Horoscopul zilei

Balanta
(22 Septembrie - 22 Octombrie)


Daca nu ai mai multa grija de sanatatea ta, s-ar putea ca problemele sa apara curand. Acorda mai multa atentie alimentatiei si nu uita sa faci sport! Nu mai lasa pe maine ce poti face azi!

› vrei zodia ta

Cultura generala

Strutul nu este originar din Africa. Paleontologii au probe prin care pot demonstra ca este originar din stepele asiatice, in epoca Eocena (40-50 milioane ani), strutul a migrat din Asia prin Europa si a ajuns in Africa. Astazi este intalnit in salbaticie doar in Africa.

› vrei mai mult

Bancul zilei

Un arbitru de rugbi,suferind de mania persecutiei,ii spune unui amic,in timp ce asista la un meci:
-Stii de ce fac baietii aia atat de des gramezi ? Se aduna sa ma barfeasca !

› vrei mai mult
Evaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate

home : Invatamant : Subiecte_date_la_examen : Bacalaureat : Subiecte Bac 2005


Marketing



Marketing - subiect - sesiunea II proba E varianta 3

Varianta de download:
Tip fisier: pdf
Marime: 96751 bytes

EXAMENUL DE BACALAUREAT 2005 Proba E
Proba scrisa la MARKETING
Filiera: Tehnologica, Profilul: Servicii, Specializarea: Turism si alimentatie publica

Sesiunea august - septembrie 2005 Varianta 3
Toate subiectele sunt obligatorii. Se acorda 10 puncte din oficiu.
Timpul efectiv de lucru este de 3 ore.
SUBIECTUL I.
Pentru fiecare din cerintele de mai jos (1 - 5), scrieti, pe foaia de examen, litera corespunzatoare raspunsului corect. (10p.)
1. Aranjamentele de tipul "totul inclus" fac parte din strategia:
2. tarifelor diferentiate
3. tarifelor pausale
4. tarifelor ridicate
5. tarifului scazut
6. Cererea latenta este o forma de manifestare a cererii, care se caracterizeaza prin:
7. solicitarea unor produse turistice care contravin unor interese ale firmei
8. manifestarea unei adversitati fata de produsele oferite pe piata
9. lipsa dorintei de cumparare a unor produse existente pe piata
10. existenta dorintei de cumparare, dar inexistenta unui produs pe masura pretentiilor turistilor
11. Canalele de distributie care desfasoara actiuni in limitele granitelor unei tari sunt:
12. canale nationale
13. canale regionale
14. canale internationale
15. canale mixte
16. Elasticitatea cererii turistice se exprima prin:
17. coeficientul de elasticitate
18. cota de piata
19. cota relativa de piata
20. indicele Laspayres
21. Cererea negativa este o forma de manifestare a cererii, care se caracterizeaza prin:
22. existenta cererii pentru produsele existente pe piata
23. existenta dorintei de cumparare, dar neexistenta produsului turistic
24. lipsa informatiilor despre produsul turistic respectiv
25. manifestarea unei adversitati fata de produsele oferite pe piata
SUBIECTUL II.
1. In coloana A sunt enumerate principalele Categorii de produse, iar in coloana B Particularitatile acestora.
Scrieti, pe foaia de examen, asocierile corecte dintre cifrele din coloana A si literele corespunzatoare din coloana B. (6p.)

A. Categorii de produse
1. "vaci de muls"
2. vedete
3. dileme

B. Particularitati
a. au putine sanse sa-si revina
b. au cea mai favorabila pozitie pe piata
c. reclama, cheltuieli mici, aducand venituri mari
d. necesita a fi sustinute

2. Transcrieti, pe foaia de examen, litera corespunzatoare fiecarui enunt (a, b, c, d) si notati in dreptul ei litera A, daca apreciati ca enuntul este adevarat si litera F, daca apreciati ca enuntul este fals. (8p.)
3. Cercetarea explicativa de marketing vizeaza explicarea unui fenomen ce are loc pe piata, in functie de cauzele care il determina si il influenteaza.
4. Printre atributiile compartimentului incoming se numara si contractarea spatiilor de cazare cu prestatorii interni.
5. Canalul mediu asigura vanzarea produsului turistic direct consumatorului.
6. Prin segmentarea pietei turistice se intelege procesul de divizare a acesteia, pe baza unor criterii, in mai multe compartimente distincte, omogene, deosebirile dintre ele fiind evidente.
7. Schema de mai jos se refera la organizarea compartimentului de marketing, dupa criterii functionale. Reprezentati, pe foaia de examen, aceasta schema. Completati apoi casutele goale cu informatiile care lipsesc. (8p.)
SUBIECTUL III.
1. Enumerati, in functie de numarul intermediarilor, principalele tipuri de canale de distributie. Caracterizati pe scurt aceste canale. (12p.)
2. Enumerati cinci dintre modalitatile de promovare a vanzarilor. (10p.)
3. Explicati caracterul rigid al ofertei. (4p.)
SUBIECTUL IV.
Realizati un eseu cu tema: „Organizarea compartimentului de marketing". La realizarea acestui eseu, se vor avea in vedere urmatoarele:
-enumerarea criteriilor in functie de care se poate organiza compartimentul de marketing
-prezentarea modului de organizare a compartimentul de marketing, dupa fiecare criteriu
-evidentierea a patru dintre atributiile compartimentului incoming
-evidentierea a patru dintre atributiile compartimentului outgoing
-definirea profesiogramei specialistului de marketing
-enumerarea a doua dintre aptitudinile intelectuale prevazute in profesiograma specialistului de marketing. (32p.)