Horoscopul zilei

Scorpion
(23 Octombrie - 21 Noiembrie)


Sanatate
Bani
Dragoste

› vrei zodia ta

Cultura generala

Utilizatorii computerelor clipesc de 7 ori pe minut.

› vrei mai mult

Bancul zilei

Autobuzul pleaca din statie , dupa el alerga o doamna si striga: - Oameni buni, opriti va rog autobuzul! Intarzii la lucru! Pasagerii il roaga pe sofer sa opreasca. Doamna se urca si spune bucuroasa: - Am reusit... Biletele la control!

› vrei mai mult
Evaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate

home : Invatamant : Bacalaureat : Modele_de_subiecte_Bacalaureat : Probe_scrise


Limba Si Literatura Romana
BACALAUREAT 2013



Liimba_romana_uman_pedagogic_bar

Varianta de download:
Tip fisier: pdf
Marime: 73600 bytes

Created by BCL easyConverter SDK 3 (HTML Version)

Ministerul EducaNiei, Cercetarii, Tineretului i Sportului

Centrul NaNional de Evaluare i Examinare

Examenul de bacalaureat 2013

Limba i literatura româna

Proba E. a)

Filiera teoretica – Profil umanist, Filiera vocaNionala – Profil pedagogic

BAREM DE EVALUARE I DE NOTARE

MODEL

Se puncteaza oricare alte formulari/modalitaNi de rezolvare corecta a cerinNelor.

Nu se acorda punctaje intermediare, altele decât cele precizate explicit prin barem. Nu se acorda fracNiuni de punct.

Se acorda 10 puncte din oficiu. Nota finala se calculeaza prin împarNirea la 10 a punctajului total acordat pentru lucrare.

SUBIECTUL I (30 de puncte)

1. câte 1 punct pentru numirea fiecarui sinonim neologic pentru sensul din text al cuvintelor date (de exemplu: singuri – solitari; prive te – contempla) 2x1p= 2 puncte 2. explicarea rolului virgulei din versul indicat (de exemplu: marcheaza un raport de coordonare între doua

propoziNii de acela i fel)

2 puncte

3. construirea unui enunN în care se ilustreaza corect sensul conotativ al cuvântului indicat

2 puncte

4. câte 2 puncte pentru precizarea unei teme (de exemplu: iubirea) i a unui motiv literar identificate în textul dat (de exemplu: visul) 2x2p= 4 puncte 5. câte 2 puncte pentru menNionarea fiecareia dintre cele doua marci lexico-gramaticale ale subiectivitaNii din text (de exemplu: verbe la persoana I – sa stam i pronume la persoana I – îmi) 2x2p= 4 puncte 6. câte 2 puncte pentru selectarea fiecareia dintre cele doua secvenNe care contureaza dimensiunea temporala a imaginarului poetic (de exemplu: Sa fie sara-n asfinNit; i noaptea sa înceapa) 2x2p= 4 puncte

7. prezentarea adecvata a valorii expresive a verbelor la modul conjunctiv 4 p. / prezentare schematica 2 p.

 

 

4 puncte

8.

– câte 1 punct pentru menNionarea fiecareia dintre cele doua trasaturi ale romantismului

2x1p= 2 puncte

 

– câte 1 punct pentru ilustrarea cu exemple din text a fiecarei trasaturi menNionate

2x1p= 2 puncte

9.

comentarea adecvata i nuanNata a primelor doua strofe, în limitele de spaNiu indicate 4 p. / comentarea

parNial adecvata sau nerespectarea limitelor de spaNiu indicate 2 p.

4 puncte

SUBIECTUL al II-lea

(30 de puncte)

- structura discursului de tip argumentativ:

-formulare adecvata a ideilor în scris: text clar organizat, coerent, cu echilibru între cele trei componente:

ipoteza, enunNarea i dezvoltarea argumentelor, concluzia 4 p. / formulare parNial adecvata 2 p.

4 puncte

-utilizare adecvata a mijloacelor lingvistice utile exprimarii unei aprecieri (de exemplu: verbe de opinie, adverbe/locuNiuni adverbiale de mod folosite ca indici ai subiectivitaNii evaluative, conjuncNii/locuNiuni

conjuncNionale cu rol argumentativ, utilizate pentru exprimarea raporturilor de tip cauzal, consecutiv,

final, concluziv etc., conectori argumentativi) 4 p. / utilizare parNial adecvata 2 p.

