Pentru Scoala
Horoscopul zilei
Cultura generala
Cel mai inalt munte din Sistemul Solar se gaseste pe Marte, se numeste Olympus Mons si atinge o inaltime de peste 24 Km.
› vrei mai multBancul zilei
Un francez a fost intrebat:
-Puteti defini un englez?
-Un englez este o persoana deosebit de agreabila, mai ales faca este irlandez sau scotian...
Shop Clopotel.ro
Evaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate |
home : Invatamant : Teze_Nationale : Exemple_Subiect_Examen
Teze Nationale Clasa 7
TEZE NATIONALE 2008
Teza unica Limba si Literatura Romana Matrice
Varianta de download:
Tip fisier: pdf Marime: 41423 bytes |
Teza cu subiect unic pe semestrul I
Limba si literatura romana
Clasa a Vll-a
Detalieri ale matricei de specificatie
Testul prezentat ca model evalueaza urmatoarele abilitati, deprinderi si elemente
de competenta care se refera la capacitatile de receptare a mesajului scris
si de exprimare scrisa, prevazute in programa scolara si in programa pentru
teza cu subiect unic pentru clasa a VII-a prin obiective de referinta si prin
activitati de invatare, dupa cum urmeaza:
Subiectul I
A. 1. Obiectiv de referinta 3.2.; despartirea cuvintelor in silabe.
2. Obiectiv de referinta 3.2; identificarea mijloacelor de imbogatire a vocabularului
in cuvinte formate prin derivare, prin compunere si prin schimbarea valorii
gramaticale/ conversiunea.
3. Obiectiv de referinta 3.2; stabilirea relatiilor de sinonimie intr-un text
dat.
4. Obiectiv de referinta 4.1; alcatuirea unor enunturi in care sa utilizeze,
corect si adecvat contextului, omonimul unui cuvant dat.
5. Obiectiv de referinta 3.2; sesizarea rolului semnelor ortografice si de punctuatie
dintr-un text dat.
B. 6. Obiectiv de referinta 3.1; identificarea structurii textului epic.
7. Obiectiv de referinta 3.3; identificarea unor trasaturi ale personajelor
din texte la prima vedere.
8. Obiectiv de referinta 3.1; identificarea unor trasaturi ale genului epic.
C. 9. Obiectiv de referinta 4.5; rezumarea unor texte narative la prima vedere.
Nota! in evaluarea realizarii acestei sarcini de lucru - rezumarea
unui text - se are in vedere un complex de obiective de referinta si de activitati
de invatare, de exemplu:
• 3.1 - identificarea structurii textului epic: timp, spatiu, actiune,
personaje;
• 3.3 - identificarea ideilor principale; relationarea idei principale-idei
secundare;
• 4.2 - elaborarea de raspunsuri adecvate cerintei formulate, cu folosirea
adecvata a paragrafelor, a modurilor de expunere, a conventiilor tipului de
text indicat;
• 4.3 - construirea corecta a unui text din punct de vedere sintactic;
utilizarea adecvata a formelor verbale prin raportare la cronologia faptelor
relatate; utilizarea conectorilor adecvati la nivelul propozitiei si a frazei.
Subiectul al II-lea
Obiectiv de referinta 4.5; realizarea unor descrieri prin ordonarea coerenta
a unor detalii.
Nota! in evaluarea realizarii acestei sarcini de lucru - realizarea
unei descrieri - se are in vedere un complex de obiective de referinta si de
activitati de invatare, de exemplu:
• 4.2 - elaborarea de raspunsuri adecvate cerintei formulate, cu folosirea
adecvata a paragrafelor, a modurilor de expunere, a conventiilor tipului de
text indicat;
• 4.3 - construirea corecta si expresiva a unui text din punct de vedere
sintactic; utilizarea conectorilor adecvati la nivelul propozitiei si a frazei;
• 4.4. - dispunerea in pagina a diferitelor texte; scrierea ingrijita
si lizibila a textului;
• 4.6 - exprimarea unui punct de vedere personal referitor la o tema adecvata
varstei; redactarea nuantata in raport cu structura si motivatiile personale.