Pentru Scoala
Horoscopul zilei
Scorpion
(23 Octombrie - 21 Noiembrie)
Esti foarte concentrat/a pe activitatile tale si uiti sa mai interactionezi cu familia. Un pic de comunicare nu strica cu fratele, sora, tata sau mama.
› vrei zodia taCultura generala
Wolffia fara radacini este cea mai mica planta cu flori din lume. Aceasta lintita de apa plutitoare are un diametru de 0.5 mm.
› vrei mai multBancul zilei
-de ce au elefantii ochii rosii?
-!?
-ca sa se ascunda in cires..........!!!
-dar ai vazut vrun elefant in cires?
-nu
-no vezi ce bn is camuflati
Shop Clopotel.ro
Evaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate |
home : Invatamant : Bacalaureat : Modele_de_subiecte_Bacalaureat : Probe_scrise
Limba Si Literatura Romana
BACALAUREAT 2013
Limba_romana_real_tehnologic_vocational_bar
Varianta de download:
Tip fisier: pdf Marime: 79864 bytes |
Ministerul EducaNiei, Cercetarii, Tineretului i Sportului
Centrul NaNional de Evaluare i Examinare
Examenul de bacalaureat naNional 2013 Proba E. a)
Limba i literatura româna Filiera teoretica – Profil real; Filiera tehnologica; Filiera vocaNionala – Toate profilurile (cu excepNia profilului pedagogic)
BAREM DE EVALUARE I DE NOTARE
MODEL
•Se puncteaza oricare alte formulari/modalitaNi de rezolvare corecta a cerinNelor.
•Nu se acorda punctaje intermediare, altele decât cele precizate explicit prin barem. Nu se acorda fracNiuni de punct.
•Se acorda 10 puncte din oficiu. Nota finala se calculeaza prin împarNirea la 10 a punctajului total acordat pentru lucrare.
SUBIECTUL I |
(30 de puncte) |
|||
1. |
câte 1 punct pentru numirea fiecarui sinonim pentru sensul din text al cuvintelor date (de exemplu: |
|||
pribeag – hoinar; licarire – sclipire) |
2x1p= 2 puncte |
|||
2. |
explicarea rolului cratimei în secvenNa indicata (de exemplu: marcheaza caderea unei vocale; marcheaza |
|||
rostirea legata a doua cuvinte) |
|
2 puncte |
||
3. construirea oricarui enunN în care se folose te corect o locuNiune/expresie cu substantivul indicat |
2 puncte |
|||
4. |
câte 2 puncte pentru transcrierea fiecaruia dintre cele doua cuvinte a caror forma reprezinta abatere de la |
|||
normele actuale ale limbii literare (de exemplu: tristeNa, marmora) |
2x2p= 4 puncte |
|||
5. |
câte 2 puncte pentru precizarea fiecaruia dintre cele doua motive literare identificate în textul dat (de |
|||
exemplu: fântâna, amurgul) |
2x2p= 4 puncte |
|||
6. |
câte 2 puncte pentru selectarea a doua secvenNe care contureaza dimensiunea temporala a imaginarului |
|||
poetic (de exemplu: se lasa un amurg/De |
2x2p= 4 puncte |
|||
7. |
– câte 1 punct pentru identificarea fiecarei figuri de stil diferite din ultima strofa |
2x1p= 2 puncte |
||
|
– câte 1 punct pentru prezentarea adecvata a semnificaNiei figurilor de stil identificate |
2x1p= 2 puncte |
||
8. |
– câte 1 punct pentru menNionarea fiecareia dintre cele doua trasaturi ale genului liric (de exemplu: |
|||
transmiterea în mod direct a unor idei i sentimente; prezenNa instanNelor comunicarii lirice – eul liric) |
|
|||
|
|
|
2x1p= 2 puncte |
|
|
– câte 1 punct pentru ilustrarea cu exemple din text a fiecarei trasaturi menNionate |
2x1p= 2 puncte |
||
9. comentarea primelor doua strofe ale textului, evidenNiind doua trasaturi ale simbolismului |
|
4 puncte |
||
|
• |
comentarea nuanNata a primelor doua strofe, evidenNiind doua trasaturi ale simbolismului 4 p. |
||
|
• |
comentarea nuanNata a primelor doua strofe, evidenNiind o singura trasatura a simbolismului |
2 p. |
|
|
• |
comentarea ezitanta, schematica sau simpla numire a unor trasaturi ale simbolismului 1 p. |
|
|
SUBIECTUL al |
(30 de puncte) |
- structura discursului de tip argumentativ:
-formulare adecvata a ideilor în scris: text clar organizat, coerent, cu echilibru între cele trei componente:
ipoteza, enunNarea i dezvoltarea argumentelor, concluzia 4 p. / formulare parNial adecvata 2 p. |
4 puncte |
-utilizare adecvata a mijloacelor lingvistice utile exprimarii unei aprecieri (de exemplu: verbe de opinie, adverbe/locuNiuni adverbiale de mod folosite ca indici ai subiectivitaNii evaluative, conjuncNii/locuNiuni
