Horoscopul zilei

Pesti
(19 Februarie - 20 Martie)


Toate vor merge bine pentru tine, mai ales in prima parte a zilei. Asadar, daca ai posibilitatea, ai putea sa devansezi o parte din intalnirile tale si sa iti dedici restul timpului relaxarii! Poti sa citesti o carte SF sau sa vizionezi un film de actiune.

› vrei zodia ta

Cultura generala

Este adevarat: crocodilii chiar plang dupa ce inghit prada. Crocodilului ii curg lacrimile abundent din ochi, dupa ce biata victima este devorata. Acest fenomen nu se datoreaza, cum s-ar crede, regretelor tardive pe care le incearca uriasa reptila, ci este un mecanism de reglare prin care animalul scapa in acest fel de apa si sarurile in exces.

› vrei mai mult

Bancul zilei

McGregor doreste sa-si cumpere mobila noua. Toate bune si frumoase, numai ca declara ferm ca el n-are nevoie de oglinda mare atasata mobilierului. Vinzatorul incearca sa-l convinga de necesitatea ei:
- Si ce va face domnia voastra daca tocmai doreste sa se barbiereasca sau sa-si lege nodul de la cravata?
- Cum adica ce ma fac? Pai il rog pe fratele meu geaman sa vina sa stea in fata mea.

› vrei mai mult
Evaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate

home : Invatamant : Subiecte_date_la_examen : Bacalaureat : Subiecte Bac 2005


Marketing



Marketing - barem - sesiunea I proba E varianta 1

Varianta de download:
Tip fisier: pdf
Marime: 168814 bytes

EXAMENUL DE BACALAUREAT 2005 Proba E
Proba scrisa la MARKETING

Filiera: Tehnologica, Profilul: Servicii, Specializarea: Turism si alimentatie publica
Sesiunea iunie - iulie 2005 Varianta 1

BAREM DE CORECTARE SI DE NOTARE

- Nu se acorda punctaje intermediare, altele decat cele precizate explicit prin barem.
- Se vor puncta orice alte formulari si modalitati de rezolvare corecta a cerintelor, in acord cu ideile si cu punctajele precizate in barem.
SUBIECTUL I. TOTAL: 10p.
1. a. 2. c. 3. b. 4. d. 5. b.
Pentru fiecare raspuns corect se acorda cate 2p.; pentru raspuns incorect sau lipsa acestuia 0p.
SUBIECTUL II. TOTAL: 26p.
1. (10p.) 1. - e; 2. - c ; 3. - d; 4. - b; 5. - a.
Pentru fiecare raspuns corect se acorda cate 2p.; pentru raspuns incorect sau lipsa acestuia 0p.
2. (6p.) a. - F ; b. - A ; c. - A.
Pentru fiecare raspuns corect se acorda cate 2p.; pentru raspuns incorect sau lipsa acestuia 0p.
3. (10p.) Segmentarea clientelei in raport cu ciclul de viata familiala, imparte clientela in:
- celibatari,
- batrani singuri sau in cuplu,
- copii in intretinerea parintilor,
- casatoriti, cu copii in intretinere,
- casatoriti, fara copii.
Pentru fiecare raspuns corect se acorda cate 2p.; pentru raspuns incorect sau lipsa acestuia 0p.
SUBIECTUL III. TOTAL: 24p.
1. (8p.) Strategiile de pret, in functie de concurenta:
- strategia tarifului ridicat - practicata in turismul de lux
- strategia tarifelor pausale (forfetare) - de tip "totul inclus"
- strategia tarifului scazut - tarif de lansare
- strategia tarifelor diferentiate - in functie de sezon, amplasare, ciclul de viata al produselor
Pentru fiecare raspuns corect se acorda cate 2p.; pentru raspuns incorect sau lipsa acestuia 0p.
2. (8p.) Obiectivele (scopurile) publicitatii:
- introducerea pe piata a produsului/serviciului
- schimbarea imaginii produsului/serviciului
- crearea sau schimbarea atitudinii publicului consumator
- cresterea vanzarilor, prin modificarea comportamentului de cumparare
- schimbarea pozitiei relative a diferitelor produse si servicii pe o piata
Obs.: se accepta si: informarea, suscitarea interesului clientelei, promovarea diferitelor evenimente, anuntarea reducerilor, crearea imaginii de marca, fidelizarea clientelei Pentru oricare patru obiective enumerate corect, din lista de mai sus, se acorda cate 2p.; pentru raspuns incorect sau lipsa acestuia 0p.
3. (8p.) Compartimentul incoming are urmatoarele atributii:
- contractarea spatiilor de cazare cu prestatorii interni
- contractarea serviciilor de transport auto
- realizarea unor studii de marketing ale produselor turistice din Romania
- contractarea si incheierea contractelor cu partenerii straini
- derularea contractelor cu prestatorii interni si urmarirea platilor
- derularea contractelor incheiate cu partenerii externi, urmarirea si verificarea incasarilor la anumite perioade de timp
Pentru oricare patru raspunsuri corecte, din lista de mai sus, se acorda cate 2p.; pentru raspuns incorect sau lipsa acestuia 0p.
SUBIECTUL IV. TOTAL: 30p.
(2p.) Definitia pietei turistice:
Cuvinte cheie: sfera (locul) confruntarii cererii cu oferta sau sfera economica de influenta a ofertei turistice materializata prin productia turistica si cererea turistica materializata prin consum.
Pentru raspuns corect si complet se acorda 2p.; pentru raspuns incomplet sau partial corect se acorda 1p.; pentru raspuns incorect sau lipsa acestuia 0p.
(3p) Enumerarea particularitatilor ofertei turistice:
- complexitate
- rigiditate
- substituire
Pentru fiecare raspuns corect se acorda cate 1p.;
pentru raspuns incorect sau lipsa acestuia 0p.
(4p.) Prezentarea, pe scurt, a uneia dintre particularitatile ofertei turistice.
Pentru raspuns corect si complet se acorda 4p.;
pentru raspuns incomplet sau partial corect se acorda 2p.;
pentru raspuns incorect sau lipsa acestuia 0p.
(6p.) Determinantii cererii sunt:
- nu se identifica total cu consumul turistic
- se caracterizeaza printr-o accentuata periodicitate
- are o spontaneitate ridicata si se manifesta cu o intensitate si cu o elasticitate variabila de la un segment al populatiei la altul
Pentru fiecare raspuns corect se acorda cate 2p.; pentru raspuns incorect sau lipsa acestuia 0p.
(8p.) Determinantii ofertei sunt:
-> pretul pietei
-> costul consumului de produse turistice
-> cererea de consum
-> numarul si dimensiunile ofertelor turistice
Pentru fiecare raspuns corect se acorda cate 2p.; pentru raspuns incorect sau lipsa acestuia. Formula de calcul a coeficientului de elasticitate, in functie de venit:
Pentru formula de calcul scrisa corect se acorda 3p.; pentru raspuns incorect sau lipsa acestuia in care,
- c = modificarea cererii
c = cererea
- v = modificarea venitului
v = venitul
Pentru fiecare raspuns corect se acorda cate 1p.; pentru raspuns incorect sau lipsa acestuia 0p.
Total test: 90 puncte. Se acorda 10 puncte din oficiu. Nota finala se stabileste prin impartirea la 10 a punctajului obtinut.