Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citeste mai mult... X

Teza unica Limba si Literatura Romana Barem - Clasa 8 - TEZE CU SUBIECT UNIC 2008

Cultura generala

Primul om care a avut ideea punerii de lumanari aprinse in pomul de Craciun a fost reformatorul german Martin Luther.

› vrei mai mult
Evaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate

home : Invatamant : Teze_Cu_Subiect_Unic : Exemple_Subiect_Examen


Teze Cu Subiect Unic Clasa 8
TEZE CU SUBIECT UNIC 2008



Teza unica Limba si Literatura Romana Barem

Varianta de download:
Tip fisier: pdf
Marime: 51126 bytes

Teza cu subiect unic pe semestrul I
Limba si literatura romana
Clasa a VIII-a
Varianta 11
Barem de corectare si de notare

Nota! Se acorda acelasi punctaj pentru raspunsurile redactate in spiritul solutiilor din barem.

Subiectul I (60 de puncte)
A.
1. Transcrierea cuvintelor/ a grupurilor de cuvinte folosite cu sens figurat: bataile (versului), incordat, palpaind, -ntomnata, (in) spinari etc. (2 p. + 2 p. + 2 p.) 6 puncte
2. Exemple de raspuns: deschisi - conversiune/ schimbarea valorii gramaticale (adjectiv provenit din participiu/ adjectiv participial...); alburii - derivare (cu sufix); mostenire - conversiune/ schimbarea valorii gramaticale (infinitiv lung substantivizat). (2 p. + 2 p. + 2 p.) 6 puncte
3. Exemple de raspuns: jilav - umed, reavan..., scapara - stralucea, scanteia..., ursuz/ -morocanosi, posaci...etc. (2 p. + 2 p. + 2 p.) 6 puncte
4. Precizarea unui inteles/ a unei acceptii a adjectivului-epitet intomnata, de exemplu: parand uscata, lipsita de verdele primaverii sau al verii: asa cum iarba este vizibila toamna tarziu etc. (Corectitudinea enuntului: 3 p.; precizarea adecvata a unui inteles/a unei acceptii a cuvantului: 3 p.; punctajul stabilit se acorda numai pentru indeplinirea in totalitate a celor doua criterii de performanta). 6 puncte
5. Motivarea folosirii virgulei in versul dat, de exemplu: virgula marcheaza elipsa unui verb predicativ de tipul (le)-am deprins etc. (Motivarea corecta si nuantata a folosirii virgulei: 6 p.; motivarea partial corecta sub aspect logic si/ sau ortografic: 4 p.; incercare de motivare sau cu mai mult de 2 greseli de exprimare si/sau de ortografie: 2 p). 6 puncte
B.
6. Exemplu de raspuns: rima versurilor este incrucisata (de tipul a-b-a-b) etc. 6 puncte
7. Transcrierea unui vers in care apare o imgine artistica adresata vizualului, de exemplu: Pesti alburii, palpaind ca-ntr-un vis. Cum scapara ceru-n baltoace intors etc. 6 puncte
8. Explicarea semnificatiei din context a sintagmei bataile versului, de exemplu: sintagma contine o metafora prin care se sugereaza ritmul, ca element al versificatiei etc. (Explicarea corecta, nuantata: 6 p.; explicarea partial corecta sub aspect logic si/sau ortografic: 4 p.; formulare partial corecta, cu mai mult de 2 greseli de exprimare si/sau de ortografie: 2 p.) 6 puncte
C.
C.1. Continutul compunerii (exprimarea opiniei despre semnificatiile sau despre mesajul fragmentului citat).
1. Structura specifica tipului de text redactat:
- formularea clara a opiniei, prin raportare la ideile textului/la cerinta data: 2 p.; formulare confuza, schematica: 1 p. 2 puncte
2. Continutul si stilul compunerii:
- motivarea prin exemplificari/ explicatii clare in directa relatie cu opinia exprimata - adecvata contextului: 2 p./ partial adecvata: 1 p.;
- organizarea ideilor in scris (stil adecvat, claritatea si coerenta ideilor, echilibru intre componente: opinie - motivare, dispunerea paragrafelor) - adecvata contextului: 2 p./ partial adecvata: 1 p.;
- utilizarea mijoacelor lingvistice necesare motivarii (verbe de opinie, organizatori/ conectori textuali care desemneaza raporturi de analogie, de asemanare, de alternanta, de opozitie, de cauzalitate etc.) - adecvata contextului: 2 p./ partial adecvata: 1 p. 6 puncte
C.2. Redactare (Pentru acordarea punctajului, compunerea trebuie sa se incadreze in limita de spatiu ceruta.)
- corectitudinea exprimarii: 2 p.(0-l greseli: 2 p.; 2 greseli: 1 p.; 3 sau mai multe greseli: 0 p.);
- ortografia si punctuatia: 2 p. (0-2 greseli: 2 p.; 3 greseli: 1 p.; 4 sau mai multe greseli: 0 p.).
4 puncte

Subiectul al II-lea (30 de puncte)
A. Continutul compunerii
1. Formularea unui titlu expresiv/ personalizat al compunerii. (Formularea expresiva/ personalizata a titlului, in acord cu tema/ cu subiectul, cu ideea sau cu imaginea centrala a textului: 4 p.; formularea unui titlu comun, dar in acord cu tema/ cu subiectul, cu ideea sau cu imaginea centrala a textului: 2 p.; formularea unui titlu care nu subliniaza un aspect relevant al continutului: 1 p.) 4 puncte
2. Respectarea conventiilor specifice unei descrieri: folosirea descrierii ca mod principal de expunere; insistenta pe grupul nominal (substantiv + adjectiv cu valoare stilistica de epitet); punerea in evidenta a trasaturilor, prin ordonarea detaliilor, prin utilizarea adecvata a unor figuri de stil si a unor imagini adresate vizualului etc. (Respectarea conventiilor specifice unei descrieri, in acord cu tema/cu subiectul sau cu ideile continutului: 6 p.; respectarea partiala a conventiilor specifice unei descrieri: 3 p.; respectarea doara unei/a unor conventii specifice unei descrieri. in text aparand ca dominant alt mod de expunere: 1 p.) 4 puncte
3. Prezenta unui continut si a unui stil adecvate tipului de text si cerintei formulate. (Continutul si stilul adecvate tipului de text si cerintei formulate: 12 p.; stilul potrivit tipului de descriere, dar continutul partial adecvat cerintei formulate: 9 p.; stil adecvat, dar continut formal/banal, fara sublinierea unei/unor trasaturi reprezentative pentru peisajul descris: 6 p.; stil si continut partial adecvate unei descrieri personalizate, improvizatii etc: 3 p.) 4 puncte
B. Redactare (Pentru acordarea punctajului, compunerea trebuie sa se incadreze in limita de spatiu ceruta.)
4. Coerenta textului. (Claritatea enuntului, lexicul si sintaxa adecvata - in totalitate: 3 p./ partial: 1 p.)
3 puncte
5. Ortografia si punctuatia. (0-1 greseli: 3 p.; 2-3 greseli: 2 p.; 4-5 greseli: 1 p.) 3 puncte
6. Asezarea corecta a textului in pagina, lizibilitatea- in totalitate: 2 p./ partial: 1 p. 2 puncte

NOTA! Se acorda 10 puncte din oficiu. Nota finala se obtine prin impartirea la 10 a punctajului obtinut de elev.