Cultura generala

In anul 230 i. Hr. Eratostene din Cyrene (275 - 195 i. Hr.) dezvolta o metoda de determinare a tuturor numerelor prime mai mici decat un numar dat: Ciurul lui Eratostene.

› vrei mai mult

Ajuta un copil sa mearga la scoala - campanie pentru accesul la scoala al copiilor aflati in situatie de risc

29 Noiembrie 2011


Salvaþi Copiii România a demarat una dintre cele mai ample campanii sociale pentru accesul la educaþie al copiilor aflaþi în situaþie de risc. Ilie Nãstase, Nadia Comãneci, Andi Moisescu, Andra si Cãtãlin Mãrutã, Smiley, Melania Medeleanu, Andreea Marin Bãnicã ºi Andreea Raicu sunt personalitãþile care au acceptat sã se implice, pro bono, în campania “Ajutã un copil sã meargã la scoalã”. Campania se desfãsoarã în perioada 1 noiembrie 2011 - 31 ianuarie 2012, donatiile putand fi fãcute prin SMS la numarul 874.



Iatã ce spun personalitãþile implicate în campanie în spot:



Andi Moisescu

Nu e o limbã strãinã, nu e nici mãcar un limbaj secret. Aºa vãd unii copii viaþa, zi de zi. În România trãiesc aproape 100.000 de copii care nu ºtiu sã citeascã ºi sã scrie. Trimite un sms la 874 ºi ajutã un copil sã meargã la ºcoalã.



Smiley

Când nu ºtii sã scrii ºi sã citeºti e ca ºi cum ai asculta muzicã, dar n-ai întelege versurile. În România sunt 100.000 de copii care nu ºtiu sã citeascã ºi sã scrie. Trimite un sms la 874 ºi ajutã un copil sã meargã la ºcoalã.



Andra Mãruþã

Pentru o mamã, unul dintre cele mai dureroase lucruri este sã îºi vadã copilul marginalizat. În România trãiesc aproape 100.000 de copii care nu ºtiu sã citeascã ºi sã scrie. Trimite un sms la 874 ºi ajutã un copil sã meargã la ºcoalã.



Cãtãlin Mãruþã

Uneori cuvintele simple pot schimba viaþa unui copil, totul e sã ºtie sã le citeascã. În România trãiesc aproape 100.000 de copii care nu ºtiu sã citeascã ºi sã scrie. Trimite un sms la 874 ºi ajutã un copil sã meargã la ºcoalã.



Melania Medeleanu

Imagineazã-þi cã lumea n-ar putea sã comunice cu tine. Cã ai trãi înconjurat de simboluri pe care nu le întelegi, informaþii care te ocolesc. În România trãiesc aproape 100.000 de copii care nu ºtiu sã citeasca ºi sã scrie. Trimite un sms la 874 ºi ajutã un copil sã meargã la ºcoalã.



Andreea Marin

Pentru un copil poveºtile sunt cele care dau farmec vieþii ºi îi oferã o lume magicã. Dar când nu poate sã le citeascã, magia dispare. În România trãiesc aproape 100.000 de copii care nu ºtiu sã citeasca ºi sã scrie. Trimite un sms la 874 ºi ajutã un copil sã meargã la ºcoalã.



Andreea Raicu

Instinctul de supravieþurie este nativ, însã educaþia este cea care te ajutã sã mergi mai departe. În România trãiesc aproape 100.000 de copii care nu ºtiu sã citeasca ºi sã scrie. Trimite un sms la 874 ºi ajutã un copil sã meargã la ºcoalã.



Ilie Nastase

Când nu ºtii, e ca ºi cum ai juca mingea decisivã cu lumina stinsã. În România trãiesc aproape 100.000 de copii care nu înteleg lumea din jurul lor. Trimite un sms la 874 ºi ajutã un copil sã meargã la ºcoalã.



Nadia Comãneci

Ce rost are sa iei notã mare în sportul pe care îl practici dacã nu ºtii sã citeºti. În România trãiesc aproape 100.000 de copii care nu ºtiu sã citeasca ºi sã scrie. Trimite un sms la 874 ºi ajutã un copil sã meargã la ºcoalã.



