Pentru Scoala
Horoscopul zilei
Scorpion
(23 Octombrie - 21 Noiembrie)
Atmosfera in grupul tau de prieteni e mai relaxanta ca niciodata, iar pe tine nu poate decat sa te bucure aceasta situatie.
› vrei zodia taCultura generala
Romanii numeau orele dinaintea amiezii ante meridiem si cele de dupa-amiaza post meridiem.
› vrei mai multBancul zilei
ION IL INTREABA PE FANE:
-DE UNDE AI ATATA LAPTEDE LA O SINGURA VACA.
LA CARE FANE RASPUNDE:
-MA DUC SI II ZICPOLITICOS
CE AVEM ASTAZI LAPTE SAU CARNE
Shop Clopotel.ro
Evaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate |
home : Invatamant : Bacalaureat : Modele_de_subiecte_Bacalaureat : Probe_scrise
Informatica
BACALAUREAT 2013
BAC2013_Informatica_sp_SN_Model_Barem
Varianta de download:
Tip fisier: pdf Marime: 98938 bytes |
Ministerul EducaNiei, Cercetarii, Tineretului i Sportului
Centrul NaNional de Evaluare i Examinare
Examenul de bacalaureat naNional 2013
Proba E. d)
Informatica
Barem de evaluare i de notare
(comun pentru limbajele C/C++ i Pascal)
MODEL
Filiera teoretica, profilul real, specializarea tiinNe ale naturii
•Se puncteaza oricare alte modalitaNi de rezolvare corecta a cerinNelor.
•Nu se acorda punctaje intermediare, altele decât cele precizate explicit prin barem. Nu se acorda fracNiuni de punct.
•Se acorda 10 puncte din oficiu. Nota finala se calculeaza prin împarNirea punctajului total acordat pentru lucrare la 10.
•Utilizarea unui tip de date care depa e te domeniul de valori precizat în enunN este acceptata daca acest lucru nu afecteaza corectitudinea în funcNionarea programului.
•Se vor lua în considerare atât implementarile concepute pentru compilatoare pe 16 biNi, cât i cele pentru compilatoare pe 32 de biNi.
SUBIECTUL I |
|
|
|
|
(30 de puncte) |
|||
1. |
|
a |
|
|
4p. |
|
|
|
2. |
a) |
Raspuns corect: |
|
6p. |
|
|
|
|
|
b) |
Pentru raspuns corect |
|
4p. |
Se acorda câte 2p. pentru fiecare set distinct |
|||
|
|
|
|
|
|
de date. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Se acorda punctajul pentru orice set de valori |
||
|
|
|
|
|
|
cu proprietatea ca |
||
|
|
|
|
|
|
a|+1)/2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
De exemplu: |
|
|
|
|
|
|
|
|
1 4 2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
4 1 2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
c) |
Pentru algoritm pseudocod |
|
6p. |
(*) Se acorda numai 2p. daca algoritmul are |
|||
|
|
corect |
|
|
|
o structura repetitiva de tipul indicat, |
||
|
|
5p. |
principial corecta, dar nu este echivalent cu |
|||||
|
|
conform cerinNei (*) |
|
|
|
cel dat. |
|
|
|
|
- corectitudinea |
globala |
a |
|
Se va puncta orice forma corecta de |
||
|
|
algoritmului1) |
|
|
1p. |
structura repetitiva: |
|
|
|
|
|
|
|
|
repeta...pana cand, |
repeta...cat |
|
|
|
|
|
|
|
timp, executa...cat |
timp, cat |
|
|
|
|
|
|
|
timp...executa, do...while etc. |
||
|
d) |
Pentru program corect |
|
10p. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
variabilelor |
|
|
1p. |
|
|
|
|
|
|
|
1p. |
|
|
|
|
|
|
|
|
1p. |
|
|
|
|
|
|
|
2p. |
|
|
|
||
|
|
|
2p. |
|
|
|
||
|
|
|
|
2p. |
|
|
|
|
|
|
globala |
a |
|
|
|
|
|
|
|
programului1) |
|
|
1p. |
|
|
|
Proba scrisa la informatica
Filiera teoretica, profilul real, specializarea tiinNe ale naturii
Barem de evaluare i de notare
1
Ministerul EducaNiei, Cercetarii, Tineretului i Sportului
Centrul NaNional de Evaluare i Examinare
SUBIECTUL al II - lea |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(30 de puncte) |
|||||||
1. |
b |
|
|
|
|
4p. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
a |
|
|
|
|
4p. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Pentru rezolvare corecta |
|
6p. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
- condiNie corecta pentru fiecare operator |
4p. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
