Horoscopul zilei

Taur
(21 Aprilie - 21 Mai)


Azi te vei intalni cu cativa prieteni/prietene. Poate se leaga ceva, o iesire pentru weekend in parc?

› vrei zodia ta

Cultura generala

Marea Britanie a fost prima tara care a emis timbre nationale.

› vrei mai mult

Bancul zilei

- Iertati-ma, Sir, dar cred ca va cauta cineva la telefon...
- Cum adica "crezi", John, ma cauta sau nu ma cauta?
- Sa vedeti, Sir, cind am ridicat receptorul, o voce de femeie mi-a spus:
- Tu esti timpitelul meu, plesuv si idiot?

› vrei mai mult

Ajuta un copil sa mearga la scoala - campanie pentru accesul la scoala al copiilor aflati in situatie de risc

29 Noiembrie 2011


Salvați Copiii România a demarat una dintre cele mai ample campanii sociale pentru accesul la educație al copiilor aflați în situație de risc. Ilie Năstase, Nadia Comăneci, Andi Moisescu, Andra si Cătălin Mărută, Smiley, Melania Medeleanu, Andreea Marin Bănică și Andreea Raicu sunt personalitățile care au acceptat să se implice, pro bono, în campania “Ajută un copil să meargă la scoală”. Campania se desfăsoară în perioada 1 noiembrie 2011 - 31 ianuarie 2012, donatiile putand fi făcute prin SMS la numarul 874.



Iată ce spun personalitățile implicate în campanie în spot:



Andi Moisescu

Nu e o limbă străină, nu e nici măcar un limbaj secret. Așa văd unii copii viața, zi de zi. În România trăiesc aproape 100.000 de copii care nu știu să citească și să scrie. Trimite un sms la 874 și ajută un copil să meargă la școală.



Smiley

Când nu știi să scrii și să citești e ca și cum ai asculta muzică, dar n-ai întelege versurile. În România sunt 100.000 de copii care nu știu să citească și să scrie. Trimite un sms la 874 și ajută un copil să meargă la școală.



Andra Măruță

Pentru o mamă, unul dintre cele mai dureroase lucruri este să își vadă copilul marginalizat. În România trăiesc aproape 100.000 de copii care nu știu să citească și să scrie. Trimite un sms la 874 și ajută un copil să meargă la școală.



Cătălin Măruță

Uneori cuvintele simple pot schimba viața unui copil, totul e să știe să le citească. În România trăiesc aproape 100.000 de copii care nu știu să citească și să scrie. Trimite un sms la 874 și ajută un copil să meargă la școală.



Melania Medeleanu

Imaginează-ți că lumea n-ar putea să comunice cu tine. Că ai trăi înconjurat de simboluri pe care nu le întelegi, informații care te ocolesc. În România trăiesc aproape 100.000 de copii care nu știu să citeasca și să scrie. Trimite un sms la 874 și ajută un copil să meargă la școală.



Andreea Marin

Pentru un copil poveștile sunt cele care dau farmec vieții și îi oferă o lume magică. Dar când nu poate să le citească, magia dispare. În România trăiesc aproape 100.000 de copii care nu știu să citeasca și să scrie. Trimite un sms la 874 și ajută un copil să meargă la școală.



Andreea Raicu

Instinctul de supraviețurie este nativ, însă educația este cea care te ajută să mergi mai departe. În România trăiesc aproape 100.000 de copii care nu știu să citeasca și să scrie. Trimite un sms la 874 și ajută un copil să meargă la școală.



Ilie Nastase

Când nu știi, e ca și cum ai juca mingea decisivă cu lumina stinsă. În România trăiesc aproape 100.000 de copii care nu înteleg lumea din jurul lor. Trimite un sms la 874 și ajută un copil să meargă la școală.



Nadia Comăneci

Ce rost are sa iei notă mare în sportul pe care îl practici dacă nu știi să citești. În România trăiesc aproape 100.000 de copii care nu știu să citeasca și să scrie. Trimite un sms la 874 și ajută un copil să meargă la școală.



“Campania “Ajută un copil să meargă la scoală” reprezintă încă un pas pe care organizatia noastră îl face pentru a asigura banii necesari continuării programelor de prevenire a abandonului scolar si de reintegrare educatională si socială a copiilor care muncesc”, a explicat Gabriela Alexandrescu, Presedinte Salvati Copiii România.



Amalia Năstase, Managing Partner Eventures, agentia care semnează această campanie, explică cum a luat nastere ideea spotului: “Povestea din spatele spotului este cât se poate de reală. Am avut ocazia de a ne întâlni, în cadrul unei activităti desfăsurate de către Salvati Copiii, cu unul dintre copiii cooptati în proiect, care până la vârsta de 15 ani nu a avut posibilitatea de a se integra în sistemul de învătământ. Ne-a povestit cât de greu poate fi o simplă călătorie cu autobuzul atunci când nu stii să citești nici măcar numele statiilor. Această întâmplare ne-a determinat să arătăm o poveste adevărată, reprezentativă pentru aproximativ 100.000 de copii din România care nu stiu să citească si să scrie”.



Printre instituțiile media care s-au oferit sa sprijine aceasta campanie se numara si televiziunile Prima TV, PRO TV, Acasa TV, PRO Cinema, MTV, SPORT.RO, Realitatea TV, AXN, VH1, National Geographic, National Geographic Wild, RTV si B1TV.  



Beneficiarii directi ai acestei campanii sunt copiii care au abandonat școala sau care nu au fost școlarizați și au depășit, astfel,  vârsta de frecventare a învățământului de masă, precum și copiii în risc de abandon școlar, elevi în ciclul primar sau gimnazial de învățământ.



În anul 2010, 362.062 de copii nu erau cuprinși în sistemul de învățământ, deși aveau vârsta corespunzătoare (3-17ani), potrivit raportului Institutului Național de Statistică (INS). Dintre aceștia, aproape 100.000 de copii nu știu să scrie și să citească. Realitatea este cu atât mai dramatică, cu cât criza economică globală antrenează o criză socială fără precedent, în fața căreia cei mai expuși sunt copiii proveniți din medii vulnerabile. Privați de educație, ei vor rămâne în afara sistemului. adică la marginea unei societăți pe care nu o vor înțelege și în care nu vor ști cum să se descurce onorabil.



Campania publică va fi dublată de strângerea de fonduri anuală, pe care Salvați Copiii o organizează prin intermediul Festivalului Brazilor de Crăciun, ajuns la cea de-a XI-a ediție. În primele zece ediții, Festivalul a reușit strângerea sumei de 2.250.000 euro, bani care au fost folosiți pentru reintegrarea școlară a copiilor care muncesc, facilitarea accesului la educație și prevenirea abandonului școlar pentru 12.000 de copii din comunitățile sărace. Familiile lor au primit de asemenea ajutor financiar și consiliere în centrele educaționale  Salvați Copiii România (în prezent sunt 43 de centre educaționale la nivel național) Fondurile care se vor colecta la ediția 2011 a Festivalului Brazilor de Crăciun vor fi  aproximativ 3.200 de copii și familiile lor care vor fi integrați în programe de prevenire a abandonului școlar și de integrare socială a copiilor din categorii defavorizate.



Pentru a asigura o vizibilitate cât mai bună acestui proiect, mai multe agentii de profil si-au unit fortele, realizând pro-bono campania de comunicare. Astfel, 2activePR coordonează campania de PR, Eventures semnează campania de publicitate, iar Wunderman asigură implementarea Galei Festivalului Brazilor de Craciun.



Vezi video-ul de promovare ai campaniei aici.

Inapoi la lista de stiri