conjuncNionale cu rol argumentativ, utilizate pentru exprimarea raporturilor de tip cauzal, consecutiv,
final, concluziv etc., conectori argumentativi) 4 p. / utilizare parNial adecvata 2 p. |
4 puncte |
- conNinutul argumentarii: |
2 puncte |
- formularea ipotezei/a propriei opinii faNa de problematica propusa |
-câte 3 puncte pentru enunNarea fiecaruia dintre cele doua argumente [pro i/sau contra] adecvate
ipotezei |
2x3p=6 puncte |
-câte 3 puncte pentru dezvoltarea corespunzatoare a fiecaruia dintre argumentele enunNate
|
|
2x3p=6 puncte |
- |
formularea unei concluzii pertinente |
2 puncte |
- respectarea normelor limbii literare i a limitelor de spaNiu indicate: |
1 punct |
|
- |
registrul stilistic adecvat cerinNei |
-respectarea normelor de exprimare
|
sau mai multe gre eli – 0 p.) |
2 puncte |
- |
respectarea normelor de ortografie i de punctuaNie |
|
|
2 gre eli – 1 p.; 3 sau mai multe gre eli – 0 p.) |
2 puncte |
- |
respectarea limitelor de spaNiu indicate |
1 punct |
Proba scrisa – Limba i literatura româna Model Filiera teoretica – Profilul real; Filiera tehnologica;
Barem de evaluare i de notare |
1 |
Ministerul EducaNiei, Cercetarii, Tineretului i Sportului
Centrul NaNional de Evaluare i Examinare
SUBIECTUL al |
(30 de puncte) |
ConNinut – 16 puncte
– câte 2 puncte pentru prezentarea statutului social, psihologic, moral etc. al fiecaruia dintre personajele alese din romanul interbelic studiat 2x2p= 4 puncte (Cele 2 puncte pentru fiecare personaj se acorda astfel:
•prezentare nuanNata i adecvata a statutului social, psihologic, moral etc. al personajului 2 p.
•prezentare schematica sau superficiala a statutului social, psihologic, moral etc. al personajului 1 p.)
–evidenNierea, prin doua episoade/citate/secvenNe comentate, a modului în care evolueaza relaNia dintre
cele doua personaje |
4 puncte |
•prezentarea evoluNiei relaNiei dintre personaje i ilustrarea acesteia prin doua episoade/citate/secvenNe comentate 4 p.
•prezentarea evoluNiei relaNiei dintre personaje i ilustrarea
•simpla numire a unor scene/secvenNe sau tendinNa de rezumare 1 p.
-câte 1 punct pentru ilustrarea fiecaruia dintre cele patru elemente de structura i de compoziNie, semnificative
pentru analiza relaNiei dintre cele doua personaje 4x1p= 4 puncte - susNinerea opiniei formulate cu argumente adecvate 4 p. / încercare de susNinere a opiniei sau schematism 2 p. /
simpla formulare a opiniei 1 p. |
4 puncte |
Redactare – 14 puncte |
3 puncte |
- organizarea ideilor în scris |
•3 puncte pentru text clar, organizat, coerent, cu echilibru între introducere, cuprins i încheiere, în care construcNia paragrafelor subliniaza ideile în succesiune logica
•2 puncte pentru text parNial organizat, cu dezechilibru între componente, în care construcNia paragrafelor nu subliniaza ideile în succesiune logica
•1 punct pentru text vag organizat, fara evidenNierea trecerii de la o idee la alta
- abilitaNi de analiza i de argumentare |
3 puncte |
•3 puncte pentru relaNie adecvata între idee i argument, utilizare de argumente convingatoare, formulare de judecaNi de valoare relevante
•2 puncte pentru relaNie parNial adecvata între idee i argument, utilizare de argumente insuficient de convingatoare, formulare de judecaNi parNial relevante
•1 punct pentru relaNie nerelevanta între idee i argument, schematism
-utilizarea limbii literare (stil i vocabular potrivite temei, claritate a enunNului, varietate a lexicului, sintaxa
adecvata 2 p / vocabular restrâns, monoton 1 p.) |
2 puncte |
- ortografia |
2 puncte |
- punctuaNia |
2 puncte |
- a ezarea corecta a textului în pagina, lizibilitatea |
1 punct |
- încadrarea în limitele de spaNiu indicate |
1 punct |
În vederea acordarii punctajului pentru redactare, eseul trebuie sa aiba minimum 600 de cuvinte (doua pagini) i sa dezvolte subiectul propus.
Proba scrisa – Limba i literatura româna Model Filiera teoretica – Profilul real; Filiera tehnologica;
Barem de evaluare i de notare |
2 |