Pentru Scoala
Horoscopul zilei
Cultura generala
Nasul cainelui este umed pentru ca secreta un mucus special care contribuie la absorbtia substantelor chimice si, cand cainele se linge pe nas de fapt ia o mostra pe care o va identifica ulterior.
› vrei mai multBancul zilei
Stiti ce facea Mesterul Manole cind o zidea pe Ana?
-Body building!
Shop Clopotel.ro
Evaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate |
home : Invatamant : Teze_Cu_Subiect_Unic : Exemple_Subiect_Examen
Teze Cu Subiect Unic Clasa 7
TEZE CU SUBIECT UNIC 2008
Teza unica Limba si Literatura Romana Barem
Varianta de download:
Tip fisier: pdf Marime: 54834 bytes |
Teza cu subiect unic pe semestrul I
Limba si literatura romana
Clasa a VII-a
Varianta 11
Barem de corectare si de notare
Nota! Se acorda acelasi punctaj pentru raspunsurile redactate in spiritul
solutiilor din barem.
Subiectul I (60 de puncte)
A.
1. Despartirea cuvintelor in silabe: in-trls-ta-re, (sa) pri-veas-ca, ne-clin-iit.
(2 p. + 2 p. + 2 p.) 6 puncte
2. Exemple de raspuns: (cu) uimire - conversiune/ schimbarea valorii gramaticale
(infinitiv lung substantivizat); asadar - compunere (prin sudare/ unire/ alipire...);
dorinta - derivare (cu sufix).
(2 p. + 2 p. + 2 p.) 6 puncte
3. Exemple de raspuns: neclintit - nemiscat, imobil..., arata - sugereaza, indica...,
gafa - pregatite, aproape sa...etc. (2 p. + 2 p. + 2 p.) 6 puncte
4. Alcatuirea corecta a enuntului cu un omonim al cuvantului dar, de exemplu:
De ziua mea am primit acest dar simbolic {substantiv; cadou). (Corectitudinea
enuntului: 3 p.; folosirea adecvata a formei omonimului cerut: 3 p.; punctajul
stabilit se acorda numai pentru indeplinirea in totalitate a celor doua criterii
de performanta). 6 puncte
5. Motivarea folosirii punctelor de suspensie in enuntul dat, de exemplu: punctele
de suspensie indica o intrerupere a vorbirii personajului, care nu vrea sa-si
exprime pana la sfarsit gandirea, considerand restul usor de subinteles.' marcheaza
un gand nerostit in intregime, intonatia comunicarii fiind ascendenta etc. (Motivarea
corecta si nuantata a folosirii punctelor de suspensie: 6 p.; motivarea partial
corecta sub aspect logic si/ sau ortografic: 4 p.: incercare de motivare sau
cu mai mult de 2 greseli de exprimare si/ sau de ortografie: 2 p.). 6 puncte
B.
6. Exemplu de raspuns: un mod principal de expunere in fragmentul citat este
naratiunea (sau dialogul).
6 puncte
7. Transcrierea unui scurt fragment in care este sugerata o trasatura morala
a personajului Egon: - imi pare rau sa-l lasam aci! vorbi Egon. Parca m-as desparti
de un prieten. 6 puncte
8. Mentionarea a doua trasaturi care sa justifice faptul ca textul citat apartine
genului epic/ unei opere epice: prezenta naratorului, a actiunii/ a conflictului,
a personajelor, moduri principale de expunere: naratiunea si dialogul etc. (Formulare
corecta, nuantata: 6 p.; formulare partial corecta sub aspeci logic si/ sau
ortografic: 4 p.; formulare partial corecta,'cu mai mult de 2 greseli de exprimare
si/sau de ortografie: 2 p.)
6 puncte
C.
