Pentru Scoala
Horoscopul zilei
Berbec
(21 Martie - 20 Aprilie)
Azi vei participa la o intalnire foarte importanta, alaturi de cateva persoane foarte importante. Daca stai bine cu banutii, ar fi o idee buna sa iti achizitionezi o tinuta noua pentru ca in astfel de circumstante, prima impresie chiar conteaza!
› vrei zodia taCultura generala
Sursele principale de energie care polueaza sunt: carbunele, petrolul, lemnul si gazul natural.
› vrei mai multBancul zilei
care e diferenta dintre un profesor destept si un elev prost?
-nici una!
Shop Clopotel.ro
Evaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate |
home : Invatamant : Subiecte_date_la_examen : Bacalaureat : Subiecte Bac 2005
Marketing
Marketing - subiect - sesiunea I proba E varianta 1
Varianta de download:
Tip fisier: pdf Marime: 141725 bytes |
EXAMENUL DE BACALAUREAT 2005 Proba E
Proba scrisa la MARKETING
Filiera: Tehnologica, Profilul: Servicii, Specializarea: Turism si alimentatie
publica
Sesiunea iunie - iulie 2005 Varianta 1
- Toate subiectele sunt obligatorii. Se acorda 10 puncte din oficiu.
- Timpul efectiv de lucru este de 3 ore.
SUBIECTUL I.
Pentru fiecare din cerintele de mai jos (1 - 5), scrieti, pe foaia de examen,
litera corespunzatoare raspunsului corect. (10p.)
1. Ansamblul de activitati, prin intermediul carora se asigura culegerea, analiza
si utilizarea datelor in vederea adoptarii deciziilor de marketing, reprezinta:
a. cercetarea de piata
b. politica de distributie
c. politica de promovare
d. segmentarea pietei
2. Compartimentul de Outgoing are urmatoarele atributii:
a. contactarea spatiilor de cazare cu prestatorii interni
b. promovarea produselor romanesti
c. contactarea spatiilor de cazare la hoteluri si statiuni din strainatate
d. studii de marketing ale produselor turistice din Romania
3. Aranjamentele de tipul "totul inclus" fac parte din strategia:
a. tarifelor diferentiate
b. tarifelor pausale
c. tarifelor ridicate
d. tarifului scazut
4. Canalele de distributie care vand in exclusivitate produsele turistice proprii
sunt:
a. deschise
b. restrictive
c. mixte
d. integrate
5. Informatiile obtinute in cercetarea de piata sunt folosite pentru:
a. decizie, autoritate, planificare
b. decizie, dezvoltare, planificare, control
c. dezvoltare, autonomie, planificare, control
d. planificare, autoritate, gestiune, control
SUBIECTUL II.
1. In coloana A sunt enumerate diferite criterii de clasificare a produselor
turistice, iar in coloana B, exemple aferente acestora. Scrieti, pe foaia de
examen, asocierile corecte dintre cifrele din coloana A si literele corespunzatoare
din coloana B. (10p.)
A. Criterii de clasificare a produselor turistice B. Exemple
1. numar de servicii pe care le integreaza
2. motivatia care le genereaza
3. durata ofertei
4. durata sejurului
5. numar persoane carora le sunt adresate
a. de grup
b. itinerant (de o zi)
c. de ordin sportiv
d. non-durabile
e. compuse
f. ocazionale
2. Transcrieti, pe foaia de examen, litera corespunzatoare fiecarui enunt (a,
b, c) si notati in dreptul ei litera A, daca apreciati ca enuntul este adevarat
si litera F, daca apreciati ca enuntul este fals. (6p.)
a. Produsele "vedeta" sunt produse aflate in faza de maturitate.
b. Serviciul de cazare este unul dintre serviciile continute de produsul turistic.
c. Canalul de distributie care apeleaza la touroperatori si care, dupa constituirea
produsului turistic, il vand direct publicului, este denumit canal mediu de
distributie.
3. Schema de mai jos se refera la segmentarea clientelei in functie de ciclul
de viata familiala. Reprezentati, pe foaia de examen, schema de mai jos. Completati
apoi casutele goale cu informatiile care lipsesc. (10p.)
SUBIECTUL III.
1. Prezentati, pe scurt strategiile de pret, in functie de concurenta (orientarea
politicii de pret, in functie de concurenta). (8p.)
2. Evidentiati patru dintre obiectivele (scopurile) publicitatii. (8p.)
3. Evidentiati patru dintre atributiile compartimentului incoming (8p.)
SUBIECTUL IV.
Realizati un eseu cu tema: "Cererea si oferta - componente ale pietei turistice".
La realizarea acestui eseu, se vor avea in vedere urmatoarele:
-> definitia pietei turistice;
-> enumerarea particularitatilor ofertei turistice;
-> prezentarea, pe scurt, a uneia dintre particularitatile ofertei turistice;
-> evidentierea determinantilor cererii;
-> evidentierea determinantilor ofertei;
-> indicarea formulei de calcul a coeficientului de elasticitate, in functie
de venit, cu explicitarea termenilor. (30.)