Pentru Scoala
Horoscopul zilei
Cultura generala
Argumente pentru care Pluto nu mai este considerata planeta sunt: 1. Este mult mai mica (avand masa chiar de cinci ori mai mica decat Luna); 2. Orbita lui Pluto intersecteaza orbita planetei Neptun (pentru o perioada de 20 de ani din cei aproximativ 248 de ani cat dureaza miscarea sa de revolutie). Nicio alta planeta nu intersecteaza orbita altei planete. Doar cometele si asteroizii fac acest lucru); 3. Nu a curatat spatiul cosmic din vecinatatea orbitei sale, adica se intalneste in mod regulat cu asteroizi aflati in apropierea orbitei sale.
› vrei mai multBancul zilei
Un politist fugarea un hotz, si dupa prima intersectie l-a depasit!
› vrei mai multShop Clopotel.ro
Evaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate |
home : Invatamant : Teze_Cu_Subiect_Unic : Programa_Examen_Teze_Cu_Subiect_Unic
Programa Examen Clasa A 8-a
TEZE SUBIECT UNIC 2009
Geografie
Varianta de download:
Tip fisier: doc Marime: 52224 bytes |
CLASA A VIII-A
2008-2009
I. STATUTUL DISCIPLINEI
Teza la disciplina Geografie (Geografia Romaniei) in anul scolar 2008-2009 are un statut optional, la alegere cu Istoria romanilor.
Teza la Geografie este o proba scrisa cu durata de 2 ore.
II. OBIECTIVELE DE EVALUARE
Prin sustinerea tezei la Geografie elevii trebuie sa:
1. utilizeze adecvat limbajul geografic;
2. localizeze corect, in spatiu si in timp, elementele de baza ale spatiului
geografic al Romaniei (atat cele de geografie fizica, cat si cele de geografie
umana);
3. clasifice, folosind criterii de ordonare (cantitative, calitative, cronologice
si teritoriale);
4. explice relatii intre grupuri de componente (de exemplu: intre relief si
clima, intre relief si asezari omenesti etc.);
5. identifice principalele elemente naturale si socio-economice reprezentate
pe un suport cartografic;
6. caracterizeze, dupa un algoritm dat, elementele semnificative ale unitatilor
teritoriale majore;
7. compare doua unitati de relief dupa caracteristicile geografice solicitate,
stabilind asemanari si deosebiri;
8. coreleze intre ele elementele de baza ale spatiului geografic romanesc.
III. CONTINUTURI
In conformitate cu programa scolara revizuita pentru disciplina Geografie (clasa
a VIII-a), aprobata prin O.M.Ed.N. cu nr.4740 / 25.08.2003, temele programei
pentru teza la disciplina Geografie sunt:
SEMESTRUL I
• Romania - pozitia geografica
• Relieful
- armonia si proportionalitatea reliefului
- formarea si evolutia reliefului
- unitatile majore de relief ale Romaniei: Carpatii si Depresiunea Colinara
a Transilvaniei, Dealurile si Podisurile, Campiile, Delta Dunarii si Platforma
continentala
SEMESTRUL II
• Hidrografia
- factorii care determina si influenteaza hidrografia
- Dunarea si raurile interioare; lacurile
- Marea Neagra
• Vegetatia, fauna si solurile
- vegetatia naturala
- fauna
- solurile
• Populatia
- numarul populatiei si evolutia numerica
- repartitia geografica si densitatea populatiei
• Asezarile omenesti
- vechimea si evolutia asezarilor umane
- asezarile rurale si tipologia lor
- asezarile urbane
- clasificarea oraselor
- caracterizarea geografica a orasului Bucuresti si a altor orase principale
(Iasi, Constanta, Cluj-Napoca, Timisoara, Brasov)
• Organizarea administrativ-teritoriala
• Agricultura
- premisele naturale ale dezvoltarii agriculturii
- cultura plantelor si industrializarea produselor vegetale
- cresterea animalelor si prelucrarea industriala a produselor animaliere
• Industria
- industria extractiva
- industria energetica si industria energiei electrice: industria extractiva
a resurselor energetice, prelucrarea resurselor energetice, repartitia teritoriala
a energiei electrice (centre de productie)
- industria metalurgica
- industria chimica, industria lemnului, industria materialelor de constructie
- repartitia geografica a industriei
NOTA: Nu este obligatoriu continutul hartilor de la capitolele AGRICULTURA si INDUSTRIA.
NOTA:
Elaborarea subiectelor se va realiza in conformitate cu prevederile prezentei
programe pentru TEZA 2008-2009. Subiectele nu vizeaza continutul unui manual
anume. Manualul scolar reprezinta doar unul dintre suporturile didactice utilizate
de profesori si de elevi care ajuta la parcurgerea curriculum-ului, la atingerea
obiectivelor de referinta si a obiectivelor cadru.