- operatori utilizaNi corect |
|
2p. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
4. |
a) |
|
Pentru rezolvare corecta |
|
10p. |
(*) Se acorda câte 2p. pentru fiecare aspect |
|||||||||||
|
|
|
|
|
1p. |
al cerinNei |
(cifre pare identificate, cifre pare |
||||||||||
|
|
|
|
|
înlocuite corect, pastrarea poziNiei cifrelor). |
||||||||||||
|
|
|
(*) |
|
|
6p. |
(**) |
Se va |
puncta orice forma corecta de |
||||||||
|
|
|
|
|
structura |
repetitiva |
(de |
|
exemplu |
||||||||
|
|
|
de control (**) |
|
|
2p. |
executa...cât timp, executa...pâna |
||||||||||
|
|
|
|
1p. |
când, |
repeta...pâna |
|
|
când, |
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
do...while etc.) sau decizionala. |
|
|
|||||||
|
b) |
Pentru raspuns corect |
|
6p. |
(*) Se acorda numai 1p. daca |
||||||||||||
|
|
|
rolului |
variabilelor |
|
|
doar o parte din variabilele utilizate sau daca |
||||||||||
|
|
|
utilizate (*) |
|
|
2p. |
nu |
pentru |
toate |
variabilele |
este |
corect |
|||||
|
|
|
2p. |
menționat rolul acestora. |
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
2p. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
SUBIECTUL al III - lea |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(30 de puncte) |
|||||||
1. |
|
b |
|
|
4p. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
Pentru raspuns corect |
|
6p. |
Se acorda câte 2p. pentru fiecare aspect al |
||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
cerinNei impuse (paritate, minim, expresie în |
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
ansamblu). |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
3. |
|
Pentru program corect |
|
10p. |
(*) Se acorda câte 1p. pentru fiecare aspect |
||||||||||||
|
|
|
al cerinNei (comparare cu valoarea iniNiala a |
||||||||||||||
|
|
tip simplu i tablou) |
|
2x1p. |
primului element, |
identificarea |
valorilor de |
||||||||||
|
|
|
|
2p. |
înlocuit, |
înlocuirea |
primului |
element, |
|||||||||
|
|
|
înlocuirea |
celorlalte |
elemente |
conform |
|||||||||||
|
|
(*) |
|
|
4p. |
cerinNei). |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
1p. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
1p. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
4. |
a) |
Pentru raspuns corect |
|
4p. |
(*) Se acorda punctajul chiar daca metoda |
||||||||||||
|
|
2p. |
aleasa nu este eficienta. |
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|
2p. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
b) |
Pentru program corect |
|
6p. |
(*) |
Se acorda punctajul |
chiar |
daca |
soluNia |
||||||||
|
|
|
propusa nu prezinta elemente de eficienNa. |
||||||||||||||
|
|
în vederea scrierii, scriere în fi ier |
1p. |
(**) |
Se acorda doar 2p. daca algoritmul este |
||||||||||||
|
|
3p. |
principial corect, dar |
nu |
toate |
valorile sunt |
|||||||||||
|
|
|
determinate corect. |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
exista |
|
|
1p. |
(***) Se acorda punctajul numai |
pentru un |
||||||||||
|
|
1p. |
algoritm care utilizeaza eficient memoria. |
||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
O soluNie posibila genereaza termenii irului |
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
mai mici decât a, apoi îi genereaza i |
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
afi eaza pe cei mai mici sau egali cu b. |
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
O alta soluNie posibila parcurge doar irul |
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
numerelor de forma 3·k+1 din intervalul [a,b]. |
1) Corectitudinea globala vizeaza structura, sintaxa, alte gre eli neprecizate în barem.
Proba scrisa la informatica
Filiera teoretica, profilul real, specializarea tiinNe ale naturii
Barem de evaluare i de notare
2