Pentru Scoala
Horoscopul zilei

Pesti
(19 Februarie - 20 Martie)
Toate vor merge bine pentru tine, mai ales in prima parte a zilei. Asadar, daca ai posibilitatea, ai putea sa devansezi o parte din intalnirile tale si sa iti dedici restul timpului relaxarii! Poti sa citesti o carte SF sau sa vizionezi un film de actiune.
› vrei zodia taBancul zilei
Un betiv se intoarce acasa cu nasul rupt. Sotia il intreba speriata:
-Ce-ai patit draga?
-Tocmai iesisem din bar cand deodata asfaltul se ridica in fata mea si ma pocneste direct in nas...
Cultura generala
Cel mai lung fluviu din lume este Nilul. In schimb Amazonul este cel mai mare ca intindere avand o suprafata de 7.050.000 de km patrati si tocmai de aceea se creeaza confuzii.
› vrei mai multEvaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate |
home : Invatamant : Teze_Nationale : Exemple_Subiect_Examen
Teze Nationale Clasa 7
TEZE NATIONALE 2008
Teza unica Limba si Literatura Romana Matrice
Varianta de download:
Tip fisier: pdf Marime: 41423 bytes |
Teza cu subiect unic pe semestrul I
Limba si literatura romana
Clasa a Vll-a
Detalieri ale matricei de specificatie
Testul prezentat ca model evalueaza urmatoarele abilitati, deprinderi si elemente
de competenta care se refera la capacitatile de receptare a mesajului scris
si de exprimare scrisa, prevazute in programa scolara si in programa pentru
teza cu subiect unic pentru clasa a VII-a prin obiective de referinta si prin
activitati de invatare, dupa cum urmeaza:
Subiectul I
A. 1. Obiectiv de referinta 3.2.; despartirea cuvintelor in silabe.
2. Obiectiv de referinta 3.2; identificarea mijloacelor de imbogatire a vocabularului
in cuvinte formate prin derivare, prin compunere si prin schimbarea valorii
gramaticale/ conversiunea.
3. Obiectiv de referinta 3.2; stabilirea relatiilor de sinonimie intr-un text
dat.
4. Obiectiv de referinta 4.1; alcatuirea unor enunturi in care sa utilizeze,
corect si adecvat contextului, omonimul unui cuvant dat.
5. Obiectiv de referinta 3.2; sesizarea rolului semnelor ortografice si de punctuatie
dintr-un text dat.
B. 6. Obiectiv de referinta 3.1; identificarea structurii textului epic.
7. Obiectiv de referinta 3.3; identificarea unor trasaturi ale personajelor
din texte la prima vedere.
8. Obiectiv de referinta 3.1; identificarea unor trasaturi ale genului epic.
C. 9. Obiectiv de referinta 4.5; rezumarea unor texte narative la prima vedere.
Nota! in evaluarea realizarii acestei sarcini de lucru - rezumarea
unui text - se are in vedere un complex de obiective de referinta si de activitati
de invatare, de exemplu:
• 3.1 - identificarea structurii textului epic: timp, spatiu, actiune,
personaje;
• 3.3 - identificarea ideilor principale; relationarea idei principale-idei
secundare;
• 4.2 - elaborarea de raspunsuri adecvate cerintei formulate, cu folosirea
adecvata a paragrafelor, a modurilor de expunere, a conventiilor tipului de
text indicat;
• 4.3 - construirea corecta a unui text din punct de vedere sintactic;
utilizarea adecvata a formelor verbale prin raportare la cronologia faptelor
relatate; utilizarea conectorilor adecvati la nivelul propozitiei si a frazei.
Subiectul al II-lea
Obiectiv de referinta 4.5; realizarea unor descrieri prin ordonarea coerenta
a unor detalii.
Nota! in evaluarea realizarii acestei sarcini de lucru - realizarea
unei descrieri - se are in vedere un complex de obiective de referinta si de
activitati de invatare, de exemplu:
• 4.2 - elaborarea de raspunsuri adecvate cerintei formulate, cu folosirea
adecvata a paragrafelor, a modurilor de expunere, a conventiilor tipului de
text indicat;
• 4.3 - construirea corecta si expresiva a unui text din punct de vedere
sintactic; utilizarea conectorilor adecvati la nivelul propozitiei si a frazei;
• 4.4. - dispunerea in pagina a diferitelor texte; scrierea ingrijita
si lizibila a textului;
• 4.6 - exprimarea unui punct de vedere personal referitor la o tema adecvata
varstei; redactarea nuantata in raport cu structura si motivatiile personale.