Pentru Scoala
Horoscopul zilei
Pesti
(19 Februarie - 20 Martie)
E o perioada linistita apentru tine, tinand cont ca ai trecut prin multe situatii neplacute. Bucura-te, o meriti!
› vrei zodia taCultura generala
Sistemul religios al vechiului Egipt exista de peste 3000 de ani.
› vrei mai multBancul zilei
Stiti de ce nu fac oltenii SIDA?
Pentru ca are si virusul mandria lui!:)))
Shop Clopotel.ro
Evaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate |
home : Invatamant : Bacalaureat : Modele_de_subiecte_Bacalaureat : Certificare_competente
Competente Lingvistice Limba Romana
BACALAUREAT 2013
Limba_romana_barem
Varianta de download:
Tip fisier: pdf Marime: 53401 bytes |
BAREM DE EVALUARE I DE NOTARE
GRILA DESCRIPTORILOR COMPETEN EI DE COMUNICARE ORALA ÎN LIMBA ROMÂNA
|
|
COMPETEN E DE EVALUAT/ DESCRIPTORI CALITATIVI |
|
||
Nivel de |
ÎnNelegerea |
Exprimarea i |
Organizarea discursului |
Adaptarea la situaNia de |
Utilizarea limbii |
competenNa |
textului |
argumentarea unui |
|
comunicare |
literare |
|
|
punct de vedere |
|
|
|
Utilizator |
– Cite te corect i |
– Exprima un punct |
– Construie te un discurs |
– Î i adapteaza parNial discursul |
– Utilizeaza corect |
mediu |
cursiv |
de vedere personal |
clar, respectând parNial |
la interlocutori i la scopul |
limba literara, în |
|
– Identifica idei în |
|
structura specifica tipului de |
comunicarii |
situaNiile de |
|
text |
|
text vizat prin cerinNa |
– Î i adapteaza parNial |
comunicare date |
|
|
|
(descriptiv/ informativ/ |
comportamentul la contextul de |
|
|
|
|
narativ/ argumentativ) |
examen, cu folosirea ezitanta a |
|
|
|
|
|
mijloacelor comunicarii orale |
|
|
|
|
|
(verbale, nonverbale i |
|
|
|
|
|
paraverbale) |
|
Utilizator |
– Cite te corect, |
– Exprima i susNine |
– Construie te un discurs clar |
– Î i adapteaza discursul la |
– Utilizeaza corect |
avansat |
cursiv i con tient |
un punct de vedere |
i coerent, respectând |
interlocutori i la scopul |
i adecvat limba |
|
– Formuleaza clar |
personal |
structura specifica tipului de |
comunicarii |
literara, în |
|
i coerent ideile |
|
text vizat prin cerinNa |
– Î i adapteaza comportamentul |
situaNiile de |
|
textului |
|
(descriptiv/ informativ/ |
la contextul de examen, cu |
comunicare date |
|
|
|
narativ/ argumentativ) |
folosirea adecvata a mijloacelor |
|
|
|
|
|
comunicarii orale (verbale, |
|
|
|
|
|
nonverbale i paraverbale) |
|
Utilizator |
– Cite te corect, |
– Exprima, susNine |
– Construie te un discurs |
– Î i adapteaza în mod creativ |
– Utilizeaza |
experimentat |
cursiv, con tient |
cu argumente un |
clar, coerent i personalizat, |
discursul la interlocutori i la |
corect, adecvat i |
|
i expresiv |
punct de vedere |
respectând structura |
scopul comunicarii |
nuanNat limba |
|
– Sintetizeaza |
personal, |
specifica tipului de text vizat |
– Î i adapteaza comportamentul |
literara, în |
|
mesajul global al |
demonstrând |
prin cerinNa (descriptiv/ |
la contextul de examen, cu |
situaNiile de |
|
textului i explica |
capacitate de |
informativ/ narativ/ |
folosirea adecvata a mijloacelor |
comunicare date |
|
aspectele |
persuasiune a |
argumentativ) |
comunicarii orale (verbale, |
|
|
implicite ale |
interlocutorilor |
|
nonverbale i paraverbale), |
|
|
acestuia |
|
|
dovedind autocontrol |
|