Cultura generala

Termenul flamenco provine din Spania.

› vrei mai mult

TOP 10 cei mai mari matematicieni din toate timpurile

15 mai 2020, 14:44 | afisari: 132

Matematica este adesea numitã limba universului, este importantã pentru înțelegerea lumii și a societãții noastre.

Leonard Euler

Este considerat cel mai mare matematician din istoria omenirii. Euler a lãsat cele mai importante lucrãri în diverse domenii ale matematicii, mecanicii, fizicii, astronomiei și o serie de științe aplicate. Euler a legat prima datã analiza, algebra, trigonometria, teoria numerelor și alte discipline într-un singur sistem și a adãugat multe dintre propriile sale descoperiri. O parte semnificativã a matematicii a fost predatã de atunci de Euler.

Karl Friedrich Gauss

Este considerat regele matematicii. Mulți oameni știu despre Gauss datoritã uimitorilor sale abilitãți mentale, el ar putea numãra de la 1 la 100 în câteva secunde. Nume Gauss este asociat cu cercetarea fundamentalã în aproape toate domeniile de bazã ale matematicii: algebrã, geometrie diferențialã și non-euclidianã, în analiza matematicã, teoria funcțiilor unei variabile complexe, teoria probabilitãții, precum și în astronomie și mecanicã. Elevii și studenții din ziua de astãzi au nevoie de meditatii matematica pentru a putea face operatiuni mai complexe.

Bernhard Riemann

Acest savant a devenit unul dintre cei mai remarcabili matematicieni ai secolului al XIX-lea. El are o contribuție deosebitã la geometrie și multe teoreme îi poartã numele. Riemann a gãsit metoda corectã de a extinde în n dimensiuni geometria diferențialã a suprafețelor, ceea ce Gauss însuși a demonstrat în theorema egregium.

Euclid

Este considerat pãrintele geometriei, iar marea sa lucrare Elemente este una dintre cele mai mari lucrãri ale matematicii din istorie. Euclid a dovedit multe teoreme și ipoteze.

Rene Descartes

Filozoful, fizicianul și matematicianul francez Rene Descartes este cunoscut ca fiind un matematician care a introdus utilizarea calculului algebric pentru studiul proprietãților geometrice ale figurilor, ceea ce a condus la apariția geometriei analitice. Împreunã cu Newton și Leibniz a fondat calculul modern.

Alan Turing

Una dintre cele mai mari minți ale secolului XX. În timpul celui de-al Doilea Rãzboi Mondial, a fãcut multe descoperiri și a creat metode pentru decodificarea mesajelor codificate ale germanilor. De asemenea, este considerat unul dintre primii oameni de științã adevãrați care lucreazã cu un computer.

Leonardo din Pisa

Unul dintre cei mai mari matematicieni din Evul Mediu. Este imposibil sã ne imaginãm contabilitatea și contabilitatea financiarã modernã, în general, fãrã utilizarea sistemului de numere zecimale și cifre arabe, a cãror utilizare a fost lansatã în Europa de Leonardo.

Isaac Newton și Wilhelm Leibniz

În egalã mãsurã, acești mari oameni de științã au contribuit la dezvoltarea științei matematice. Amândoi au creat o analizã matematicã modernã a calculului diferențial și integral, bazat pe infinit de mici.

Andrew Wiles

Singurul matematician încã în viațã pe aceastã listã, Andrew Wiles este cunoscut pentru a demonstra ultima teoremã a lui Fermat. Pentru a gãsi o soluție, s-a întemnițat literalmente pe 4 pereți timp de 7 ani. Când s-a dovedit cã a existat o greșealã în decizie, s-a închis încã un an pentru a o gãsi.

Pitagora

Matematicianul grecesc Pitagora este considerat unul dintre cei mai mari. A trãit în Grecia în anii 570-495 î.Hr. Cunoscut pentru cã a fondat școala pitagoreicã. Numele lui este menționat și în legãturã cu binecunoscuta teoremã în trigonometrie. Cu toate acestea, unele surse se îndoiesc cã el a fost cel care a dovedit-o. Cu toate acestea, teorema lui Pitagora joacã un rol important în mãsurãtorile moderne și echipamentele tehnologice. Poți chiar sã-l numești pe Pitagora, tatãl matematicii moderne.

inapoi la stiri Clopotel