Pentru Scoala
Horoscopul zilei
Cultura generala
Utilizatorii computerelor clipesc de 7 ori pe minut.
› vrei mai multBancul zilei
Autobuzul pleaca din statie , dupa el alerga o doamna si striga: - Oameni buni, opriti va rog autobuzul! Intarzii la lucru! Pasagerii il roaga pe sofer sa opreasca. Doamna se urca si spune bucuroasa: - Am reusit... Biletele la control!
› vrei mai multShop Clopotel.ro
Evaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate |
home : Invatamant : Bacalaureat : Modele_de_subiecte_Bacalaureat : Probe_scrise
Limba Si Literatura Romana
BACALAUREAT 2013
Liimba_romana_uman_pedagogic_bar
Varianta de download:
Tip fisier: pdf Marime: 73600 bytes |
Ministerul EducaNiei, Cercetarii, Tineretului i Sportului
Centrul NaNional de Evaluare i Examinare
Examenul de bacalaureat 2013
Limba i literatura româna
Proba E. a)
Filiera teoretica – Profil umanist, Filiera vocaNionala – Profil pedagogic
BAREM DE EVALUARE I DE NOTARE
MODEL
•Se puncteaza oricare alte formulari/modalitaNi de rezolvare corecta a cerinNelor.
•Nu se acorda punctaje intermediare, altele decât cele precizate explicit prin barem. Nu se acorda fracNiuni de punct.
•Se acorda 10 puncte din oficiu. Nota finala se calculeaza prin împarNirea la 10 a punctajului total acordat pentru lucrare.
SUBIECTUL I (30 de puncte)
1. câte 1 punct pentru numirea fiecarui sinonim neologic pentru sensul din text al cuvintelor date (de exemplu: singuri – solitari; prive te – contempla) 2x1p= 2 puncte 2. explicarea rolului virgulei din versul indicat (de exemplu: marcheaza un raport de coordonare între doua
propoziNii de acela i fel) |
2 puncte |
3. construirea unui enunN în care se ilustreaza corect sensul conotativ al cuvântului indicat |
2 puncte |
4. câte 2 puncte pentru precizarea unei teme (de exemplu: iubirea) i a unui motiv literar identificate în textul dat (de exemplu: visul) 2x2p= 4 puncte 5. câte 2 puncte pentru menNionarea fiecareia dintre cele doua marci
7. prezentarea adecvata a valorii expresive a verbelor la modul conjunctiv 4 p. / prezentare schematica 2 p.
|
|
4 puncte |
8. |
– câte 1 punct pentru menNionarea fiecareia dintre cele doua trasaturi ale romantismului |
2x1p= 2 puncte |
|
– câte 1 punct pentru ilustrarea cu exemple din text a fiecarei trasaturi menNionate |
2x1p= 2 puncte |
9. |
comentarea adecvata i nuanNata a primelor doua strofe, în limitele de spaNiu indicate 4 p. / comentarea |
|
parNial adecvata sau nerespectarea limitelor de spaNiu indicate 2 p. |
4 puncte |
|
SUBIECTUL al |
(30 de puncte) |
- structura discursului de tip argumentativ:
-formulare adecvata a ideilor în scris: text clar organizat, coerent, cu echilibru între cele trei componente:
ipoteza, enunNarea i dezvoltarea argumentelor, concluzia 4 p. / formulare parNial adecvata 2 p. |
4 puncte |
-utilizare adecvata a mijloacelor lingvistice utile exprimarii unei aprecieri (de exemplu: verbe de opinie, adverbe/locuNiuni adverbiale de mod folosite ca indici ai subiectivitaNii evaluative, conjuncNii/locuNiuni
conjuncNionale cu rol argumentativ, utilizate pentru exprimarea raporturilor de tip cauzal, consecutiv,
final, concluziv etc., conectori argumentativi) 4 p. / utilizare parNial adecvata 2 p. |
4 puncte |
- conNinutul argumentarii: |
2 puncte |
- formularea ipotezei/a propriei opinii faNa de problematica propusa |
-câte 3 puncte pentru enunNarea fiecaruia dintre cele doua argumente [pro i/sau contra] adecvate
ipotezei |
2x3p=6 puncte |
-câte 3 puncte pentru dezvoltarea corespunzatoare a fiecaruia dintre argumentele enunNate
