Horoscopul zilei

Fecioara
(23 August - 21 Septembrie)


Sanatate
Bani
Dragoste

› vrei zodia ta

Cultura generala

In capitala Frantei se gaseste un singur indicator de circulatie cu semnul STOP.

› vrei mai mult

Bancul zilei

-De ce au ardelenii gatul lung?
_????
_Sa vada daca s-a gasit vreun post de sef la Ardeal

› vrei mai mult
Evaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate

home : Invatamant : Bacalaureat : Modele_de_subiecte_Bacalaureat : Probe_scrise


Limba Si Literatura Romana
BACALAUREAT 2013



Limba_romana_real_tehnologic_vocational_bar

Varianta de download:
Tip fisier: pdf
Marime: 79864 bytes

Created by BCL easyConverter SDK 3 (HTML Version)

Ministerul EducaNiei, Cercetarii, Tineretului i Sportului

Centrul NaNional de Evaluare i Examinare

Examenul de bacalaureat naNional 2013 Proba E. a)

Limba i literatura româna Filiera teoretica – Profil real; Filiera tehnologica; Filiera vocaNionala – Toate profilurile (cu excepNia profilului pedagogic)

BAREM DE EVALUARE I DE NOTARE

MODEL

Se puncteaza oricare alte formulari/modalitaNi de rezolvare corecta a cerinNelor.

Nu se acorda punctaje intermediare, altele decât cele precizate explicit prin barem. Nu se acorda fracNiuni de punct.

Se acorda 10 puncte din oficiu. Nota finala se calculeaza prin împarNirea la 10 a punctajului total acordat pentru lucrare.

SUBIECTUL I

(30 de puncte)

1.

câte 1 punct pentru numirea fiecarui sinonim pentru sensul din text al cuvintelor date (de exemplu:

pribeag – hoinar; licarire – sclipire)

2x1p= 2 puncte

2.

explicarea rolului cratimei în secvenNa indicata (de exemplu: marcheaza caderea unei vocale; marcheaza

rostirea legata a doua cuvinte)

 

2 puncte

3. construirea oricarui enunN în care se folose te corect o locuNiune/expresie cu substantivul indicat

2 puncte

4.

câte 2 puncte pentru transcrierea fiecaruia dintre cele doua cuvinte a caror forma reprezinta abatere de la

normele actuale ale limbii literare (de exemplu: tristeNa, marmora)

2x2p= 4 puncte

5.

câte 2 puncte pentru precizarea fiecaruia dintre cele doua motive literare identificate în textul dat (de

exemplu: fântâna, amurgul)

2x2p= 4 puncte

6.

câte 2 puncte pentru selectarea a doua secvenNe care contureaza dimensiunea temporala a imaginarului

poetic (de exemplu: se lasa un amurg/De toamna-ntârziata; ca roua-n seara curg)

2x2p= 4 puncte

7.

– câte 1 punct pentru identificarea fiecarei figuri de stil diferite din ultima strofa

2x1p= 2 puncte

 

– câte 1 punct pentru prezentarea adecvata a semnificaNiei figurilor de stil identificate

2x1p= 2 puncte

8.

– câte 1 punct pentru menNionarea fiecareia dintre cele doua trasaturi ale genului liric (de exemplu:

transmiterea în mod direct a unor idei i sentimente; prezenNa instanNelor comunicarii lirice – eul liric)

 

 

 

 

2x1p= 2 puncte

 

– câte 1 punct pentru ilustrarea cu exemple din text a fiecarei trasaturi menNionate

2x1p= 2 puncte

9. comentarea primelor doua strofe ale textului, evidenNiind doua trasaturi ale simbolismului

 

4 puncte

 

comentarea nuanNata a primelor doua strofe, evidenNiind doua trasaturi ale simbolismului 4 p.

 

comentarea nuanNata a primelor doua strofe, evidenNiind o singura trasatura a simbolismului

2 p.

 

comentarea ezitanta, schematica sau simpla numire a unor trasaturi ale simbolismului 1 p.

 

SUBIECTUL al II-lea

(30 de puncte)

- structura discursului de tip argumentativ:

-formulare adecvata a ideilor în scris: text clar organizat, coerent, cu echilibru între cele trei componente:

ipoteza, enunNarea i dezvoltarea argumentelor, concluzia 4 p. / formulare parNial adecvata 2 p.

4 puncte

-utilizare adecvata a mijloacelor lingvistice utile exprimarii unei aprecieri (de exemplu: verbe de opinie, adverbe/locuNiuni adverbiale de mod folosite ca indici ai subiectivitaNii evaluative, conjuncNii/locuNiuni

conjuncNionale cu rol argumentativ, utilizate pentru exprimarea raporturilor de tip cauzal, consecutiv,

final, concluziv etc., conectori argumentativi) 4 p. / utilizare parNial adecvata 2 p.

