Cultura generala

Localitatea Carani din judetul Timis, in trecut Mercydorf, este singura asezare de pe teritoriul Romaniei care a fost infiintata de italieni.

› vrei mai mult

Rezultate superioare (comparativ cu 2016) inregistrate la simularea examenelor nationale din acest an

10 Aprilie 2017


Ministerul Educaþiei Naþionale a centralizat rezultatele înregistrate la simularea probelor scrise din cadrul Evaluãrii Naþionale pentru elevii claselor a VIII-a (EN VIII) și a examenului de Bacalaureat, desfãșuratã în perioada 13-17 martie.



Astfel, la simularea EN VIII, 81.262 de elevi au obþinut medii mai mari sau egale cu 5, ceea ce reprezintã 51,47% dintre elevii prezenți, procent net superior celui înregistrat anul trecut (30,58%.)



Pe tranºe de medii, se înregistreazã urmãtoarea situaþie statisticã: 21.890 de medii între 5 ºi 5,99, 20.352 de medii între 6 ºi 6,99, 17.452 de medii între 7 ºi 7,99, 14.982 de medii între 8 ºi 8,99, 6.572 de medii între 9 ºi 9,99, respectiv 14 medii de 10. Procente semnificative (peste 60%) ale mediilor mai mari sau egale cu 5 s-au consemnat în județele Brãila (60,9%), Cluj (62,5%) și în Capitalã (69,8%).



În ceea ce priveºte disciplinele de examen, procentul notelor mai mari sau egale cu 5 a fost de 65,8% la Limba ºi literatura românã (în creștere fațã de anul trecut - 60,54%), respectiv de 40% la Matematicã (de asemenea, peste cel din 2016, când s-a situat la 32,60%). La proba de Limba ºi literatura maternã, 75,2% din elevii prezenți au primit note peste 5 (procent în ușoarã scãdere comparativ cu anul anterior - 76,69%).



Ratele de participare pe discipline au fost urmãtoarele: 93,18% (162.249 de elevi dintr-un total de 174.118 elevi de clasa a VIII-a) la Limba și literatura românã, 92,92% (9.668 de elevi) la Limba și literatura maternã și 92,78% (161.555 de elevi) la Matematicã. Trei elevi au fost eliminați din cauza unor tentative de fraudã.



În urma simulãrii naționale a examenului de Bacalaureat, datele statistice transmise de inspectoatele școlare județene relevã cã ponderea elevilor de clasa a XII-a cu medii care le asigurã promovarea (6 ºi peste 6) este de 38,23% (43.978 de elevi din 115.022 de elevi prezenþi). Rezultatul este aproape la acelaºi nivel cu cel din anul trecut (38,39%.)



La clasa a XI-a, rata de promovare este de 29,85% în creștere cu aproape 4 procente, comparativ cu 2016, când s-a situat la valoarea de 25,76%. Altfel spus, dintre cei 121.003 elevi participanþi la simulare, 36.125 de elevi au obþinut medii peste 6.



Pe tranºe de medii, situaþia cumulatã (clasa a XI-a ºi clasa a XII-a) aratã astfel: 29.496 de elevi au obþinut medii între 6 ºi 6,99, 27.633 de elevi - medii între 7 ºi 7,99, 17.577 de elevi - medii între 8 ºi 8,99 ºi 5.366 de elevi - medii între 9 ºi 9,99. 31 de elevi au obținut media 10.



15.023 de medii au fost cuprinse între 5 și 5.99, însã conform metodologiei de desfãºurare a Bacalaureatului, nota minimã pentru fiecare disciplinã în parte este 5, iar media finalã a notelor la toate disciplinele, necesarã pentru promovarea examenului, este minimum 6.



Pe probe, situaþia cumulatã (clasa a XI-a și a XII-a) a notelor mai mari sau egale cu 5 este urmãtoarea: 59,4% la proba E)a) - Limba ºi literatura românã, 74,1% la proba E)b) - Limba maternã și 52,1% la proba obligatorie a profilului E)c) - Matematicã sau Istorie, La proba la alegere a profilului E)d), susținutã doar de elevii clasei a XII-a, rata notelor peste 5 a fost de 60,4%. În raport cu anul 2016 se constatã o scãdere, în medie, cu 5%.



În 6 judeþe, rata de promovare la clasa a XII-a a fost de peste 45%: Sibiu (47,9%), Cluj (46,9%), Brãila (46,5%), Alba (46,3%), Iași (46,1%) și Galați (45,5%). Procente de promovare sub 25% s-au înregistrat în judeþele Giurgiu (24,5) ºi Ilfov (18,9). În ceea ce priveºte rezultatele elevilor de clasa a XI-a, procente de promovare de peste 35% s-au înregistrat în judeþele Iași (35,3), Galați (35,8), Suceava (36,6) și Cluj (41,8). Sub pragul de 20% figureazã judeþele Giurgiu (16,6%), Ilfov (17,9%) și  Cãlãrași (19,1%).



Notele de la simulare se trec în catalog doar la solicitarea scrisã a elevului.



Reamintim cã obiectivele simulãrilor, atât la Evaluarea Naționalã, cât și la Bacalaureat, sunt familiarizarea elevilor cu rigorile pe care le presupun examenele în cauzã, respectiv stabilirea și conºtientizarea nivelului real de pregãtire în vederea îmbunãtãþirii rezultatelor finale.



Din aceastã perspectivã, simularea este un mecanism reglator, în sensul identificãrii de cãtre elevi, profesori și pãrinți, a nivelului de cunoștințe atins pânã la momentul susținerii testelor pentru ca, mai apoi, sã poatã fi adoptate planuri remediale adecvate. Mai precis, rezultatele trebuie analizate la nivelul fiecãrei unitãþi de învãþãmânt, prin discuþii individuale cu elevii și ºedinþe cu pãrinþii, precum ºi la nivelul consiliului profesoral, în vederea stabilirii unor mãsuri care sã genereze optimizarea performanþelor ºcolare.



Sursa: edu.ro




Inapoi la lista de stiri

PROPUNE O STIRE


Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici OK