|
|
2x3p=6 puncte |
- |
formularea unei concluzii pertinente |
2 puncte |
- respectarea normelor limbii literare i a limitelor de spaNiu indicate: |
1 punct |
|
- |
registrul stilistic adecvat cerinNei |
-respectarea normelor de exprimare
|
sau mai multe gre eli – 0 p.) |
2 puncte |
- |
respectarea normelor de ortografie i de punctuaNie |
|
|
2 gre eli – 1 p.; 3 sau mai multe gre eli – 0 p.) |
2 puncte |
- |
respectarea limitelor de spaNiu indicate |
1 punct |
Proba scrisa – Limba i literatura româna |
Model |
Filiera teoretica – Profilul umanist; Filiera vocaNionala – Profilul pedagogic |
|
Barem de evaluare i de notare |
1 |
Ministerul EducaNiei, Cercetarii, Tineretului i Sportului
Centrul NaNional de Evaluare i Examinare
SUBIECTUL al |
(30 de puncte) |
ConNinut – 16 puncte
– câte 2 puncte pentru prezentarea statutului social, psihologic, moral etc. al fiecaruia dintre personajele alese din romanul experienNei studiat 2x2p= 4 puncte (Cele 2 puncte pentru fiecare personaj se acorda astfel:
•prezentare nuanNata i adecvata a statutului social, psihologic, moral etc. al personajului 2 p.
•prezentare schematica sau superficiala a statutului social, psihologic, moral etc. al personajului 1 p.)
–evidenNierea, prin doua episoade/citate/secvenNe comentate, a modului în care evolueaza relaNia dintre
cele doua personaje |
4 puncte |
•prezentarea evoluNiei relaNiei dintre personaje i ilustrarea acesteia prin doua episoade/citate/secvenNe comentate 4 p.
•prezentarea evoluNiei relaNiei dintre personaje i ilustrarea
•simpla numire a unor scene/secvenNe sau tendinNa de rezumare 1 p.
-câte 1 punct pentru ilustrarea fiecaruia dintre cele patru elemente de structura i de compoziNie ale romanului
experienNei studiat, semnificative pentru analiza relaNiei dintre cele doua personaje 4x1p= 4 puncte - susNinerea opiniei formulate cu argumente adecvate 4 p. / încercare de susNinere a opiniei sau schematism 2 p. /
simpla formulare a opiniei 1 p. |
4 puncte |
Redactare – 14 puncte |
3 puncte |
- organizarea ideilor în scris |
•3 puncte pentru text clar, organizat, coerent, cu echilibru între introducere, cuprins i încheiere, în care construcNia paragrafelor subliniaza ideile în succesiune logica
•2 puncte pentru text parNial organizat, cu dezechilibru între componente, în care construcNia paragrafelor nu subliniaza ideile în succesiune logica
•1 punct pentru text vag organizat, fara evidenNierea trecerii de la o idee la alta
- abilitaNi de analiza i de argumentare |
3 puncte |
•3 puncte pentru relaNie adecvata între idee i argument, utilizare de argumente convingatoare, formulare de judecaNi de valoare relevante
•2 puncte pentru relaNie parNial adecvata între idee i argument, utilizare de argumente insuficient de convingatoare, formulare de judecaNi parNial relevante
•1 punct pentru relaNie nerelevanta între idee i argument, schematism
-utilizarea limbii literare (stil i vocabular potrivite temei, claritate a enunNului, varietate a lexicului, sintaxa
adecvata 2 p / vocabular restrâns, monoton 1 p.) |
2 puncte |
- ortografia |
2 puncte |
- punctuaNia |
2 puncte |
- a ezarea corecta a textului în pagina, lizibilitatea |
1 punct |
- încadrarea în limitele de spaNiu indicate |
1 punct |
În vederea acordarii punctajului pentru redactare, eseul trebuie sa aiba minimum 600 de cuvinte (doua pagini) i sa dezvolte subiectul propus.
Proba scrisa - Limba i literatura româna |
Model |
Filiera teoretica – Profilul umanist; Filiera vocaNionala – Profilul pedagogic |
|
Barem de evaluare i de notare |
2 |