Horoscopul zilei

Gemeni
(22 Mai - 21 Iunie)


Starea ta de sanatate nu este tocmai buna si din aceasta cauza, esti cumva nevoit/a sa renunti la ce aveai in plan. Totusi, nu e cazul sa te intristezi, iti vei reveni rapid si vei face in alta zi ce ti-ai propus sa faci azi.

› vrei zodia ta

Bancul zilei

I:Cum isi ascunde o blonda identitatea R: Se tunde cheala

› vrei mai mult

Cultura generala

Fermoarul a fost inventat in 1851 de Elias Howe, insa nu se inchidea foarte bine si parea inutil. Tocmai de aceea inventia sa a fost trecuta cu vederea. In 1904 fermoarul cunoaste o forma apropiata de cea din ziua de astazi, ca apoi in 1917, Gideion Sundback sa perfectioneze fermoarul patentandu-l sub denumirea "fermoarul separabil". Aceasta noua imbunatatire a facut ca fermoarul sa devina popular.

› vrei mai mult
Evaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate

home : Invatamant : Teze_Cu_Subiect_Unic : Exemple_Subiect_Examen


Teze Cu Subiect Unic Clasa 7
TEZE CU SUBIECT UNIC 2008



Teza unica Limba si Literatura Romana Matrice

Varianta de download:
Tip fisier: pdf
Marime: 41423 bytes

Teza cu subiect unic pe semestrul I
Limba si literatura romana
Clasa a Vll-a
Detalieri ale matricei de specificatie

Testul prezentat ca model evalueaza urmatoarele abilitati, deprinderi si elemente de competenta care se refera la capacitatile de receptare a mesajului scris si de exprimare scrisa, prevazute in programa scolara si in programa pentru teza cu subiect unic pentru clasa a VII-a prin obiective de referinta si prin activitati de invatare, dupa cum urmeaza:

Subiectul I
A. 1. Obiectiv de referinta 3.2.; despartirea cuvintelor in silabe.
2. Obiectiv de referinta 3.2; identificarea mijloacelor de imbogatire a vocabularului in cuvinte formate prin derivare, prin compunere si prin schimbarea valorii gramaticale/ conversiunea.
3. Obiectiv de referinta 3.2; stabilirea relatiilor de sinonimie intr-un text dat.
4. Obiectiv de referinta 4.1; alcatuirea unor enunturi in care sa utilizeze, corect si adecvat contextului, omonimul unui cuvant dat.
5. Obiectiv de referinta 3.2; sesizarea rolului semnelor ortografice si de punctuatie dintr-un text dat.
B. 6. Obiectiv de referinta 3.1; identificarea structurii textului epic.
7. Obiectiv de referinta 3.3; identificarea unor trasaturi ale personajelor din texte la prima vedere.
8. Obiectiv de referinta 3.1; identificarea unor trasaturi ale genului epic.
C. 9. Obiectiv de referinta 4.5; rezumarea unor texte narative la prima vedere.
Nota! in evaluarea realizarii acestei sarcini de lucru - rezumarea unui text - se are in vedere un complex de obiective de referinta si de activitati de invatare, de exemplu:
• 3.1 - identificarea structurii textului epic: timp, spatiu, actiune, personaje;
• 3.3 - identificarea ideilor principale; relationarea idei principale-idei secundare;
• 4.2 - elaborarea de raspunsuri adecvate cerintei formulate, cu folosirea adecvata a paragrafelor, a modurilor de expunere, a conventiilor tipului de text indicat;
• 4.3 - construirea corecta a unui text din punct de vedere sintactic; utilizarea adecvata a formelor verbale prin raportare la cronologia faptelor relatate; utilizarea conectorilor adecvati la nivelul propozitiei si a frazei.

Subiectul al II-lea
Obiectiv de referinta 4.5; realizarea unor descrieri prin ordonarea coerenta a unor detalii.
Nota! in evaluarea realizarii acestei sarcini de lucru - realizarea unei descrieri - se are in vedere un complex de obiective de referinta si de activitati de invatare, de exemplu:
• 4.2 - elaborarea de raspunsuri adecvate cerintei formulate, cu folosirea adecvata a paragrafelor, a modurilor de expunere, a conventiilor tipului de text indicat;
• 4.3 - construirea corecta si expresiva a unui text din punct de vedere sintactic; utilizarea conectorilor adecvati la nivelul propozitiei si a frazei;
• 4.4. - dispunerea in pagina a diferitelor texte; scrierea ingrijita si lizibila a textului;
• 4.6 - exprimarea unui punct de vedere personal referitor la o tema adecvata varstei; redactarea nuantata in raport cu structura si motivatiile personale.