C.1. Continutul rezumatului
1. Respectarea fidelitatii fata de textul dat. (Concordanta dintre continutul
textului dat si rezumatul realizat - in totalitate: 2 p./ partial: 1 p.) 2 puncte
2. Desprinderea elementelor esentiale/ a ideilor principale ale textului. (Desprinderea
adecvata a elementelor esentiale/ a ideilor principale: 2 p.; desprinderea partial
adecvata sau cu omisiuni a elementelor esentializata/ a ideilor principale:
1 p.) 2 puncte
3. Prezentarea esentializata, pe baza ideilor principale, a succesiunii intamplarilor
la care participa personajele. (Prezentare in succesiune logica, esentializata:
2 p.; prezentare cu omisiuni sau cu amanunte nesemnificative: 1 p.) 2 puncte
4. Respectarea unor conventii specifice rezumatului. (Relatarea ia persoana
a III-a; utilizarea modurilor si a timpurilor verbale potrivite: trecerea de
la vorbirea directa la vorbirea indirecta, fara dialog inserat; relatarea obiectiva,
fara interventii emotional-subiective si fara citate - in totalitate: 2 p./
partial: 1 p.) 2 puncte
C. 2. Redactare (Pentru acordarea punctajului, rezumatul trebuie sa se incadreze
in limita de spatiu ceruta.)
5. Coerenta textului. (Claritatea enuntului, lexic si sintaxa adecvata.) 1 punct
6. Registrul de comunicare, stilul si vocabularul adecvate continutului rezumatului.
1 punct
7. Ortografia si punctuatia. (0-2 greseli: 1 p.; 3 sau mai multe greseli: Op.)
1 punct
8. Asezarea corecta a textului in pagina, lizibilitatea. 1 punct
Subiectul al II-lea (30 de puncte)
A. Continutul compunerii
1. Formularea unui titlu expresiv/ personalizat al compunerii. (Formularea expresiva/
personalizata a titlului, in acord cu tema/ cu subiectul, cu ideea sau cu imaginea
centrala a textului: 4 p.; formularea unui titlu comun, dar in acord cu tema/
cu subiectul, cu ideea sau cu imaginea centrala a textului: 2 p.; formularea
unui titlu care nu subliniaza un aspect relevant al continutului: 1 p.) 4 puncte
2. Respectarea conventiilor specifice unei descrieri: folosirea descrierii ca
mod principal de expunere; insistenta pe grupul nominal (substantiv + adjectiv
cu valoare stilistica de epitet); punerea in evidenta a trasaturilor, prin ordonarea
detaliilor, prin utilizarea adecvata a unor figuri de stil si a unor imagini
adresate vizualului, auditivului etc. (Respectarea conventiilor specifice unei
descrieri, in acord cu tema/ cu subiectul sau cu ideile continutului: 6 p.;
respectarea partiala a conventiilor specifice unei descrieri: 3 p.; respectarea
doar a unei/ a unor conventii specifice unei descrieri. in text aparând
ca dominant alt mod de expunere: 1 p.) 4 puncte
3. Prezenta unui continut si a unui stil adecvate tipului de text si cerintei
formulate. (Continutul si stilul adecvate tipului de text si cerintei formulate:
12 p.; stilul potrivit tipului de descriere, dar continutul partial adecvat
cerintei formulate: 9 p.; stil adecvat, dar continut formal/ banal, fara sublinierea
unei/ unor trasaturi reprezentative pentru imaginea animalului descris: 6 p.;
stil si continut partial adecvate unei descrieri personalizate, improvizatii
etc: 3 p.) 4 puncte
B. Redactare (Pentru acordarea punctajului, compunerea trebuie
sa se incadreze in limita de spatiu ceruta.)
4. Coerenta textului. (Claritatea enuntului, lexicul si sintaxa adecvata -in
totalitate: 3 p./ partial: 1 p.) 3 puncte
5. Ortografia si punctuatia. (0-1 greseli: 3 p.; 2-3 greseli: 2 p.; 4-5greseli:
1 p.) 3 puncte
6. Asezarea corecta a textului in pagina, lizibilitatea- in totalitate: 2 p./
partial: 1 p. 2 puncte
NOTA! Se acorda 10 puncte din oficiu. Nota finala se obtine
prin impartirea la 10 a punctajului obtinut de elev.