Cultura generala

Hainele nu incalzesc, ci au rolul de a impiedica aerul rece sa ajunga la piele

› vrei mai mult

Camionul educatiei financiare a parcat in Piata Universitatii din Bucuresti

21 iunie 2017, 17:25 | afisari: 74

BCR, in parteneriat cu BCR Leasing si Fundatia Vodafone Romania, lanseaza astazi un program itinerant de educatie financiara interactiva care se adreseaza copiilor cu varste intre 7 si 14 ani, intitulat Scoala de bani pe roti. Cu ajutorul sau, copii cu varste intre 7 si 14 ani din intreaga tara vor beneficia gratuit de ateliere distractive in care vor invata notiuni financiare de baza. Acest demers pe termen lung reprezinta o componenta a programului national de educatie financiara al Bancii Comerciale Romane – Scoala de bani, program care se adreseaza tuturor categoriilor de varsta, cu componente special dezvoltate pentru fiecare categorie.

 

“Educatia financiara e cu atat mai eficienta cu cat incepe mai devreme. Vrem sa ii invatam, de la varste fragede, ca banii se castiga greu, prin munca si se pot cheltui foarte usor daca nu suntem suficient de constienti de cum ar trebui sa ii gestionam.

 

Scoala de bani pe roti a fost conceputa pentru a-i ajuta pe cei mici sa se bucure de o experienta completa in timpul careia vor intelege mai usor concepte si notiuni financiare, prin joc, fara sa fie nevoiti sa asculte definitii sau formule. Ineditul camion ne permite sa scoatem educatia financiara din clasa, sa o facem accesibila copiilor din intreaga tara si sa ii familiarizam cu notiuni de baza provocandu-i la joaca“, a declarat Sergiu Manea, presedintele executiv BCR.

 

Scoala de bani pe roti

 

In grupe de cate 15, timp de o ora si jumatate, copiii vor avea oportunitatea sa exploreze lumea banilor si sa parcurga cinci etape ale informarii si constientizarii, toate aceste etape avand aliati de nadejde: jocurile, interactiunea si voia buna. In timpul atelierului, care se va desfasura intr-un camion inedit, cei mici vor investiga categoriile de cheltuieli si bugetul personal, vor dezbate valoarea banilor si a obiectelor si vor intelege ca aproape toate procesele economice sunt conectate pe plan global. Scoala de bani pe roti recurge la invatarea experientiala si jocuri pentru a-i ajuta pe cei mici sa acumuleze cunostinte intr-un timp foarte scurt. Pentru a se inscrie in acest program, cei interesati pot accesa pagina pentru inscrieri: scoaladebani.ro/peroti/.

 

„Educatia este unul din cei patru piloni principali ai activitatii Fundatiei Vodafone Romania. Implicarea noastra in domeniul educatiei este un angajament pe care ni l-am luat in urma cu 19 ani, cand ne-am inceput activitatea. Din acel moment ne implicam activ, an de an, in programe si parteneriate dezvoltate in intreaga tara, avand ca principal obiectiv imbunatatirea accesului la educatie al copiilor si tinerilor, indiferent de mediul din care provin. Prezenta Fundatiei Vodafone Romania in sustinerea acestui proiect este un pas natural pe care il facem si care completeaza diversitatea activitatilor educationale in care ne-am implicat pana acum. Am gasit asadar foarte usor punctele comune care ne-au adus alaturi de BCR, in acest parteneriat”, a declarat Angela Galeta, Director Fundatia Vodafone Romania.

 

Potrivit unui studiu ad-hoc realizat de BCR, cei mai multi dintre parintii din Bucuresti declara ca nu le dau bani de buzunar copiilor. De regula, cei care le dau fac asta saptamanal, oferindu-le celor mici in medie peste cinci lei pe zi. Conform declaratiilor copiilor, cei mai multi primesc aceste sume incepand de la varsta de sase ani. Majoritatea parintilor spun ca le dau bani celor mici dupa ce acestia implinesc sapte ani, destul de tarziu, mai ales in contextul in care 95% din educatia financiara a romanilor provine din familie. La nivel national, avem un grad mic de alfabetizare financiara, de 22%, iar planificarea unui buget este o necunoscuta pentru trei romani din patru.

 

Noul program de educatie financiara interactiva dedicat copiilor cu varste intre 7 si 14 ani ilustreaza inca o data preocuparea constanta si investitia consecventa a BCR in ceea ce priveste consolidarea cunostintelor financiare ale romanilor.

 

In 2016, banca a lansat programul Scoala de bani – ore de educatie financiara pentru adulti, in cadrul caruia peste 700 de angajati ai BCR au devenit pana in prezent profesori de educatie financiara si au facut workshopuri de educatie financiara cu peste 8000 de romani.

 

In 2015, BCR, Asociatia pentru Promovarea Performantei in Educatie (APPE), Ministerul Educatiei si Infomedia Romania au lansat programul "De la Joc la Educatie Financiara" sub forma unui proiect pilot prin care 23.000 de prescolari din sapte judete (Bucuresti, Sibiu, Dolj, Constanta, Cluj, Timis, Iasi) au primit gratuit suportul de curs (manuale si software), iar 7000 de educatori au fost formati pentru a sustine lectii de educatie financiara in gradinite.

 

In plus, BCR a lansat in 2009 campania Scoala de Bani cu un proiect care imbina lectiile de teorie propriu-zisa cuprinse in doua ghiduri de lucru -“Ghidul de conversatie intre buzunar si ban”, respectiv “Ghidul de crestere a banilor” - cu elemente de divertisment si instrumente utile in gestionarea portofelului familiei. Totodata, in 2013, BCR si Erste Group Bank, alaturi de Muzeul National de Istorie a Romaniei si Ministerul Educatiei Nationale, au derulat proiectul de educatie financiara “Fabuloasa lume a banilor”, constand intr-o expozitie interactiva si o competitie cu teme financiare dedicate elevilor de clasele I - VIII. In acelasi an, compania a gazduit in Romania expozitia “Fabuloasa lume a banilor”, creata de  ZOOM (Kids Museum din Vienna) si Frida&Fred Museum (din Gratz). Aceasta a fost vizitata de peste 40.000 de copii din toate judetele din sudul Romaniei.

inapoi la stiri Clopotel

AI ceva de spus? Scrie un comentariu!


Trebuie sa fii logat pentru a putea adauga comentarii

Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici OK