“Campania “Ajutã un copil sã meargã la scoalã” reprezintã încã un pas pe care organizatia noastrã îl face pentru a asigura banii necesari continuãrii programelor de prevenire a abandonului scolar si de reintegrare educationalã si socialã a copiilor care muncesc”, a explicat Gabriela Alexandrescu, Presedinte Salvati Copiii România.



Amalia Nãstase, Managing Partner Eventures, agentia care semneazã aceastã campanie, explicã cum a luat nastere ideea spotului: “Povestea din spatele spotului este cât se poate de realã. Am avut ocazia de a ne întâlni, în cadrul unei activitãti desfãsurate de cãtre Salvati Copiii, cu unul dintre copiii cooptati în proiect, care pânã la vârsta de 15 ani nu a avut posibilitatea de a se integra în sistemul de învãtãmânt. Ne-a povestit cât de greu poate fi o simplã cãlãtorie cu autobuzul atunci când nu stii sã citeºti nici mãcar numele statiilor. Aceastã întâmplare ne-a determinat sã arãtãm o poveste adevãratã, reprezentativã pentru aproximativ 100.000 de copii din România care nu stiu sã citeascã si sã scrie”.



Printre instituþiile media care s-au oferit sa sprijine aceasta campanie se numara si televiziunile Prima TV, PRO TV, Acasa TV, PRO Cinema, MTV, SPORT.RO, Realitatea TV, AXN, VH1, National Geographic, National Geographic Wild, RTV si B1TV.  



Beneficiarii directi ai acestei campanii sunt copiii care au abandonat ºcoala sau care nu au fost ºcolarizaþi ºi au depãºit, astfel,  vârsta de frecventare a învãþãmântului de masã, precum ºi copiii în risc de abandon ºcolar, elevi în ciclul primar sau gimnazial de învãþãmânt.



În anul 2010, 362.062 de copii nu erau cuprinºi în sistemul de învãþãmânt, deºi aveau vârsta corespunzãtoare (3-17ani), potrivit raportului Institutului Naþional de Statisticã (INS). Dintre aceºtia, aproape 100.000 de copii nu ºtiu sã scrie ºi sã citeascã. Realitatea este cu atât mai dramaticã, cu cât criza economicã globalã antreneazã o crizã socialã fãrã precedent, în faþa cãreia cei mai expuºi sunt copiii proveniþi din medii vulnerabile. Privaþi de educaþie, ei vor rãmâne în afara sistemului. adicã la marginea unei societãþi pe care nu o vor înþelege ºi în care nu vor ºti cum sã se descurce onorabil.



Campania publicã va fi dublatã de strângerea de fonduri anualã, pe care Salvaþi Copiii o organizeazã prin intermediul Festivalului Brazilor de Crãciun, ajuns la cea de-a XI-a ediþie. În primele zece ediþii, Festivalul a reuºit strângerea sumei de 2.250.000 euro, bani care au fost folosiþi pentru reintegrarea ºcolarã a copiilor care muncesc, facilitarea accesului la educaþie ºi prevenirea abandonului ºcolar pentru 12.000 de copii din comunitãþile sãrace. Familiile lor au primit de asemenea ajutor financiar ºi consiliere în centrele educaþionale  Salvaþi Copiii România (în prezent sunt 43 de centre educaþionale la nivel naþional) Fondurile care se vor colecta la ediþia 2011 a Festivalului Brazilor de Crãciun vor fi  aproximativ 3.200 de copii ºi familiile lor care vor fi integraþi în programe de prevenire a abandonului ºcolar ºi de integrare socialã a copiilor din categorii defavorizate.



Pentru a asigura o vizibilitate cât mai bunã acestui proiect, mai multe agentii de profil si-au unit fortele, realizând pro-bono campania de comunicare. Astfel, 2activePR coordoneazã campania de PR, Eventures semneazã campania de publicitate, iar Wunderman asigurã implementarea Galei Festivalului Brazilor de Craciun.



Vezi video-ul de promovare ai campaniei aici.




Inapoi la lista de stiri

PROPUNE O STIRE


Clopotel.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe website-ul nostru. Prin click pe butonul "Accepta" accepti utilizarea modulelor cookie. Daca ai nevoie de mai multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste Politica de confidentialitate