Pentru Scoala
Horoscopul zilei
Cultura generala
30% dintre dalmatieni sunt surzi de o ureche si 5% chiar nu aud deloc. Acest lucru are drept cauza o gena care confera animalelor blana alba si ochii albastri. Dalmatienii cu pete negre mari sunt de cele mai multe ori surzi.
› vrei mai multBancul zilei
moare un negru si se duce in ceruri...ajunge la Sf. Petru care il intreba:
-Cum te cheama?
-Leonardo DiCaprio.
Sf Petru il mai intreaba inca odata...iar negrul spune ce nu mai poate da inapoi si spune ca il cheama tot leonardo DiCaprio...atunci SF Petru il suna pe Dumnezeu si spune:
Doamne,Titanicul s-a scufudat sau a ars?
Shop Clopotel.ro
Evaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate |
home : Invatamant : Teze_Cu_Subiect_Unic : Programa_Examen_Teze_Cu_Subiect_Unic
Programa Examen Clasa A 8-a
TEZE SUBIECT UNIC 2009
Geografie
Varianta de download:
Tip fisier: doc Marime: 52224 bytes |
CLASA A VIII-A
2008-2009
I. STATUTUL DISCIPLINEI
Teza la disciplina Geografie (Geografia Romaniei) in anul scolar 2008-2009 are un statut optional, la alegere cu Istoria romanilor.
Teza la Geografie este o proba scrisa cu durata de 2 ore.
II. OBIECTIVELE DE EVALUARE
Prin sustinerea tezei la Geografie elevii trebuie sa:
1. utilizeze adecvat limbajul geografic;
2. localizeze corect, in spatiu si in timp, elementele de baza ale spatiului
geografic al Romaniei (atat cele de geografie fizica, cat si cele de geografie
umana);
3. clasifice, folosind criterii de ordonare (cantitative, calitative, cronologice
si teritoriale);
4. explice relatii intre grupuri de componente (de exemplu: intre relief si
clima, intre relief si asezari omenesti etc.);
5. identifice principalele elemente naturale si socio-economice reprezentate
pe un suport cartografic;
6. caracterizeze, dupa un algoritm dat, elementele semnificative ale unitatilor
teritoriale majore;
7. compare doua unitati de relief dupa caracteristicile geografice solicitate,
stabilind asemanari si deosebiri;
8. coreleze intre ele elementele de baza ale spatiului geografic romanesc.
III. CONTINUTURI
In conformitate cu programa scolara revizuita pentru disciplina Geografie (clasa
a VIII-a), aprobata prin O.M.Ed.N. cu nr.4740 / 25.08.2003, temele programei
pentru teza la disciplina Geografie sunt:
SEMESTRUL I
• Romania - pozitia geografica
• Relieful
- armonia si proportionalitatea reliefului
- formarea si evolutia reliefului
- unitatile majore de relief ale Romaniei: Carpatii si Depresiunea Colinara
a Transilvaniei, Dealurile si Podisurile, Campiile, Delta Dunarii si Platforma
continentala
SEMESTRUL II
• Hidrografia
- factorii care determina si influenteaza hidrografia
- Dunarea si raurile interioare; lacurile
- Marea Neagra
• Vegetatia, fauna si solurile
- vegetatia naturala
- fauna
- solurile
• Populatia
- numarul populatiei si evolutia numerica
- repartitia geografica si densitatea populatiei
• Asezarile omenesti
- vechimea si evolutia asezarilor umane
- asezarile rurale si tipologia lor
- asezarile urbane
- clasificarea oraselor
- caracterizarea geografica a orasului Bucuresti si a altor orase principale
(Iasi, Constanta, Cluj-Napoca, Timisoara, Brasov)
• Organizarea administrativ-teritoriala
• Agricultura
- premisele naturale ale dezvoltarii agriculturii
- cultura plantelor si industrializarea produselor vegetale
- cresterea animalelor si prelucrarea industriala a produselor animaliere
• Industria
- industria extractiva
- industria energetica si industria energiei electrice: industria extractiva
a resurselor energetice, prelucrarea resurselor energetice, repartitia teritoriala
a energiei electrice (centre de productie)
- industria metalurgica
- industria chimica, industria lemnului, industria materialelor de constructie
- repartitia geografica a industriei
NOTA: Nu este obligatoriu continutul hartilor de la capitolele AGRICULTURA si INDUSTRIA.
NOTA:
Elaborarea subiectelor se va realiza in conformitate cu prevederile prezentei
programe pentru TEZA 2008-2009. Subiectele nu vizeaza continutul unui manual
anume. Manualul scolar reprezinta doar unul dintre suporturile didactice utilizate
de profesori si de elevi care ajuta la parcurgerea curriculum-ului, la atingerea
obiectivelor de referinta si a obiectivelor cadru.