Horoscopul zilei

Capricorn
(21 Decembrie - 19 Ianuarie)


Este o zi buna pentru a incepe activitati noi, mai ales cu prietenii. Capacitatea de comunicare este excelenta si te va ajuta sa legi cu usurinta noi prietenii. Totusi, e bine sa nu iei decizii importante de unul singur.

› vrei zodia ta

Cultura generala

Reciclarea ajuta la conservarea resurselor naturale precum lemn, apa si minereuri. Reciclarea reduce drastic consumul resurselor naturale (petrol, apa, energie) precum si nivelul emisiilor nocive in aer.

› vrei mai mult

Bancul zilei

De ce ciocanitoarea are un cioc asa lung?
Ca sa nu dea ca fraiera cu capul de toti copacii!!

› vrei mai mult
Evaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate

home : Invatamant : Subiecte_date_la_examen : Bacalaureat : Subiecte Bac 2005


Sivicultura



Silvicultura - subiect - sesiunea II proba E varianta 3

Varianta de download:
Tip fisier: pdf
Marime: 98473 bytes

EXAMENUL DE BACALAUREAT 2005 Proba E
Proba scrisa la SILVICULTURA
Filiera: Tehnologica, Profilul: Resurse naturale si protectia mediului, Specializarea: Silvic

Sesiunea august-septembrie 2005 Varianta 3
- Toate subiectele sunt obligatorii. Se acorda 10 puncte din oficiu.
- Timpul efectiv de lucru este de 3 ore.
SUBIECTUL I
Pentru fiecare dintre cerintele de mai jos (1-5), scrieti, pe foaia de examen, litera corespunzatoare raspunsului corect: 10p.
1. Recoltarea de pe suprafata solului se aplica la semintele de:
a. frasin
b. tei
c. molid
d. fag
2. Rariturile se executa in stadiul de dezvoltare al arboretului numit:
a. semintis - desis
b. nuielis - prajinis
c. paris - codru mijlociu
d. codru
3. Ghinda se pastreaza la temperaturi cuprinse intre:
a. -5o si +5°C;
b. -2o si +2°C;
c. -3o si +3°C;
d. -4o si +4°C;
4. In silvicultura, prin regim se intelege modul general in care se asigura:
a. recoltarea arborilor vatamati
b. recoltarea arboretelor exploatabile
c. taierea unei paduri
d. regenerarea unei paduri
5. Raportul dintre numarul semintelor germinate si numarul total al semintelor puse la germinat reprezinta:
a. germinatia tehnica
b. valoarea culturala
c. germinatia absoluta
d. capacitatea de rasarire
SUBIECTUL II
1. In coloana A sunt enumarate lucrari de ingrijire iar in coloana B, stadii de dezvoltare in care se executa acestea. Scrieti, pe foaia de examen, asocierile corecte dintre fiecare cifra din coloana A si litera corespunzatoare din coloana B. 10p.

A. Lucrari de ingrijire
1. degajari
2. curatiri
3. rarituri
4. depresaj
5. lucrari de igiena

B. Stadii de dezvoltare
a. nuielis-prajinis
b. seminitis-desis
c. nuielis-paris
d. paris, codru mijlociu
e. desis
f. prajinis-codru batrān

2. Transcrieti pe foaia de examen litera corespunzatoare fiecarui enunt (a, b, c, d, e) si notati in dreptul ei litera A, daca apreciati ca enuntul este adevarat, sau litera F, daca apreciati ca enuntul este fals.
10p.
a. Sectiile de cultura reprezinta parti din suprafata cultivabila a pepinierei in care se produc puieti, prin acelasi mod de cultura.
b. Molidul se seamana vara.
c. Norma de semanat se stabileste in functie de grosimea semintelor.
d. Taierea de insamantare este caracteristica tratamentului taierilor succesive.
e. in general, periodicitatea degajarilor este de 1-3 ani.
SUBIECTUL III
1. Definiti urmatoarele categorii de impaduriri: 16p.
a. impaduriri propriu zise
b. reimpaduriri
c. refaceri
d. substituiri
2. Raspundeti pe foaia de examen la urmatoarele cerinte:
a. Definiti notiunea de "curatiri", indicand in ce stadiu de dezvoltare al arboretului se aplica. 7p.
b. Specificati in ce consta sortarea puietilor, precizand conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca puietii apti de plantat. 10p.
SUBIECTUL IV
1. Tratati tema "impaduriri prin plantare", dupa urmatoarea structura de idei: 13p.
a. Materialul de plantat.
b. Procedee de plantare (dupa starea radacinilor).
c. Adancimea de plantare.
2. Calculati valoarea culturala a unei probe de seminte de molid, cunoscandu-se: 14p.
- puritatea semintelor: 80%
- numarul de seminte puse la germinat: 100
- numarul de seminte germinate: 85
Indicatie: in rezolvarea problemei se vor avea in vedere urmatoarele etape de lucru:
- scrierea formulelor generale de calcul cu explicitarea termenilor
- calculul propriu-zis si rezultatul final (cu precizarea unitatii de masura).