Pentru Scoala
Horoscopul zilei
Berbec
(21 Martie - 20 Aprilie)
Azi vei cunoaste pe cineva deosebit. Va trebui sa lasi timiditatea la o parte si sa te comporti la fel cum o faci cu cei mai buni prieteni.
› vrei zodia taCultura generala
Izolarea preventiva sau carantina pot opri o pandemie, limitarea circulatiei poate reduce extinderea epidemiei, dar nu o poate opri.
› vrei mai multBancul zilei
Se plimba iepurasul prin padure. Si ursul se plimba prin padure. Hop, prinde iepurasul si-l bate. Pe acolo trece calare un cavaler, pe un cal negru, cu masca neagra, cu pelerina neagra. Se opreste, snopeste in bataie ursul, isi scoate apoi sabia si face un Z mare in blana lui. Apoi se urca pe cal si pleaca mai departe. Iepurasul cu greu isi revine, si sopteste:
- Multumesc, Zuperman!
Shop Clopotel.ro
Evaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate |
home : Invatamant : Bacalaureat : Modele_de_subiecte_Bacalaureat : Probe_scrise
Limba Si Literatura Romana
BACALAUREAT 2013
Limba_romana_uman_pedagogic_sub
Varianta de download:
Tip fisier: pdf Marime: 87673 bytes |
Ministerul EducaNiei, Cercetarii, Tineretului i Sportului
Centrul NaNional de Evaluare i Examinare
Examenul de bacalaureat naNional 2013
Proba E. a)
Filiera teoretica – Profil umanist, Filiera vocaNionala – Profil pedagogic
Limba i literatura româna
Model
•Toate subiectele sunt obligatorii. Se acorda 10 puncte din oficiu.
•Timpul de lucru efectiv este de 3 ore.
SUBIECTUL I |
(30 de puncte) |
Cite te urmatorul text:
1
5
9
Sa fie |
13 |
Ca iar cuminte sa ma fac, |
i noaptea sa înceapa; |
|
Caci tu îmi prinzi tot gândul, |
Rasaie luna lini tit |
|
Ca cerul ce |
i tremurând din apa; |
|
|
i sa împra tie scântei |
17 |
Cu farmecul luminei reci |
Cararilor din crânguri, |
|
SimNirile |
În ploaia florilor de tei |
|
Revarsa lini te de veci |
Sa stam în umbra singuri. |
|
Pe noaptea mea de patemi. |
i capul meu de grije plin |
21 |
i de asupra mea ramâi |
De braNul tau se culce |
|
Durerile |
Sub raza ochiului senin |
|
i fii iubirea mea dentâi |
i negrait de dulce, |
|
i visul meu din urma. |
(Mihai Eminescu, Sa fie
Scrie, pe foaia de examen, raspunsul la fiecare dintre urmatoarele cerinNe cu privire la text:
1. |
Nume te câte un sinonim neologic pentru sensul din text al cuvintelor: singuri i prive te. 2 puncte |
|
2. |
Explica rolul virgulei din versul al aselea. |
2 puncte |
3. |
Construie te un enunN în care sa ilustrezi sensul conotativ al cuvântului scântei. |
2 puncte |
4. |
Precizeaza o tema i un motiv literar identificate în textul dat. |
4 puncte |
5. MenNioneaza doua marci |
4 puncte |
6. Selecteaza doua secvenNe din text care contureaza dimensiunea temporala a imaginarului poetic.
|
4 puncte |
7. Prezinta valoarea expresiva, în textul dat, a verbelor la modul conjunctiv. |
4 puncte |
8. Ilustreaza, cu exemple din text, doua trasaturi ale romantismului. |
4 puncte |
9. Comenteaza, în 60 – 100 de cuvinte ( ase – zece rânduri), primele doua strofe ale textului dat, prin evidenNierea relaNiei dintre ideea poetica i mijloacele artistice. 4 puncte
Proba scrisa – Limba i literatura româna |
Model |
Filiera teoretica – Profilul umanist; Filiera vocaNionala – Profilul pedagogic |
|
1 |
|
Ministerul EducaNiei, Cercetarii, Tineretului i Sportului
Centrul NaNional de Evaluare i Examinare
SUBIECTUL al |
(30 de puncte) |
Scrie un text de tip argumentativ de 150 – 300 de cuvinte (15 – 30 de rânduri) despre rolul studiilor critice în formularea unui punct de vedere propriu asupra textului literar.
În elaborarea textului de tip argumentativ, trebuie:
- sa respecNi structura discursului de tip argumentativ: formularea ideilor în scris, utilizarea mijloacelor lingvistice adecvate exprimarii unei aprecieri; 8 puncte - sa ai conNinutul adecvat argumentarii pe o tema data: formularea ipotezei/a propriei opinii faNa de problematica pusa în discuNie, enunNarea i dezvoltarea corespunzatoare a doua argumente
adecvate ipotezei, formularea unei concluzii pertinente; |
16 puncte |
- sa respecNi normele limbii literare (registrul stilistic adecvat, |
normele de exprimare, de |
ortografie i de punctuaNie) i limitele de spaNiu indicate. |
6 puncte |
SUBIECTUL al |
(30 de puncte) |
Redacteaza un eseu de 600 relaNia dintre doua personaje
– 900 de cuvinte (doua – trei pagini), în care sa prezinNi roman al experienNei studiat.
În elaborarea eseului, vei avea în vedere urmatoarele repere:
-prezentarea statutului social, psihologic, moral etc. al fiecaruia dintre personajele alese din romanul experienNei studiat;
-evidenNierea, prin doua episoade/citate/secvenNe comentate, a modului în care evolueaza relaNia dintre cele doua personaje;
-ilustrarea a patru elemente de structura i de compoziNie ale romanului experienNei studiat, semnificative pentru analiza relaNiei dintre cele doua personaje (de exemplu: acNiune, conflict, relaNii temporale i spaNiale, incipit, final, tehnici narative, perspectiva narativa, registre stilistice, limbajul personajelor etc.);
-susNinerea unei opinii despre modul în care o idee sau tema romanului experienNei studiat se reflecta în evoluNia relaNiei dintre cele doua personaje.
Nota!
Ordinea integrarii reperelor în cuprinsul eseului este la alegere.
Pentru conNinutul eseului vei primi 16 puncte (câte 4 puncte pentru fiecare cerinNa/reper).
Pentru redactarea eseului vei primi 14 puncte (organizarea ideilor în scris – 3 puncte; abilitaNi de analiza i de argumentare – 3 puncte; utilizarea limbii literare – 2 puncte; ortografia – 2 puncte; punctuaNia – 2 puncte; a ezarea în pagina, lizibilitatea – 1 punct; încadrarea în limitele de spaNiu indicate – 1 punct).
În vederea acordarii punctajului pentru redactare, eseul trebuie sa aiba minimum 600 de cuvinte (doua pagini) i sa dezvolte subiectul propus.
Proba scrisa – Limba i literatura româna |
Model |
Filiera teoretica – Profilul umanist; Filiera vocaNionala – Profilul pedagogic |
|
2