4 puncte

- conNinutul argumentarii:

2 puncte

- formularea ipotezei/a propriei opinii faNa de problematica propusa

-câte 3 puncte pentru enunNarea fiecaruia dintre cele doua argumente [pro i/sau contra] adecvate

ipotezei

2x3p=6 puncte

-câte 3 puncte pentru dezvoltarea corespunzatoare a fiecaruia dintre argumentele enunNate

 

 

2x3p=6 puncte

-

formularea unei concluzii pertinente

2 puncte

- respectarea normelor limbii literare i a limitelor de spaNiu indicate:

1 punct

-

registrul stilistic adecvat cerinNei

-respectarea normelor de exprimare (0-1 gre eli lexicale sau morfosintactice – 2 p.; 2 gre eli – 1 p.; 3

 

sau mai multe gre eli – 0 p.)

2 puncte

-

respectarea normelor de ortografie i de punctuaNie (0-1 gre eli ortografice i de punctuaNie – 2 p.;

 

2 gre eli – 1 p.; 3 sau mai multe gre eli – 0 p.)

2 puncte

-

respectarea limitelor de spaNiu indicate

1 punct

Proba scrisa – Limba i literatura româna Model Filiera teoretica – Profilul real; Filiera tehnologica; FilieravocaNionala–toateprofilurile,cuexcepNiaprofiluluipedagogic)

Barem de evaluare i de notare

1

Ministerul EducaNiei, Cercetarii, Tineretului i Sportului

Centrul NaNional de Evaluare i Examinare

SUBIECTUL al III-lea

(30 de puncte)

ConNinut – 16 puncte

– câte 2 puncte pentru prezentarea statutului social, psihologic, moral etc. al fiecaruia dintre personajele alese din romanul interbelic studiat 2x2p= 4 puncte (Cele 2 puncte pentru fiecare personaj se acorda astfel:

prezentare nuanNata i adecvata a statutului social, psihologic, moral etc. al personajului 2 p.

prezentare schematica sau superficiala a statutului social, psihologic, moral etc. al personajului 1 p.)

evidenNierea, prin doua episoade/citate/secvenNe comentate, a modului în care evolueaza relaNia dintre

cele doua personaje

4 puncte

prezentarea evoluNiei relaNiei dintre personaje i ilustrarea acesteia prin doua episoade/citate/secvenNe comentate 4 p.

prezentarea evoluNiei relaNiei dintre personaje i ilustrarea printr-un episod/citat/secvenNa comentata 2 p.

simpla numire a unor scene/secvenNe sau tendinNa de rezumare 1 p.

-câte 1 punct pentru ilustrarea fiecaruia dintre cele patru elemente de structura i de compoziNie, semnificative

pentru analiza relaNiei dintre cele doua personaje 4x1p= 4 puncte - susNinerea opiniei formulate cu argumente adecvate 4 p. / încercare de susNinere a opiniei sau schematism 2 p. /

simpla formulare a opiniei 1 p.

4 puncte

Redactare – 14 puncte

3 puncte

- organizarea ideilor în scris

3 puncte pentru text clar, organizat, coerent, cu echilibru între introducere, cuprins i încheiere, în care construcNia paragrafelor subliniaza ideile în succesiune logica

2 puncte pentru text parNial organizat, cu dezechilibru între componente, în care construcNia paragrafelor nu subliniaza ideile în succesiune logica

1 punct pentru text vag organizat, fara evidenNierea trecerii de la o idee la alta

- abilitaNi de analiza i de argumentare

3 puncte

3 puncte pentru relaNie adecvata între idee i argument, utilizare de argumente convingatoare, formulare de judecaNi de valoare relevante

2 puncte pentru relaNie parNial adecvata între idee i argument, utilizare de argumente insuficient de convingatoare, formulare de judecaNi parNial relevante

1 punct pentru relaNie nerelevanta între idee i argument, schematism

-utilizarea limbii literare (stil i vocabular potrivite temei, claritate a enunNului, varietate a lexicului, sintaxa

adecvata 2 p / vocabular restrâns, monoton 1 p.)

2 puncte

- ortografia (0-1 erori: 2 p. / 2 erori: 1 p. / 3 sau mai multe erori: 0 p.)

2 puncte

- punctuaNia (0-1 erori: 2 p. / 2 erori: 1 p. / 3 sau mai multe erori: 0 p.)

2 puncte

- a ezarea corecta a textului în pagina, lizibilitatea

1 punct

- încadrarea în limitele de spaNiu indicate

1 punct

În vederea acordarii punctajului pentru redactare, eseul trebuie sa aiba minimum 600 de cuvinte (doua pagini) i sa dezvolte subiectul propus.

Proba scrisa – Limba i literatura româna Model Filiera teoretica – Profilul real; Filiera tehnologica; FilieravocaNionala–toateprofilurile,cuexcepNiaprofiluluipedagogic)

Barem de evaluare i de notare

2