Rezultatele obtinute in urma derularii proiectului "Imbunatatirea aptitudinilor antreprenoriale pentru angajatii din domeniul valorilor mobiliare"

21 septembrie 2012, 11:13

Rezultatele obtinute in urma derularii proiectului "Imbunatatirea aptitudinilor antreprenoriale pentru angajatii din domeniul valorilor mobiliare"FONDUL SOCIAL EUROPEAN
Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013
"Proiect cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007- 2013" - "Investeste în oameni!"
Titlul proiectului: “Imbunatatirea aptitudinilor antreprenoriale pentru angajatii din domeniul valorilor mobiliare”
Axa Prioritara 3, ”Cresterea adaptabilitatii lucratorilor si a intreprinderii”
Domeniul major de interventie 3.1 „Promovarea culturii antreprenoriale”
Contract nr. POSDRU/92/3.1/S/63008


Rezultatele obtinute in urma derularii proiectului “Imbunatatirea aptitudinilor antreprenoriale pentru angajatii din domeniul valorilor mobiliare”


Asociatia Brokerilor asigura sustenabilitatea proiectului prin oferirea de cursuri in sistem e-learning

    Asociatia Brokerilor are placerea sa informeze ca a incheiat cu succes implementarea proiectului „Imbunatatirea aptitudinilor antreprenoriale pentru angajatii din domeniul valorilor mobiliare”. Scopul principal al proiectului a fost dezvoltarea competentelor manageriale si antreprenoriale, promovarea culturii antreprenoriale in randul angajatilor si al personalului de conducere din cadrul societatilor care activeaza pe piata de capital.
    Proiectul s-a derulat pe o perioada de doi ani de zile, timp in care au fost instruiti 1490 de angajati, dintre care 488 de persoane de conducere. Programul de cursuri, pe cele 11 teme de antreprenoriat, va fi disponibil publicului larg in sistem e-learning, incepand cu luna 1 octombrie 2012, iar pentru angajatii din piata de capital, Asociatia Brokerilor va pune la dispozitie doua dintre cursurile proiectului, ca programe de formare profesionala continua, fata in fata.

Participantii au avut oportunitatea sa aleaga din cursurile desfasurate pe teme dedicate dobandirii de noi competente in domeniile: vanzari, negociere, gasirea de solutii la nevoile clientului, leadership, comunicare, management financiar, resurse umane, intocmirea planurilor de afaceri, aspecte juridice si contabile referitoare la deschiderea unei afaceri, produse financiare, legislatie in domeniul pietei de capital. O parte din cursurile mentionate au fost destinate initierii de noi afaceri de catre participanti.

     Angajatii din piata de capital au putut participa si la cele 6 seminarii pe teme de actualitate, dar si la cursuri de initiere in tehnologia informatiei, TIC. Cursurile si seminariile s-au desfasurat in Bucuresti si marile orase din tara, cu prezenta in sala, insa cursantii au in continuare la dispozitie si o platforma e-learning, creata in cadrul acestui program, pe care isi pot accesa cursurile la care au participat, in format multimedia. Platforma de e-learning este disponibila pe website-ul proiectului www.perfectionare-piatadecapital.ro, website care a fost construit in cadrul acestui program, dedicat informarii asupra activitatilor derulate.

    De asemenea, societatile de servicii de investitii financiare au beneficiat de consiliere si asistenta juridica in interpretarea cadrului legal aplicabil. Au fost elaborate peste 200 de rapoarte de consiliere juridica pe teme de actualitate specifice legislatiei pietei de capital, dar si pe teme de legislatie generala.  

    Angajatii si personalul de conducere din piata de capital au avut oportunitatea sa participe la una din deplasarile externe, care au avut loc la marile burse de valori din Europa: London Stock Exchange, NYSE Euronext Amsterdam si Borsa Italiana Milano. In cadrul specializarii prin observare la burse de valori din Uniunea Europeana, 100 de brokeri romani au putut vedea la fata locului cum se tranzactioneaza pe pietele de valori mobiliare din tarile respective si au primit informatii despre modalitatile in care companiile pot atrage capital prin listare pe bursele de valori. Au fost prezentate platformele de tranzactionare, pietele primare si cerintele de listare si reglementare pe aceste piete, pietele pentru instrumente financiare derivate, produse structurate, ETFs, precum si conditiile pentru a deveni membru al acestor burse. S-a acordat o atentie deosebita pietelor speciale pentru IMM-uri, care le ofera acestora posibilitatea sa atraga finantare in conditii de listare mai putin restrictive decat pe pietele reglementate. De asemenea, au avut loc intalniri cu reprezentanti ai societatilor de intermediere financiara din tarile respective si ai unor fonduri mari de investitii, in scopul de a se dezvolta o retea de parteneriate in viitor.
     Presedintele Asociatiei Brokerilor a declarat: „Avand in vedere gradul ridicat de internationalizare a pietelor financiare, aceste schimburi de experienta sunt considerate indispensabile in formarea profesionala a angajatilor din piata de capital din Romania, pentru a fi posibila dezvoltarea viitoare a acesteia. In plus, intrucat angajatii din piata de capital acorda consultanta investitorilor, dar si companiilor care doresc sa atraga capital prin listare pe bursa de valori, de nivelul lor de cunoastere a pietelor internationale depinde o parte din succesul finantarii antreprenoriatului in Romania.”

    Cele trei deplasari externe au avut drept scop specializarea prin observare si incheierea unor eventuale parteneriate. Un astfel de parteneriat s-a concretizat, dupa vizita la Londra, in urma careia Asociatia Brokerilor a incheiat un acord de parteneriat cu London Stock Exchage Academy, pentru oferirea de programe de training brokerilor romani si institutiilor din piata de capital.

    In urma finalizarii programelor incluse in proiect a avut loc o etapa de evaluare a impactului proiectului, la care au participat angajati si personal de conducere din 67 de companii. Conform raspunsurilor primite din partea conducerilor acestor companii, proiectul a contribuit intr-o mare masura la dezvoltarea abilitatilor avute in vedere si la realizarea obiectivelor propuse, care sunt in conformitate cu obiectivele domeniului major de interventie nr. 3.1 - „Promovarea culturii antreprenoriale”. Chestionarul a cuprins 11 intrebari care au acoperit toate activitatile si obiectivele proiectului. Raspunsurile oferite de participantii la proiect au dus la concluzia ca activitatile desfasurate au fost foarte utile pentru acestia. Astfel, 84,09% dintre respondenti au acordat calificative bune si foarte bune.


Informatii suplimentare despre proiect puteti obtine conform datelor de mai jos :
Ingrid Zamfir
Expert Promovare
Asociatia Brokerilor
Tel: 021-317.99.35; Fax:021.317.99.34; E-mail:ingrid.zamfir@asociatiabrokerilor.ro
www.perfectionare-piatadecapital.ro
www.asociatiabrokerilor.ro

inapoi la stiri Clopotel

Horoscopul zilei

Leu
(23 Iulie - 22 August)


Bucura-te de tot ce iti ofera natura chiar daca momentan pare ca nu esti intr-o dispozitie buna! Atunci cand vei reusi sa apreciezi chiar si cele mai banale lucruri, o sa realizezi ca viata nu e chiar asa de rea si ca totul depinde de noi si de felul cum percepem lucrurile.

› vrei zodia ta

Cultura generala

Stramtoarea Gibraltar este botezata dupa numele unui sclav.

› vrei mai mult

Bancul zilei

cum e scos un porc din noroi>
murdar!

› vrei mai mult