si de exprimare scrisa, prevazute in programa scolara si in programa pentru teza cu subiect unic pentru clasa a VIII-a prin obiective de referinta si prin activitati de invatare, dupa cum urmeaza:
Subiectul I
A. 1. Obiectiv de referinta 3.1.; recunoasterea sensului figurat
al cuvintelor intr-un context dat.
2. Obiectiv de referinta 3.2; recunoasterea unor cuvinte formate prin derivare,
prin compunere si prin schimbarea valorii gramaticale/ prin conversiune.
3. Obiectiv de referinta 3.2; recunoasterea unor categorii semantice studiate:
sinonimele.
4. Obiectiv de referinta 4.1; identificarea unor valori stilistice ale nivelului
lexical intr-un text dat.
5. Obiectiv de referinta 3.2; sesizarea rolului semnelor ortografice si de punctuatie
din textul dat.
B. 6. Obiectiv de referinta 3.1; identificarea elementelor
de versificatie.
7. Obiectiv de referinta 3.3: identificarea unor elemente de structurare a textului
liric.
8. Obiectiv de referinta 4.1; exprimarea argumentata a unui punct de vedere
privind textul dat.
C. 9. Obiectiv de referinta 4.1; comentarea sumara a unui text
la prima vedere, prin exprimarea motivata a unei opinii privind structura textului,
procedeele de expresivitate si semnificatiile textului si/ sau ale mesajului
acestuia.
Nota! in evaluarea realizarii acestei sarcini de lucru, se
are in vedere un complex de obiective de referinta si de activitati de invatare,
de exemplu:
• 3.1 - diferentierea dintre sensul propriu si sensul figurat al cuvintelor;
identificarea ideilor principale; identificarea structurii textului liric; identificarea
elementelor de versificatie si a semnificatiei unor procedee de expresivitate
artistica; identificarea unor trasaturi ale genului liric;
• 3.2 - sesizarea rolului semnelor ortografice si de punctuatie din textul
dat; identificarea unor valori stilistice ale nivelurilor fonetic, lexical si
morfosintactic; identificarea rolului partilor de propozitie si a propozitiilor
in textul dat;
• 3.3 - identificarea unor elemente morale in textul dat si exprimarea
motivata a propriei opinii fata de aceste;
• 4.2 - utilizarea corecta si adecvata a elementelor de lexic: utilizarea
corecta a elementelor de morfosintaxa in redactarea unui text; utilizarea adecvata
a semnelor ortografice si de punctuatie.
Subiectul al II-lea
Obiectiv de referinta 4.1; redactarea unor texte reflexive sau imaginative:
evidentierea unor trasaturi ale unui obiect- peisaj, opera de arta, persoana
- intr-o descriere.
Nota! In evaluarea realizarii acestei sarcini de lucru, se
are in vedere si obiectivul de referinta 4.2, care presupune un complex de activitati
de invatare, de exemplu: utilizarea corecta si adecvata a elementelor de lexic;
utilizarea corecta a elementelor de morfosintaxa in redactarea unui text; utilizarea
adecvata a semnelor ortografice si de punctuatie; realizarea expresivitatii
cu ajutorul semnelor de punctuatie.