4 puncte

- conNinutul argumentarii:

2 puncte

- formularea ipotezei/a propriei opinii faNa de problematica propusa

-câte 3 puncte pentru enunNarea fiecaruia dintre cele doua argumente [pro i/sau contra] adecvate

ipotezei

2x3p=6 puncte

-câte 3 puncte pentru dezvoltarea corespunzatoare a fiecaruia dintre argumentele enunNate

 

 

2x3p=6 puncte

-

formularea unei concluzii pertinente

2 puncte

- respectarea normelor limbii literare i a limitelor de spaNiu indicate:

1 punct

-

registrul stilistic adecvat cerinNei

-respectarea normelor de exprimare (0-1 gre eli lexicale sau morfosintactice – 2 p.; 2 gre eli – 1 p.; 3

 

sau mai multe gre eli – 0 p.)

2 puncte

-

respectarea normelor de ortografie i de punctuaNie (0-1 gre eli ortografice i de punctuaNie – 2 p.;

 

2 gre eli – 1 p.; 3 sau mai multe gre eli – 0 p.)

2 puncte

-

respectarea limitelor de spaNiu indicate

1 punct

Proba scrisa – Limba i literatura româna

Model

Filiera teoretica – Profilul umanist; Filiera vocaNionala – Profilul pedagogic

Barem de evaluare i de notare

1

Ministerul EducaNiei, Cercetarii, Tineretului i Sportului

Centrul NaNional de Evaluare i Examinare

SUBIECTUL al III-lea

(30 de puncte)

ConNinut – 16 puncte

– câte 2 puncte pentru prezentarea statutului social, psihologic, moral etc. al fiecaruia dintre personajele alese din romanul experienNei studiat 2x2p= 4 puncte (Cele 2 puncte pentru fiecare personaj se acorda astfel:

prezentare nuanNata i adecvata a statutului social, psihologic, moral etc. al personajului 2 p.

prezentare schematica sau superficiala a statutului social, psihologic, moral etc. al personajului 1 p.)

evidenNierea, prin doua episoade/citate/secvenNe comentate, a modului în care evolueaza relaNia dintre

cele doua personaje

4 puncte

prezentarea evoluNiei relaNiei dintre personaje i ilustrarea acesteia prin doua episoade/citate/secvenNe comentate 4 p.

prezentarea evoluNiei relaNiei dintre personaje i ilustrarea printr-un episod/citat/secvenNa comentata 2 p.

simpla numire a unor scene/secvenNe sau tendinNa de rezumare 1 p.

-câte 1 punct pentru ilustrarea fiecaruia dintre cele patru elemente de structura i de compoziNie ale romanului

experienNei studiat, semnificative pentru analiza relaNiei dintre cele doua personaje 4x1p= 4 puncte - susNinerea opiniei formulate cu argumente adecvate 4 p. / încercare de susNinere a opiniei sau schematism 2 p. /

simpla formulare a opiniei 1 p.

4 puncte

Redactare – 14 puncte

3 puncte

- organizarea ideilor în scris

3 puncte pentru text clar, organizat, coerent, cu echilibru între introducere, cuprins i încheiere, în care construcNia paragrafelor subliniaza ideile în succesiune logica

2 puncte pentru text parNial organizat, cu dezechilibru între componente, în care construcNia paragrafelor nu subliniaza ideile în succesiune logica

1 punct pentru text vag organizat, fara evidenNierea trecerii de la o idee la alta

- abilitaNi de analiza i de argumentare

3 puncte

3 puncte pentru relaNie adecvata între idee i argument, utilizare de argumente convingatoare, formulare de judecaNi de valoare relevante

2 puncte pentru relaNie parNial adecvata între idee i argument, utilizare de argumente insuficient de convingatoare, formulare de judecaNi parNial relevante

1 punct pentru relaNie nerelevanta între idee i argument, schematism

-utilizarea limbii literare (stil i vocabular potrivite temei, claritate a enunNului, varietate a lexicului, sintaxa

adecvata 2 p / vocabular restrâns, monoton 1 p.)

2 puncte

- ortografia (0-1 erori: 2 p. / 2 erori: 1 p. / 3 sau mai multe erori: 0 p.)

2 puncte

- punctuaNia (0-1 erori: 2 p. / 2 erori: 1 p. / 3 sau mai multe erori: 0 p.)

2 puncte

- a ezarea corecta a textului în pagina, lizibilitatea

1 punct

- încadrarea în limitele de spaNiu indicate

1 punct

În vederea acordarii punctajului pentru redactare, eseul trebuie sa aiba minimum 600 de cuvinte (doua pagini) i sa dezvolte subiectul propus.

Proba scrisa - Limba i literatura româna

Model

Filiera teoretica – Profilul umanist; Filiera vocaNionala – Profilul pedagogic

Barem de evaluare i de notare

2